Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 13/05/2024, 21:21:31

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Mainokset  (Luettu 61635 kertaa)

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Vs: Mainokset
« Vastaus #130 : 15/01/2009, 19:59:09 »
Ihan totta että hyväähän tuolla mainoksella tarkoitetaan, mutta itse ajattelin sen nähdessäni että se saattaa jopa säikäyttää joitakin ihmisiä.

Taantuma on tosiaan lähtöisin ihan muualta kuin yksityisten ihmisten kulutusten loppumisesta. Kulutuksella olisi ehkä mahdollista lieventää taantumaa, mutta estää sitä ei enää mielestäni voi.

Se on kyllä totta että jonkun verran on ollut sitä sensaatiohakuista uutisointiakin; tuntuu että esim. uutiset tarttuu helpommin sellaisiin lomautus/irtisanomisuutisiin mitkä ei olisi ylittäneet uutiskynnystä vielä vuosi sitten.

Henkilökohtaisesti toivon että korot pysyy alhaalla vielä ainakin jonkun aikaa että ehdimme hyötyä siitä asuntolainamme kautta ;).

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Vs: Mainokset
« Vastaus #131 : 15/01/2009, 20:01:48 »
Kyllä se lama nyt kuitenkin taitaa olla tulossa, ja ihan muista syistä kuin tavan tallaajan kulutuksesta. Minä en kanssa voi sietää tuota mainontaa, koska valitettavasti ihan kaikki ihmiset suomen maassakaan eivät ole kovin hyviä raha-asioiden kanssa, kuten ehkä tämä otos täällä foorumilla.
No enhän mä ole sanonutkaan, tai väittänyt, että kuluttajien käyttäytyminen on aiheuttanut tätä taantumaa, kyllähän siihen on nyt ihan muut syyt ja paljon isommassa mittakaavassa. En mä nyt ihan niin hölmö ole  ;)  mutta yritän sitä sanoa, että suomalaiset omalla kulutus käyttäytymisellään voivat vaikuttaa suomen taloustilanteeseen ja siihen kuinka syvälle mennään tai ollaan menemättä. Ei lama ole tulossa, taantuma vain ja pikkuinen korjausliike jolla tasoitellaan hintoja  ;) positiivista ajattelua, kokeillaan kaikki  ;D

Ja ei kaikkien tartte tykätä, saa sitä kanvaa vaihtaa, minun mielestä se on vain hvyä tapa kertoa todellista näkökulmaa, ilman turhia pelotteluja vanhemmalta polvelta

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Vs: Mainokset
« Vastaus #132 : 15/01/2009, 20:03:50 »
Ihan totta että hyväähän tuolla mainoksella tarkoitetaan, mutta itse ajattelin sen nähdessäni että se saattaa jopa säikäyttää joitakin ihmisiä.

Taantuma on tosiaan lähtöisin ihan muualta kuin yksityisten ihmisten kulutusten loppumisesta. Kulutuksella olisi ehkä mahdollista lieventää taantumaa, mutta estää sitä ei enää mielestäni voi.

Se on kyllä totta että jonkun verran on ollut sitä sensaatiohakuista uutisointiakin; tuntuu että esim. uutiset tarttuu helpommin sellaisiin lomautus/irtisanomisuutisiin mitkä ei olisi ylittäneet uutiskynnystä vielä vuosi sitten.

Henkilökohtaisesti toivon että korot pysyy alhaalla vielä ainakin jonkun aikaa että ehdimme hyötyä siitä asuntolainamme kautta ;).
Joo taantumahan meillä on jo, mutta kuten edellisessä viestissäkin sanoin niin sitä kuinka syvällä käydään voidaan vielä estää...toisaalta toivon, että pohja tulis pian koska siitä suunta on vain ylöspäin. :) Ja samaa toivon korkojen osalta minäkin. Jopa meidän tuloilla nimittäin nyt saadaan lyhennettyä asuntolainaa oikeita summia taas. :) Jotain hyötyä sentään.  ;D

Anna

  • Vieras
Vs: Mainokset
« Vastaus #133 : 15/01/2009, 21:07:46 »
Minä yksinkertaisesti repesin ihan täysin kun näin ekan lama-mainoksen! Tuli niin mieleen joku propaganda siitä tunnuslauseesta! Ei hyvää päivää.

Poissa Outi

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4203
Vs: Mainokset
« Vastaus #134 : 21/01/2009, 22:39:19 »
Se Itiksen mainos on aivan mahtava, jossa perhe hämmästelee ihan tosissaan, kun ulkona paistaa aurinko!  ;D ;D

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Mainokset
« Vastaus #135 : 17/02/2009, 20:16:53 »
Minusta se Saunalahden mainos on ihan älyttömän hyvä, missä "taikuri" pyörittää niitä kahvimukeja pöydällä ja sanoo: "jos minä voitan, minä saada sinun raha. Jos sinä voitat, sinä saada sinun raha." ;D Ja sitten kun se nostaa niitä mukeja ja sieltä pursuaa senttejä "mistä näitä senttejä oikein tulee?"

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Mainokset
« Vastaus #136 : 17/02/2009, 21:46:05 »
Ifa- lakritsipastillien mainos..

uuu..beibe..beibe..  ;D

Mä repesin ihan täysin, kun näin tän tänään ekan kerran  ;D
Fear never fixed anything.

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Mainokset
« Vastaus #137 : 18/02/2009, 15:05:42 »
^no auts  ;D

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Mainokset
« Vastaus #138 : 23/02/2009, 09:46:34 »
Huvittaa toi ISS:n mainos NRJ:llä, menee kutakuinkin näin "ISS on työpaikka jossa työntekijät viihtyvät normaalia paremmin...jne" , tulee aina myy mieleen ;)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Mainokset
« Vastaus #139 : 04/03/2009, 11:22:29 »
Radiossa tulee Siljan "Mummola Itämerellä" -mainos.. menee Vaarilla on saari sävelellä...

Musta on niin mainio: ...hei  hei mammalle mamma jäi nyt rannalle....
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.