Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 09:45:27

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Politiikka  (Luettu 81791 kertaa)

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Politiikka
« Vastaus #240 : 18/04/2011, 10:10:36 »
Huhhuh...

Mitäs jengi on mieltä vaalien tuloksesta?

Itse aika... ei sille ole edes sanaa. Ehkä järkyttynyt kuvaa parhaiten. Kuka olisikaan uskonut, että persut ihan oikeasti voittaa vaalit :o Kokoomus ja persut samassa hallituksessa tuntuu aika pelottavalta ajatukselta. Eikä edes taida jäädä pelkäksi ajatukseksi  :-\

Kyllä onneksi Kokoomus on silti suurin puolue ja voitti nämä vaalit. En minäkään kyllä olis uskonu, että Persut jyrää noinkin kovaa. Mutta katsotaan kauanko menee, että Soini ja muut persut joutuu perumaan vaalilupauksensa ja muut periaatteensa. Enkä muutenkaan usko persujen saavan sen kummempaa muutosta oikeasti aikaan. Porukalla on nyt ihan turhaan persupaniikki päällä. Annetaan ajan kulua ja katsotaan miten käy!

Onneksi ja onneksi... Mulle kokoomus on kutakuinkin yhtä punainen vaate kuin persut.

Soinissa ja persuissa pelottaakin eniten se, etten usko heidän olevan kovin helposti perääntyvää sorttia, saati omia virheitään myöntävää sorttia. Soinissa on kansankiihottajan vikaa, joka on Suomen nykypolitiikassa aika harvinaista ja täten myös pelottavaa. Toisaalta piristävää - liian pitkälle vietynä vaarallista... Toisaalta en minäkään usko persujen saavan mitään mullistavaa aikaan, mutta kyllä silti vähän jännittää, koska empä uskonut tällaiseen tulokseenkaan. Ja vaikka mitään mullistavaa ei tapahtuisikaan, pelkään, että moni tärkeä esim. tasa-arvoon liittyvä kysymys jää täksi kaudeksi paitsioon.

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Politiikka
« Vastaus #241 : 18/04/2011, 10:55:01 »
Pelkästään tälläinen perussuomalaisten vaalivoitto on saanut jo niin paljon mullistavaa aikaan muun maailman silmissä, että  :-[, vois vaikka muuttaa Ruotsiin.

Poissa Anna 1.0

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1223
  • KFOR 04-05
Vs: Politiikka
« Vastaus #242 : 18/04/2011, 11:11:22 »
^Minä sanoin ennen vaaleja miehelle, että jos Timo Soinista tulee pääministeri, niin muutan Ruotsiin. Aika pelottavan lähellä oli se, että Persuista olisi tullut suurin puolue. Onneksi Kokoomus ja SDP ovat siinä edellä.

Minä olen miettinyt kanssa sitä, että mitä ministerinsalkkuja persuille uskaltaisi edes antaa. Toivottavasti ainakin Stubb jatkaa ulkoministerinä.

Ihmettelen myös esimerkiksi Kike Elomaan hurjaa äänimäärää. Pari vaalikeskustelua nähneenä en voi kun pyöritellä päätä :-\

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Politiikka
« Vastaus #243 : 18/04/2011, 11:19:40 »
Ihmettelen myös esimerkiksi Kike Elomaan hurjaa äänimäärää. Pari vaalikeskustelua nähneenä en voi kun pyöritellä päätä :-\

No niin! Mitä kamaa Varsinais-Suomessa vedetään? Vai onko se joku bodareitten luvattu maa? Kummallista...

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Politiikka
« Vastaus #244 : 18/04/2011, 11:48:42 »
Ihmettelen myös esimerkiksi Kike Elomaan hurjaa äänimäärää. Pari vaalikeskustelua nähneenä en voi kun pyöritellä päätä :-\

No niin! Mitä kamaa Varsinais-Suomessa vedetään? Vai onko se joku bodareitten luvattu maa? Kummallista...

Mä olen myös miettinyt pääni puhki, että kuka helvetti voi äänestää Kike Elomaata ja miksi  ??? En ole keksinyt vastausta.

Mun ehdokas jäi 21 äänen päähän eduskuntapaikasta, viime metreillä joku vanha ukkeli pyyhkäs ohi  >:(
Fear never fixed anything.

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Politiikka
« Vastaus #245 : 18/04/2011, 11:56:18 »
Joku keksinyt hyvän palindromin:

perussuomalaiset - massaulostepieru

 :rotf:
Fear never fixed anything.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Politiikka
« Vastaus #246 : 18/04/2011, 13:13:28 »
Kävin illalla aika viime tipassa äänestämässä, ja vähän sen jälkeen kurkkasin netistä ääntenlaskennan tuloksia. Ensimmäisenä tuli mieleen: onko nyt aprillipäivä tai joku? Aika järkytys oli tuo tulos. Vaikea varmaan kenenkään sanoa, kuinka paljon sillä tulee käytännössä olemaan merkitystä, mutta silti nyt melkein hävettää olla tämän maan kansalainen.
-memento vivere-

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Politiikka
« Vastaus #247 : 18/04/2011, 13:26:18 »
Vaikea varmaan kenenkään sanoa, kuinka paljon sillä tulee käytännössä olemaan merkitystä

Näin on. Olihan se Soini jo eilen illalla vähän pehmennellyt puheitaan, mutta tiedä nyt sitten, mitä se käytännössä tarkoittaa. Aika erilaiset tuntuvat olevan Kataisen ja Soinin käsitykset ainakin Eurooppa-kysymysten jatkon suhteen...

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Politiikka
« Vastaus #248 : 18/04/2011, 14:02:57 »
Kyllä minua ainakin surettaa se, että kansasta niin iso osa on sitä mieltä, että taantumus on jotenkin parempi vaihtoehto 2010-luvun Suomessa :-\
Ei me voida eristäytyä Euroopasta ja muusta maailmasta. Ja vaikka onneksi saatiin ensimmäinen tummaihoinen kansanedustaja (harmittaa, että nämä maahanmuuttajanaiset jäivät niin lähelle paikkaa!), niin silti pelottaa että jäävätkö tasa-arvokysymykset tosiaan unholaan neljäksi vuodeksi.

Katselin eilen sitä Timo Soinin puhetta kannattajilleen ja kyllä siinä oli minustakin sellaista kansankiihotusmeininkiä. Ja yleisö hurrasi joka lauseelle.

Ja jos mietitään kuitenkin, mikä vastuu esim. ministereillä on, niin miten niin isoa vastuuta voidaan antaa ihmisille, joilla ei ole mitään kokemusta politiikasta? Suurin osa näistä perussuomalaisten ehdokkaistahan on ihan täysiä ummikkoja poliitikkoina. Osalla vielä täysin käsittämättömiä (ainakin jos vertaan omaan arvomaailmaani) mielipiteitä, kuten Halla-aho.

---
Koska kokoomus saa pääministerin salkun, he eivät saa ulkoministeriä. Tässä tapauksessa valitettavasti, koska Suomesta ei tällä hetkellä löydy yhtäkään poliitikkoa, joka ulkoministerinä päihittäisi Stubbin.

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Politiikka
« Vastaus #249 : 18/04/2011, 14:48:10 »
Mutta voishan Katainen luovuttaa pääministerin paikan Stubbille, ois melkoisen paljon parempi siihen hommaan.