Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 21:25:05

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Keväänmerkkejä  (Luettu 100978 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Keväänmerkkejä
« : 30/03/2006, 12:36:04 »
Nyt kun vaikuttaa huolestuttavasti siltä, että kevät on peruuntunut (tai ainakin myöhästynyt), kirjatkaa ihan uskon vahvistukseksi niitä varmoja merkkejä kevään ja kesän tulosta! ;D
-memento vivere-

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #1 : 30/03/2006, 12:40:07 »
Riemastuin eilen ihan aidosti, kun paikallinen kasvihuoneviljelijä on taas pystyttänyt kojunsa torille. Ihanaa, saa taas hyvälaatuisia, tuoreita salaatteja, jotka ovat takuulla kestävämpiä kuin kaupan vihannestiskissä päiväkausia lojuneet. :D Ja siispä ostin viiden hengen satsin kaikkea vihreää, syön mitä ilmeisemmin paljon salaattia lähipäivinä. ;D

Ja samalla paikkakunnalla asuville mainostan Sorrin puutarhaa. Se on paras. ;)
-memento vivere-

Janica

  • Vieras
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #2 : 30/03/2006, 12:44:31 »
Tjaa-ah.. Multakin on usko vähän hukassa kevään suhteen..  :-\

Mutta kun lähtee ajattelemaan, niin kuukauden päästähän on jo vappu!

Ja just sitä edellisellä viikolla meidän jäpikkä käytetään rokotuksissa, ja silloin on ikää jo 12viikkoa..  :o Eli joskohan me sitten päästäisi jo kunnolla lenkillekkin ja sisäsiisteyttä harjoitteleen kun ei lunta enää pitäisi olla.. Nyt on toi lumi vielä vähän esteenä..  :-[

minttukoo

  • Vieras
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #3 : 30/03/2006, 12:57:30 »
Siis nythän ON kevät!!! 8) Arska paistaa, 2 astetta pakkasta, linnut laulaa ja vesi tippuu räystäästä, ihanaa! Ei voi enempää enää kevät olla :)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #4 : 30/03/2006, 13:07:17 »
Eiköhän se mistä jossain muuallakin puhuttiin myös oo merkki lähestyvästä keväästä/kesästä... Siis tää mahdoton halu hankkia kaikenmoista uutta kivaa, sekä kotiin että itselleen ;) ;D ;D

Muuten kevättä ei kyllä näy, täällä on pilvistä, tuulista ja sataa räntää :-\

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #5 : 30/03/2006, 13:46:36 »
Äidin mukaan varma merkki keväästä on "uusi lumi" vanhan päälle. Se kuulemma vanhan kansan mukaan tappaa vanhan lumen ja tuo kevään. Toivoa sopii. Eilisen päivän ja viime yön aikan satoi lunta. Plussakelit kyllä, eli räystäät tippuu vettä. Mutta aurinko ei paista ei :(



KFOR 11/04-11/05

Poissa Anna 1.0

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1223
  • KFOR 04-05
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #6 : 30/03/2006, 13:52:14 »
Äidin mukaan varma merkki keväästä on "uusi lumi" vanhan päälle. Se kuulemma vanhan kansan mukaan tappaa vanhan lumen ja tuo kevään.

"Uusi lumi on vanhan lumen surma." Näin minua valaisi mummo, kun marisin lumisateesta. Jos tämä pitää paikkaansa, kevään pitäisi tulla tänne pikavauhtia ::).

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #7 : 30/03/2006, 13:52:55 »
Äidin mukaan varma merkki keväästä on "uusi lumi" vanhan päälle. Se kuulemma vanhan kansan mukaan tappaa vanhan lumen ja tuo kevään.

"Uusi lumi on vanhan lumen surma." Näin minua valaisi mummo, kun marisin lumisateesta. Jos tämä pitää paikkaansa, kevään pitäisi tulla tänne pikavauhtia ::).
Just prikulleen noin se meni se sanonta :P Äiti sen tänään mulle kertoi, kun marmatin lumentulosta :D


KFOR 11/04-11/05

Poissa soila

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5623
  • KFOR 05 :D
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #8 : 30/03/2006, 15:16:01 »
JUURI oikea otsikko mun töistätulovalaistumiselle. :D
Poljin töistä kotiin jäätävässä tihkussa ja manasin mielessäni että miksei oo jo kesä, mutta SITTEN vastaan tuli koko jalkakäytävän levyinen vesilätäkkö, ja se oli niin syvä, että piti nostaa jalat pois polkimilta ettei kengät kastu kun vesi roiskuu NIIN korkealle. :D Ja riemastuin niinku lapset. :D Kevät tulee! Olisitte nähneet kuinka levee virne mun naamalla oli. ;D Pienet on ilot. ;D
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away.


Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Keväänmerkkejä
« Vastaus #9 : 30/03/2006, 15:29:52 »
JUURI oikea otsikko mun töistätulovalaistumiselle. :D
Poljin töistä kotiin jäätävässä tihkussa ja manasin mielessäni että miksei oo jo kesä, mutta SITTEN vastaan tuli koko jalkakäytävän levyinen vesilätäkkö, ja se oli niin syvä, että piti nostaa jalat pois polkimilta ettei kengät kastu kun vesi roiskuu NIIN korkealle. :D Ja riemastuin niinku lapset. :D Kevät tulee! Olisitte nähneet kuinka levee virne mun naamalla oli. ;D Pienet on ilot. ;D
Tää selittää Papan käytöstä... Eilen autolla ajaessaan oli ihan pakko ajaa sellasesta kolmesataametriä suurestä lätäköstä ja sitten hihkui ihan innoissaan ::) :-[ ;D


KFOR 11/04-11/05