Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 20/04/2024, 12:54:23

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Vapaaehtoistyö  (Luettu 15531 kertaa)

Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Vapaaehtoistyö
« : 12/08/2006, 00:30:58 »
Kaverin kanssa mietittiin (lue: haaveiltiin) minne ulkomaille mentäs työharjotteluun (Australia jees), kun opiskellaan samaan aikaan. Ei kyllä samaa koulutusohjelmaa, eikä samassa kaupungissa, mut silti jos ois mahdollisuus (jenkeissä siis tavattiin ja töihin maailmalle kaipuu  ;) ). Hän tuossa sanoi, et Afrikkaan haetaan vapaaehtoisia. Joskus asiaa olen miettinyt ja nyt jäi enemmän mietintämyssyyn.  :)

Onko joku kenties ollut jossain vapaaehtoistyössä, vaikka Suomessa tai ulkomailla. Kiva ois kuulla mielipiteitä ja ehkäpä kokemuksia.  :)

Kisu

  • Vieras
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #1 : 12/08/2006, 09:33:35 »
Noissa SPR-hommissa oon ollut erilaisissa pikku puuhasteluissa vapaaehtoistyössä. EA-päivystyksestä esim. ei saa palkkaa. Lisäksi olen ollut plus-pisteellä ottamassa verinäytteitä, rakentamassa kirppistä, petaamassa sänkyjä pakolaiskeskuksessa yms. paikkojen laittelua (kun oli tulossa linja-autotolkulla Kosovon pakolaisia).. Jne jne.

Ulkomailla en ole vapaaehtoishommissa ollut.

Jartsa

  • Vieras
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #2 : 12/08/2006, 11:19:40 »
Mä olen käyny kaks kertaa vapaaehtoishommissa ulkomailla...  ;D Valtion ampumaseuran hommissa.  ;D

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #3 : 12/08/2006, 11:20:37 »
Mä olen käyny kaks kertaa vapaaehtoishommissa ulkomailla...  ;D Valtion ampumaseuran hommissa.  ;D

Palkatta?
-memento vivere-

Jartsa

  • Vieras
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #4 : 12/08/2006, 11:25:34 »
No ei, mut kyllähän Ristinkin hommissa palkkaa maksetaan... Kotimaassa määkin teen tosin Ristin hommia palkatta.  ;)

Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #5 : 12/08/2006, 12:22:50 »
Mä olen käyny kaks kertaa vapaaehtoishommissa ulkomailla...  ;D Valtion ampumaseuran hommissa.  ;D

Palkatta?

Tulikin mieleen, et mitenkähän kun jos Afrikkaan vaikka lähtis, niin katto päänpäälle ja pöperöt pöytään varmaan ilmatteiks sais, mut maksetaanko niistä edes pientä korvausta?

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #6 : 12/08/2006, 13:14:53 »
Mä olen käyny kaks kertaa vapaaehtoishommissa ulkomailla...  ;D Valtion ampumaseuran hommissa.  ;D

Palkatta?

Tulikin mieleen, et mitenkähän kun jos Afrikkaan vaikka lähtis, niin katto päänpäälle ja pöperöt pöytään varmaan ilmatteiks sais, mut maksetaanko niistä edes pientä korvausta?

Monissa käsittääkseni joutuu itse panostamaan taloudellisesti, vähintään maksamaan lennot itse. Tosin olen vaihtoehdoista aika huonosti perillä, työleirityyppisiä lyhytaikaisia juttuja olen joskus katsellut.
-memento vivere-

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #7 : 12/08/2006, 14:04:34 »
No ei, mut kyllähän Ristinkin hommissa palkkaa maksetaan... Kotimaassa määkin teen tosin Ristin hommia palkatta.  ;)

Suurin osa palkkatöistä lienee kohtuullisen vapaaehtoisia. ;) (Seuraava säie: "pakkotyö".) Eiköhän vapaaehtoistyöllä kuitenkin yleisesti tarkoiteta näitä palkattomia maailmanparannuksia.
-memento vivere-

Kisu

  • Vieras
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #8 : 12/08/2006, 16:03:48 »
Juu, eli en mie ainakaan laske rt-hommia vapaaehtoistyöksi, koska niistä maksetaan palkkaa..

En myöskään laske vapaaehtoistyöksi niitä SPR-hommia joita olen palkalla tehnyt. :) (Esim. opetustyö).

Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Re: Vapaaehtoistyö
« Vastaus #9 : 12/08/2006, 16:29:07 »
Juu, eli en mie ainakaan laske rt-hommia vapaaehtoistyöksi, koska niistä maksetaan palkkaa..

En myöskään laske vapaaehtoistyöksi niitä SPR-hommia joita olen palkalla tehnyt. :) (Esim. opetustyö).


Joo rt hommista voi jutella omissa aiheissaan.  ;)