^^^ Tuo on kyllä totta että noin se toimii. Ikävä kyllä noilla kulutuskehotuksilla on sellainen käänteinen psykologinen vaikutus että ihmiset ajattelee että nyt on asiat todella menossa huonompaan ja pitävät kiinni rahoistaan vielä enemmän. Nythän on ilmestynyt se Älä lietso lamaa- mainoskampanjakin. Mä ajattelin ainakin heti sen nähtyäni että moni varmaan ajattelee sen nähtyään että laman uhka on todella konkreettinen kun sitä vastaan taistellaan jo TV- mainoksillakin.
Kuluttaa kannattaa ja saa jos siihen on mahdollisuus. Mutta kukapa meistä viimeisiä varojaan laittaisi iloiseen kulutukseen vain siksi että valtiovalta käskee, jos huomisesta ei ole tietoa. Niin se vaan valitettavasti menee.
Pompsautetaanpa tänne, kun mainoksesta tuli puhe....
Minun mielestä tuo mainoskampanja on tarkoitettu työssäkäyville nuorille, joiden ainoa muistikuva/tieto lamasta on vanhempien kertomukset tai oikeastaan se puhumattomuus, kun 90 luvun lamahan on suuri mörkö peikko jota pelätään ja josta ei oikein puhuta, joten minun mielestä on mahtavaa, että nostetaan tietoisuutta esille, että omalla käytöksellä on vaikutusta, koska jokainen ei sitä näin ajattele.
Ja toisekseen, ei minun mielestä valtiovalta ole ketään
käskenyt kuluttamaa, vaan vastapainoksi kaikelle sille kauhistelulle ja sensaatiomaiselle uutisoinnille, kuinka kauhean huonosti tilanne joka paikassa on, on pyritty myös valtiovallan taholta, niin kuin monilta muiltakin tahoilta, tuomaan esille myös muita puolia asiaan, ei vain niitä negatiivisia, joilla pelottelaan kuluttajat lopettamaan kaiken kulutuksen ja syöksemään suomen uuteen lamaan.