Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 01/05/2024, 01:28:44

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Joulu II  (Luettu 145942 kertaa)

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Vs: Joulu II
« Vastaus #680 : 29/08/2014, 10:47:17 »
Jokaiselle lapselle hankittu ensimmäinen joululahja ja jopa paketoitu! ;D

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Vs: Joulu II
« Vastaus #681 : 29/08/2014, 18:46:47 »
Mulla aikeissa kans alkaa jo hommailemaan joululahjoja, kun ei tietoa tuloista joulun alla. Tänään ostin jo ekan lahjan jemmaan, nyt olis hyvä kyllä ostaa noista alen loppurysäyksistä ja poistomyynneistä.





Poissa -lot

  • Koditar
  • Super-Koditar
  • ***
  • Viestejä: 281
    • ISAF/RS/10/14-3/15
Vs: Joulu II
« Vastaus #682 : 09/11/2014, 20:33:16 »
meillä vieteteään joulu parin viikon päästä, kun mies tulee lomalle. Miehen lahjat jo ostettu. Sitten pitäs vielä vanhemmille, "appivanhemmille" ja kummitytölle ostaa lahjat. Jotenkaan joulu ei jaksa kiinnostaa, kun mies ei ole kotona.



Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #683 : 11/11/2014, 08:05:45 »
Meillä vietetään kans taas etkojoulu lasten kanssa. Eilen ne jo selitti partiossa, et meil onkin eka joulu 20.12 ja sit oikee joulu onkin kakkosjoulu. ;)

Menevät siis taas isälleen jouluksi, mulle riitti viime vuoden anelu ja pyytely et saisin heidät jouluksi, ja kun ei millään suostunut niin totesin et nyt riitti mun nöyryyttämiseni ja jatkuva tappelu ouluista ja tänä vuonna kun kysyi et mites joulu, totesin vaan, et me vietämme ennakko joulun, saat pojat normaali vaihdossa. ::)

Ei noita jouluja yksin oo kiva viettää ja mun vanhemmat on tosi möksmöks, kun lapset tuo iloa jouluun, mut mä en vaan oikeasti enää jaksa tapella. 4 joulua on ollut yhtä vääntöä, niin nyt saa luvan olla eka stressitön joulunalusaika.
Ad astra per aspera!




Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #684 : 11/11/2014, 08:24:30 »
Eiks joka toinen vuosi systeemi olis hyvä? Se olis selkee, eikä tartteis vääntää joka kerta.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #685 : 11/11/2014, 08:29:51 »
Eiks joka toinen vuosi systeemi olis hyvä? Se olis selkee, eikä tartteis vääntää joka kerta.
Ei se käynyt. Kun herra on sitä mieltä et me on sovittu nää huoltajuusviikot niin kuin on, ja niiden mukaan mennään, piste. Et kaks viikkoa ja kaks viikkoa systeemillä, sunnuntaisin vaihto, pyhistä välittämättä. Ja kuinkas onkaan aina sattunut osumaan niin, et ne joulut nyt vaan on hänen viikoillaan. Yhtenä jouluna sain pojat aatoksi mulle, kun pidin semmosen huutomekkalan ettei tosikaan... Mut toisella kertaa ei enää suostunut... Kun yritin ehdottaa, et aatto hällä ja joulupäivä mulla niin ei käy.

Lapset tosin on hauskoja, vanhempi puhui nytkin, ettei he halua mennä iskälle, kun äidin luona joulutkin on parempi. Sit kun juteltiin et mikä siinä joulussa on parempaa äidillä jne, niin tajusin hänen puhuvan siitä meidän viime vuoden etkojoulusta. ;) Mä siis teen kaikki jouluruuat, koristellaan kuusi, käydään haudoilla, mun vanhemmat ja sisarukset tulee juomaan joulukahvit ja jakamaan lahjoja. Ihan siis kuin aattona. Muksut muisti oleensa viime vuonna mun luona aattona, vaikka se oli samalla tapaa just aattoa edeltävä lauantai, jolloin pidettiin oma etkoaatto. ;)

Totes sit ite, et no ihan sama, jos kerran hänkään ei ees muistanut, ettei olleetkaan jouluaattona meillä, vaan meillä oli se etkojoulu. ;) Meil on sit sunnuntai se joulupäivä, jollon sit pelaillaan ja leikitään niillä joululahjoilla. Vanhempi sanoi, et sulla on kyl hyvät suhteet joulupukkiin kun saat lahjatkin tuomaan etukäteen.  ;D
« Viimeksi muokattu: 11/11/2014, 08:32:45 kirjoittanut IceQueen »
Ad astra per aspera!




Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #686 : 11/11/2014, 10:09:54 »
Anteeks mut onpa itsekäs sun exä :-\

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Joulu II
« Vastaus #687 : 11/11/2014, 10:12:41 »
^saavutetuista eduista ei tingitä.  ;) Hienon homman oot keksinyt IQ.

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Joulu II
« Vastaus #688 : 11/11/2014, 10:50:57 »
Sittenhän siinä varmaan jatkossakin lähes aina käy niin, että se joulu on miehen viikoilla. Mulle joulu on niin tärkeä juhla, että mä vaatisin varmaan ihan kirjallisen muutoksen juhlapyhistä (joku vuorosysteemi ja tyyliin, jos joulu sulla, niin pääsiäinen/juhannus/mikä ikinä mulla, ja ens vuonna toisinpäin).
Mutta ihana, että olet IQ keksinyt tuollaisen etkojoulun  :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Joulu II
« Vastaus #689 : 11/11/2014, 11:58:46 »
Sittenhän siinä varmaan jatkossakin lähes aina käy niin, että se joulu on miehen viikoilla. Mulle joulu on niin tärkeä juhla, että mä vaatisin varmaan ihan kirjallisen muutoksen juhlapyhistä (joku vuorosysteemi ja tyyliin, jos joulu sulla, niin pääsiäinen/juhannus/mikä ikinä mulla, ja ens vuonna toisinpäin).
Mutta ihana, että olet IQ keksinyt tuollaisen etkojoulun  :)
Niin no katsos kun mä oon sanonut et joulu on ainoa juhlapyhä millä on mulle yhtään mitään merkitystä. Niin ymmärrät varmaan pointin. Milläs muullakaan sitä toista kiusaat, kuin sillä, et eväät sen kaikkein tärkeimmäin asian. Enää ei oo valtaa muulla satuttaa.. ::)

Ja mä yritin tota vuorosysteemiä ehdottaa. Ei käynyt. Mä yritin ehdottaa myös sitä, et koska tietyt juhlapyhät osuu aina niin, et ne on hänen viikoillaan niin tehdään aina niin, et alkuvuodesta vaihdetaan viikkojärjestystä niin et hänen kaks viikkoiset muuttuu mun viikoiksi ja päinvastoin, tällöin pysyis tasapuolisena. Ei käy.

Anteeks mut onpa itsekäs sun exä :-\
No siksihän se onkin exä.

Ja naisen pitää valita taistelunsa, siksi en tästä ole enää isompaa metakkaan ostanut tai vaatinut lastenvalvojalla tms käyntiä. Tulee paikka, jolloin on vielä tärkeämpää taistella tuulimyllyä vastaan ja pitää puolensa lasten asioissa.

Niin ja saan mä tosiaalta siitä jotain tyydytystäkin, kun lapset puhuu et äitilän joulu on se ykkösjoulu ja isillä kakkosjoulu. ;) Vaikka onkin se oikea joulu.  ;D
« Viimeksi muokattu: 11/11/2014, 12:02:52 kirjoittanut IceQueen »
Ad astra per aspera!