Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 00:33:18

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Ärsytykset & Inhotukset  (Luettu 34183 kertaa)

Janica

  • Vieras
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #50 : 29/11/2006, 09:41:40 »


Mutta, mikään ei kans ärsytä enempää, kun se, jos menet johonkin pienempään liikkeeseen ja et ehdi ees astua ovesta kunnolla sisään, kun myyjä on jo kimpussa, tyyliin, mitäs siulle sais olla! ::) Minuu ainaskin ärsyttää se ihan kamalasti. Kun haluaisi ensin katsella ihan rauhassa ja sitten, jos tarvitsee myyjän apua, voisi itse häneltä kysyä. Toisaalta kyllä sitten ymmärrän myyjiäkin. Koska itse olin joskus kauan sitten farkkuliikkeessä töissä ja meille teroitettiin päähän se, että asiakasta ei sitten jätetä hetkeksikään yksin. Jos et heti kysynyt tuota voisinko auttaa, niin melkein turpiin tuli takahuoneessa. :-X


Riippuu liikkeestäkin.  Jos meillä on kaikki lukkojen takana niin että mitään et pääse hypistelemään, niin meille tulee enemmän vastuuta asiakaspalvelijana ottaa homma haltuun.
Asiakaspalvelija ei suutu jos sanoo, että kiitos katselen. Se on nyt vaan velvollisuus tarjota apua. Sen takia meitä sanotaan asiakaspalvelijoiksi.  ;)

Se on eri asia miten asian esittää, mä ainakin joka ikiseltä liikkeeseen tulevalta asiakkaalta kysyn "voisinko olla avuksi vai haluatteko katsella?", mikäli ehdin. Marketit on sitä varten että siellä saa hypistellä vapaasti ja etsiä myyjiä.
« Viimeksi muokattu: 29/11/2006, 09:45:08 kirjoittanut Janica »

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #51 : 29/11/2006, 09:48:53 »


Mutta, mikään ei kans ärsytä enempää, kun se, jos menet johonkin pienempään liikkeeseen ja et ehdi ees astua ovesta kunnolla sisään, kun myyjä on jo kimpussa, tyyliin, mitäs siulle sais olla! ::) Minuu ainaskin ärsyttää se ihan kamalasti. Kun haluaisi ensin katsella ihan rauhassa ja sitten, jos tarvitsee myyjän apua, voisi itse häneltä kysyä. Toisaalta kyllä sitten ymmärrän myyjiäkin. Koska itse olin joskus kauan sitten farkkuliikkeessä töissä ja meille teroitettiin päähän se, että asiakasta ei sitten jätetä hetkeksikään yksin. Jos et heti kysynyt tuota voisinko auttaa, niin melkein turpiin tuli takahuoneessa. :-X


Riippuu liikkeestäkin.  Jos meillä on kaikki lukkojen takana niin että mitään et pääse hypistelemään, niin meille tulee enemmän vastuuta asiakaspalvelijana ottaa homma haltuun.
Asiakaspalvelija ei suutu jos sanoo, että kiitos katselen. Se on nyt vaan velvollisuus tarjota apua. Sen takia meitä sanotaan asiakaspalvelijoiksi.  ;)

Se on eri asia miten asian esittää, mä ainakin joka ikiseltä liikkeeseen tulevalta asiakkaalta kysyn "voisinko olla avuksi vai haluatteko katsella?", mikäli ehdin. Marketit on sitä varten että siellä saa hypistellä vapaasti ja etsiä myyjiä.

Mutta ei sitä aina tarvitse ees hypistellä!  ;) Esim. just kultasepänliikkeessäkin on ihan kiva vaan katsella, eikä hypistellä. Mutta heti luullaan tietty joksikin rosvoroopeksi, jos vaan katselet!   :-X

Janica

  • Vieras
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #52 : 29/11/2006, 09:54:13 »


Mutta, mikään ei kans ärsytä enempää, kun se, jos menet johonkin pienempään liikkeeseen ja et ehdi ees astua ovesta kunnolla sisään, kun myyjä on jo kimpussa, tyyliin, mitäs siulle sais olla! ::) Minuu ainaskin ärsyttää se ihan kamalasti. Kun haluaisi ensin katsella ihan rauhassa ja sitten, jos tarvitsee myyjän apua, voisi itse häneltä kysyä. Toisaalta kyllä sitten ymmärrän myyjiäkin. Koska itse olin joskus kauan sitten farkkuliikkeessä töissä ja meille teroitettiin päähän se, että asiakasta ei sitten jätetä hetkeksikään yksin. Jos et heti kysynyt tuota voisinko auttaa, niin melkein turpiin tuli takahuoneessa. :-X


Riippuu liikkeestäkin.  Jos meillä on kaikki lukkojen takana niin että mitään et pääse hypistelemään, niin meille tulee enemmän vastuuta asiakaspalvelijana ottaa homma haltuun.
Asiakaspalvelija ei suutu jos sanoo, että kiitos katselen. Se on nyt vaan velvollisuus tarjota apua. Sen takia meitä sanotaan asiakaspalvelijoiksi.  ;)

Se on eri asia miten asian esittää, mä ainakin joka ikiseltä liikkeeseen tulevalta asiakkaalta kysyn "voisinko olla avuksi vai haluatteko katsella?", mikäli ehdin. Marketit on sitä varten että siellä saa hypistellä vapaasti ja etsiä myyjiä.

Mutta ei sitä aina tarvitse ees hypistellä!  ;) Esim. just kultasepänliikkeessäkin on ihan kiva vaan katsella, eikä hypistellä. Mutta heti luullaan tietty joksikin rosvoroopeksi, jos vaan katselet!   :-X

Saakin katsella. :) Mut ei se ole multa henkilökohtainen loukkaus asiakasta kohtaan jos kysyn voinko olla avuksi. Enkä oleta että kukaan vie mitään jos tahtoo vain katsella.

Kyse on vaan siitä että meidän työ on asiakaspalvelua enemmän kuin myymistä ja siihen kuuluu asiakkaaseen kontaktin ottaminen. Jos me ei tehtäisi sitä, niin asiakkaat valittaisi siitä kun myyjiä ei kiinnosta palvella asiakkaita.

Ihmettelen vaan mikä siinä on niin vaikeeta, että ei voi vastata asiallisesti kun kysyn voinko auttaa.. Jos sanoo että haluaa vain katsella niin mikä ettei.  :) Mulla on miljoona muutakin hommaa tehtävänä..  ::)

Jos joku olettaa että olen kuin hyeena kimpussa kun kysyn voinko auttaa, niin ehkä olis parempi sit asioida marketissa missä on kassatyöskentelijät palvelevien myyjien sijaan.  ;)


Meni jo OT:n puolelle..  :-[

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #53 : 29/11/2006, 09:58:52 »


Mutta, mikään ei kans ärsytä enempää, kun se, jos menet johonkin pienempään liikkeeseen ja et ehdi ees astua ovesta kunnolla sisään, kun myyjä on jo kimpussa, tyyliin, mitäs siulle sais olla! ::) Minuu ainaskin ärsyttää se ihan kamalasti. Kun haluaisi ensin katsella ihan rauhassa ja sitten, jos tarvitsee myyjän apua, voisi itse häneltä kysyä. Toisaalta kyllä sitten ymmärrän myyjiäkin. Koska itse olin joskus kauan sitten farkkuliikkeessä töissä ja meille teroitettiin päähän se, että asiakasta ei sitten jätetä hetkeksikään yksin. Jos et heti kysynyt tuota voisinko auttaa, niin melkein turpiin tuli takahuoneessa. :-X


Riippuu liikkeestäkin.  Jos meillä on kaikki lukkojen takana niin että mitään et pääse hypistelemään, niin meille tulee enemmän vastuuta asiakaspalvelijana ottaa homma haltuun.
Asiakaspalvelija ei suutu jos sanoo, että kiitos katselen. Se on nyt vaan velvollisuus tarjota apua. Sen takia meitä sanotaan asiakaspalvelijoiksi.  ;)

Se on eri asia miten asian esittää, mä ainakin joka ikiseltä liikkeeseen tulevalta asiakkaalta kysyn "voisinko olla avuksi vai haluatteko katsella?", mikäli ehdin. Marketit on sitä varten että siellä saa hypistellä vapaasti ja etsiä myyjiä.

Mutta ei sitä aina tarvitse ees hypistellä!  ;) Esim. just kultasepänliikkeessäkin on ihan kiva vaan katsella, eikä hypistellä. Mutta heti luullaan tietty joksikin rosvoroopeksi, jos vaan katselet!   :-X

Saakin katsella. :) Mut ei se ole multa henkilökohtainen loukkaus asiakasta kohtaan jos kysyn voinko olla avuksi. Enkä oleta että kukaan vie mitään jos tahtoo vain katsella.

Kyse on vaan siitä että meidän työ on asiakaspalvelua enemmän kuin myymistä ja siihen kuuluu asiakkaaseen kontaktin ottaminen. Jos me ei tehtäisi sitä, niin asiakkaat valittaisi siitä kun myyjiä ei kiinnosta palvella asiakkaita.

Ihmettelen vaan mikä siinä on niin vaikeeta, että ei voi vastata asiallisesti kun kysyn voinko auttaa.. Jos sanoo että haluaa vain katsella niin mikä ettei.  :) Mulla on miljoona muutakin hommaa tehtävänä..  ::)

Jos joku olettaa että olen kuin hyeena kimpussa kun kysyn voinko auttaa, niin ehkä olis parempi sit asioida marketissa missä on kassatyöskentelijät palvelevien myyjien sijaan.  ;)


Meni jo OT:n puolelle..  :-[

Vaikea sanoa, mutta kaikki asiakkaat eivät vaan tarvitse niin paljon sitä palvelua kuin toiset. Ja se siinä varmaan sitten just tuppaa ärsyttämään.

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #54 : 29/11/2006, 12:04:53 »
No nyt keksin yhden arkisen jutun mikä on ärsyttänyt usein.

Kun kyselen sähköpostilla tietoja jostain asiasta jonkun myyjältä tai palveluntarjoajalta (asiakaspalvelutapahtuma siis tämä sähköpostinvaihto), niin pyrin kirjoittamaan selkeää ja huoliteltua suomen kieltä.

Mutta vastaukset usein ovat kaikkea muuta kuin selkeää ja huoliteltua kieltä. Välillä kirjoitetaan melkein yhteen pötköön kaikki, välillä ilmaistaan asioita hyvin epäselvästi, välillä jätetään vastaamatta puoleen kysymyksistä.

Ärsyttävää. Mä kun käytän sähköpostia sen takia, että luulisi sen olevan helpoin tapa. Eli mä mietin mitä haluan tietää ja kirjoitan kysymykset selkeästi sähköpostilla ja sitten vastaanottaja voi rauhassa miettiä vastaukset ja kirjoittaa ne yhtä selkeästi mulle.
ja tadaa.. ei pitäisi olla mitään epäselvää, kun kaikki on kirjoitettuna.

Mutta ilmeisesti se ei ole noin helppoa monellekaan.

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #55 : 29/11/2006, 12:06:11 »
ja Taran juttuun lisäten ärsyttää todella suunnattomasti se, että ihmiset eivät vastaa sähköpostiin..  >:( >:( >:(

siis esim. kun tekee tiedustelua asiasta, laittaa jotain hakemusta tms. niin eivät voi niin pientä mutta kuitenkin tärkeää tehdä, kuin vastata eli "kuitata" sitä sähköpostia...  :-X





Krisse

  • Vieras
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #56 : 29/11/2006, 14:25:04 »
No nyt keksin yhden arkisen jutun mikä on ärsyttänyt usein.

Kun kyselen sähköpostilla tietoja jostain asiasta jonkun myyjältä tai palveluntarjoajalta (asiakaspalvelutapahtuma siis tämä sähköpostinvaihto), niin pyrin kirjoittamaan selkeää ja huoliteltua suomen kieltä.

Mutta vastaukset usein ovat kaikkea muuta kuin selkeää ja huoliteltua kieltä. Välillä kirjoitetaan melkein yhteen pötköön kaikki, välillä ilmaistaan asioita hyvin epäselvästi, välillä jätetään vastaamatta puoleen kysymyksistä.

Ärsyttävää. Mä kun käytän sähköpostia sen takia, että luulisi sen olevan helpoin tapa. Eli mä mietin mitä haluan tietää ja kirjoitan kysymykset selkeästi sähköpostilla ja sitten vastaanottaja voi rauhassa miettiä vastaukset ja kirjoittaa ne yhtä selkeästi mulle.
ja tadaa.. ei pitäisi olla mitään epäselvää, kun kaikki on kirjoitettuna.

Mutta ilmeisesti se ei ole noin helppoa monellekaan.

Niin, tai sitten vastauksena tulee pelkästään linkki jollekin nettisivulle, mistä olevinaan pitäisi löytyä vastaukset niihin kysymyksiin mitä on esittäny..  ::)

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #57 : 29/11/2006, 16:20:29 »
No nyt keksin yhden arkisen jutun mikä on ärsyttänyt usein.

Kun kyselen sähköpostilla tietoja jostain asiasta jonkun myyjältä tai palveluntarjoajalta (asiakaspalvelutapahtuma siis tämä sähköpostinvaihto), niin pyrin kirjoittamaan selkeää ja huoliteltua suomen kieltä.

Mutta vastaukset usein ovat kaikkea muuta kuin selkeää ja huoliteltua kieltä. Välillä kirjoitetaan melkein yhteen pötköön kaikki, välillä ilmaistaan asioita hyvin epäselvästi, välillä jätetään vastaamatta puoleen kysymyksistä.

Ärsyttävää. Mä kun käytän sähköpostia sen takia, että luulisi sen olevan helpoin tapa. Eli mä mietin mitä haluan tietää ja kirjoitan kysymykset selkeästi sähköpostilla ja sitten vastaanottaja voi rauhassa miettiä vastaukset ja kirjoittaa ne yhtä selkeästi mulle.
ja tadaa.. ei pitäisi olla mitään epäselvää, kun kaikki on kirjoitettuna.

Mutta ilmeisesti se ei ole noin helppoa monellekaan.

Niin, tai sitten vastauksena tulee pelkästään linkki jollekin nettisivulle, mistä olevinaan pitäisi löytyä vastaukset niihin kysymyksiin mitä on esittäny..  ::)

Palvelun huonous johtunee kiireestä, eli henkilökuntaa on niin vähän, että eivät ehdi vastat kunnolla.

Joissakin "palvelufirmoissa" on menty niin pitkälle, että niihin ei voi lähettää sähköpostia ollenkaan. On vain joko soitettava ja kuunneltava puolituntia panhuilistia ennen kuin vastaavat edes haloo tai sitten on täytettävä joku hirveä palautelomake-hässäkkä, johon ei varmaan saa vastausta koskaan.

Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #58 : 29/11/2006, 16:27:41 »
Palvelun huonous johtunee kiireestä, eli henkilökuntaa on niin vähän, että eivät ehdi vastat kunnolla.

Joissakin "palvelufirmoissa" on menty niin pitkälle, että niihin ei voi lähettää sähköpostia ollenkaan. On vain joko soitettava ja kuunneltava puolituntia panhuilistia ennen kuin vastaavat edes haloo tai sitten on täytettävä joku hirveä palautelomake-hässäkkä, johon ei varmaan saa vastausta koskaan.

Tuo kiire taas ei ole mun ongelmani. Poistakoot sitten sähköpostimahdollisuuden kokonaan, jos ei resurssit riitä.

Nämä tapaukset mitkä viime päivinä ovat ärsyttäneet eivät taatusti ole johtuneet kiireestä tms. Tietyille yksityisille ammatinharjoittajille ja pienyrittäjille olen mailaillut. Ja siksi, että nimenomaan sähköposti on mainittu parhaaksi tavaksi kysyä asioista.
Ja sitten vastaus on yhtä sotkua ja huonosti kirjoitettua kieltä. Se todella ärsyttää. Enkä yleensä sellaisilta ostakaan mitään tuotteita/palveluja, jos sen voin välttää.

Tuosta palautelomakehässäkästä tuli mieleen nuo nettisivujen palautelomakkeet.
Oon törmännyt aikalailla kahteen täysin erilaiseen toimintamalliin niiden suhteen.
Joko ei tule vastausta ollenkaan tai sitten se tulee todellakin nopeasti ja asiallisesti.

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Ärsytykset & Inhotukset
« Vastaus #59 : 29/11/2006, 16:45:34 »
Ärsyttää sellaiset ihmiset, jotka omasta mielestään itse saavat esim. heittää herjaa ja vitsejä yms mistä vaan, mutta kun heille heittää jotain herjaa takaisin, niin sitten suutahdetaan ja vedetään meloneita nenään.