Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 10:35:49

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Politiikka  (Luettu 81800 kertaa)

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Vs: Politiikka
« Vastaus #230 : 14/04/2011, 22:31:24 »
Noi vaalikoneet on aika syvältä, koska vastausvaihtoehtoja on niin monta, että pienet erot voi jättää monta hyvää ehdokasta listalta. Hesarin vaalikoneella kokeilin, eikä tullut ehdokastani. Katsoin sitten hänen vastaukset, niin oli just niitä pieniä merkityksettömiä eroja. Puolue on Keskusta.




Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Politiikka
« Vastaus #231 : 15/04/2011, 08:56:45 »
Mulla se ehdokas on ollut varma pitkään.
Aamulla oli aamuruuhkan piristys tuossa kaupungin sisääntuloväylällä, kun siinä oli 4 ihmisen vaaliparaati! Siinä ne käveli tien varressa Kokoomuksen liput ja julisteet matkassaan. :)
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Politiikka
« Vastaus #232 : 15/04/2011, 09:49:03 »
Noi vaalikoneet on aika syvältä, koska vastausvaihtoehtoja on niin monta, että pienet erot voi jättää monta hyvää ehdokasta listalta. Hesarin vaalikoneella kokeilin, eikä tullut ehdokastani. Katsoin sitten hänen vastaukset, niin oli just niitä pieniä merkityksettömiä eroja.

Pistin ihan saman merkille. Kertaakaan en saanut listalle niitä, joita olin ajatellut äänestää. Mutta vastauksissa ei tosiaan ollut suuria eroja. Ehkä ne vaalikoneet on siinä tapauksessa hyvä, jos ei ole mitään käryä, että ketä äänestäisi, niin sieltä voi hakea vinkkiä :)


Mä oon miettinyt, että onko oikeasti noilla kadunvarsimainoskylteillä mitään vaikutusta? Siis se, että kadun vieressä lukee jonkun Matti Meikäläisen nimi ja numero, niin äänestääkö joku sillä perusteella? Jotenkin vielä ymmärrän, että jos on näitä ns. tunnettuja poliitikkoja, niin joku saattaa niihin sitten tarttua ja "ottaa numeron talteen", mutta kun suurin osa näkemistäni kylteistä on ihan tuntemattomia (ei edes nykyisiä kansanedustajia) nimiä.

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Politiikka
« Vastaus #233 : 15/04/2011, 10:40:57 »
Mulle tuli Ylen vaalikoneesta enemmän odottamani kaltainen tulos kuin hesarin. Oon jo puolueeni ja ehdokkaani päättänyt, mutta halusin vertailun vuoksi kokeilla.

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Politiikka
« Vastaus #234 : 18/04/2011, 09:31:02 »
Huhhuh...

Mitäs jengi on mieltä vaalien tuloksesta?

Itse aika... ei sille ole edes sanaa. Ehkä järkyttynyt kuvaa parhaiten. Kuka olisikaan uskonut, että persut ihan oikeasti voittaa vaalit :o Kokoomus ja persut samassa hallituksessa tuntuu aika pelottavalta ajatukselta. Eikä edes taida jäädä pelkäksi ajatukseksi  :-\

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Politiikka
« Vastaus #235 : 18/04/2011, 09:32:10 »
Täytyy sanoa, et mulla ei ollut ennen tätä aamua ja verstaan kahvihetkeä mitään käsitystä vaalien tuloksista.

Mä oon lähinnä järkyttynyt siitä että Soini sai ääniä ihan helvetisti. :o :o Mä en sitä miestä ois äänestänyt mistään hinnasta...
Ad astra per aspera!




Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Politiikka
« Vastaus #236 : 18/04/2011, 09:38:29 »
Samoin aatoksin, aika järkyttävää :o Tää on vähän sama kun Toni Halme pääsi eduskuntaan, mutta suuremmassa mittakaavassa ::) en vaan voi ymmärtää tätä Suomen kansaa ::)

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Politiikka
« Vastaus #237 : 18/04/2011, 09:50:02 »
Samoin aatoksin, aika järkyttävää :o Tää on vähän sama kun Toni Halme pääsi eduskuntaan, mutta suuremmassa mittakaavassa ::) en vaan voi ymmärtää tätä Suomen kansaa ::)

Nii-i ja jos nyt "pikkasen" kärjistetään, niin periaatteessahan tää tarkoittaa, että kohta siellä eduskunnan pehmeillä penkeillä istuu 34 Halmetta  ::)

Jännä nähdä, miten ministerin salkut jaetaan. Halla-Ahosta varmaan puolustusministeri ;D :-X :-\ Mutta oikeesti, onko persuilla yhtään edustajaa, jonka joku haluaisi ministerinä nähdä...

Poissa PMP

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1315
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Politiikka
« Vastaus #238 : 18/04/2011, 09:58:21 »
Huhhuh...

Mitäs jengi on mieltä vaalien tuloksesta?

Itse aika... ei sille ole edes sanaa. Ehkä järkyttynyt kuvaa parhaiten. Kuka olisikaan uskonut, että persut ihan oikeasti voittaa vaalit :o Kokoomus ja persut samassa hallituksessa tuntuu aika pelottavalta ajatukselta. Eikä edes taida jäädä pelkäksi ajatukseksi  :-\

Kyllä onneksi Kokoomus on silti suurin puolue ja voitti nämä vaalit. En minäkään kyllä olis uskonu, että Persut jyrää noinkin kovaa. Mutta katsotaan kauanko menee, että Soini ja muut persut joutuu perumaan vaalilupauksensa ja muut periaatteensa. Enkä muutenkaan usko persujen saavan sen kummempaa muutosta oikeasti aikaan. Porukalla on nyt ihan turhaan persupaniikki päällä. Annetaan ajan kulua ja katsotaan miten käy!

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Politiikka
« Vastaus #239 : 18/04/2011, 10:05:56 »
^Mä PMP:n kanssa samoilla linjoilla.
Katellaan nyt, ei ne persut yksinään voi mitään suurta muutosta nyt vääntää, ihan turha hätät päällä. ;)
Onneks Kokoomus on suurin ja ne alkavat hallitusta kasaamaan.
Ja vaikka persuja on nyt paljon eduskunnassa, silti siellä on niitä muitakin ja asioista äänestetään... enemmistö voittaa...
Takin kääntöjä ja lehmän kauppoja odotellessa. :) -niin kuin radiossa hyvin sanottiin.
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.