Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 00:14:12

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Parhaat missiosta mieleen jääneet asiat  (Luettu 62652 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #10 : 18/06/2004, 23:13:09 »
Lainaus
Meil ainaki nää ekat kaks kuukautta on tuonu sen, että kaikenlaisista asioista puhutaan nykyään paljon enemmän. Puhuttiin ennen isännän reissuakin, mut tänä aikana hirvittävän moni asia on selkeytyny ihan eri tavalla, positiivisessa mielessä. Yhtään hetkeä lomien aikana ei oo tarvinnu käyttää mököttämiseen tai muuhun vastaavaan (mie oon sellaseen HYVIN taipuvainen), ne on hoideltu jo muilla keinoin. Siis posti kulkee kiivaasti puolin ja toisin. Isäntä on myös opetellu kirjottamaan kirjeitä!! Ihanaa...  :)


Tosi positiivista. Etenkin kirjeiden kirjoittaminen on mieheltä hieno suoritus.  ;)

En tiedä, onko meillä lisännyt puhumista niin paljoa, mutta kamalan kilttejä ja huomaavaisia (siis normaaliakin enemmän  ;D) ollaan toisillemme oltu...
-memento vivere-

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #11 : 07/07/2004, 17:38:35 »
Kivoja myös nämä lomanodotuspäivät! Kun tietää, ettei ole montaa tuntia jäljellä...   :)
-memento vivere-

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #12 : 29/07/2004, 07:46:07 »
Parasta mitä missioista on jäänyt mieleen, on ehdottomasti hienot kokemukset ja parisuhteen entistä parempi yhteenhitsautuminen. Matkustelu ja kaikki ne ihanat kirjeet ja tekstarit nostavat suupielet vieläkin ylöspäin  ;D

Vaikka kaikki ne viikot, kuukaudet ja vuodet mitä toinen on ollut pois kotoa olivat välillä raskaita, niin toisaalta tuntui että mies oli välillä lähempänä kuin koskaan vaikka välimatkaa olikin paljon.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #13 : 03/09/2004, 13:38:42 »
Yksi parhaita asioita taitaa olla, kun näin reissun ollessa voiton puolella alkaa tosiaan näyttää siltä, että se loppuukin joskus!  ;) ;D ;D On se vaan kiva ruveta odottelemaan kotiutumista... Yhtään väheksymättä kaikkia muita hyviä kokemuksia, tuntuivat ne sitten mukavalta jo tapahtuessaan tai vasta jälkeenpäin.  ;) :)

Ja eikö joka tapauksessa (yleensä  ;)) aika kultaa muistot, muutaman vuoden päästä raskaaltakin tuntunutta aikaa muistelee vähän eri tavalla.  :)
-memento vivere-

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #14 : 03/09/2004, 20:40:32 »
Missiota on jäljellä noin 30 päivää, joten jotain summailua voinen jo tehdä.

Parasta on ollut se, että vaikka mies on ollut alhaalla, en missään vaiheessa ole kokenut oloani yksinäiseksi. Tällä tarkoitan sitä, että päivittäisten puheluiden ansiosta mies on pysynyt hyvin mukana arkielämän pyörteissä (jotka välillä on olleet turhankin vauhdikkaita). Hän on kulkenut rinnallani kuten muulloinkin.

Toisekseen olemme molemmat saaneet lisää itsenäisyyttä parisuhteessamme. Olen pitkään sairastanut ja tästä johtuen joutunut/saanut tukeutua mieheen 100%. Rt-vuoden aikana minun on ollut taas "pakko" alkaa hoitamaan omia asioitani, pitämään itseni puolia ja myös seisomaan omilla jaloillani. Jos tätä vuotta ei olisi tullut, olisi suhteestamme saattanut muotoutua liiankin symbioottinen.

Mukavaa tietenkin on ollut loma-elämä. Toisaalta jaksottainen parisuhde on välillä myös rankkaa...

Auto. Ihan kiva pikku bonus tästä vuodesta  ;)

Punapihlaja

  • Vieras
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #15 : 21/09/2004, 10:34:21 »
Ehdottomasti naimisiinmeno toisen reissun aikana. Itse maksettiin häät reissusta tienatuilla rahoilla ja saatiin just sellaiset häät kun haluttiin. Mies tuli 2 päivää ennen häitä viikon lomalle Bosniasta Suomeen, joten eipä paljoa ehditty häävalssia harjoitella. "Tyydyttiin"  ;) sitten Metallicaan: Nothing Else Matters. No, ei meidän häissä kyllä soinut humppat tai tangot, vaan kunnon rokki.

Häämatkalle ei päästy heti häiden jälkeen, vaan vasta noin kuukauden kuluttua 4 päiväksi Budapestiin. Mun mies tuli Bosniasta ja mä Suomesta sinne ja loman jälkeen kumpikin palasi tahoilleen.  :o

minttukoo

  • Vieras
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #16 : 02/10/2004, 12:25:22 »
Tämä hetki on yksi parhaista mission aikasista hetkistä. Eli muutaman tunnin päästä lähden hakemaan miestä kotiin  :-* :)

Myös itsenäistyminen tämän vuoden aikana on yksi paras asia mitä olisi voinut tapahtua. En ole koskaan, ennen tätä asunut yksin ja tämä vuosi on kyllä kasvattanut minua ihmisenä huimasti!

Ja on siitä miehestäkin tullut uusia ihania puolia esiin. On huomannut, että kyllä silläkin taitaa ihan oikeasti olla minua ikävä :)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #17 : 17/10/2004, 23:25:44 »
Paras asia on varmaan juuri se kotiutuminen. Tietysti täytyy ensin olla poissa, jotta voi tulla kotiin, ei siis mikään turha reissu! :)

Yksi hyvistä puolista on myös se, että on edes välillä rahaa käytössä normaalia köyhäilyä enemmän...
-memento vivere-

Leena

  • Vieras
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #18 : 26/10/2004, 13:57:03 »
Tämä vuosi on kasvattanut meitä molempia tosi paljon. Nyt sitä osaa arvostaa arkisia yhteisiä juttuja, kuten sitä, että saa laittaa toiselle aamupalaa ja herätä toisen kainalosta joka aamu.
Mies on muuttunut pelkästään positiivisessa mielessä, on paljon ennakkoluulottomampi monessa asiassa. Ottaa ainakin toistaiseksi minut todella hyvin huomioon... Saas nähdä kun kokonaan kotiutuu ja arki alkaa oikein tosissaan! ;)

Punapihlaja

  • Vieras
Re: Paras asia mikä missiosta jäänyt mieleen?
« Vastaus #19 : 26/10/2004, 21:34:08 »
Lainaus


Niin ja se että se vielä lähtee mahdollisesti uudelle reissulle  ;D Jollonka saat kääriytyä yksin tuplaleveään peittoon, nukkua keskellä sänkyä ja voit nukkua juuri niin pitkään kun mieli tekee, ilman että kukaan repii väkisin sut puoliunisena aamiaiselle juuri silloin, kun se sänky tuntuu maailman parhaalta paikalta  ;D
;) huumorin kukka on kaunein kukka ;D


No nyt selvisi tuo syy keskellä sänkyä nukkumiseen! Täytyypä sanoa seuraavan kerran miehelle, kun tulee mun jälkeen nukkumaan ja mä nukun jo äksänä keskellä sänkyy, että rt-leskeyden seurauksia tämä vaan on.  ;)