Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 19/04/2024, 01:42:39

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Teatteri  (Luettu 45512 kertaa)

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Teatteri
« : 23/09/2004, 10:35:26 »
Kuinka innokkaita teatterissa kävijöitä olette? Ja mitä käytte katsomassa?

Mä olen käynyt viimeks teatterissa varmaan kymmenen vuotta sitten. Ihan liian vähän tulee käytyä. Nyt ollaan kuitenkin menossa tytön kanssa lauantaina katsomaan lastennäytelmää Sotta Pyttynen Helsingin kaupunginteatteriin! Tytön ensimmäinen kerta teatterissa, joten valitsin näytelmän joka kestää vain 40 min. Siitä on hyvä aloittaa  :D
Fear never fixed anything.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Teatteri
« Vastaus #1 : 23/09/2004, 10:42:14 »
Lainaus
Kuinka innokkaita teatterissa kävijöitä olette? Ja mitä käytte katsomassa?



Tosi vähän on tullut käytyä, vaikka tykkään kyllä. Viimeksi Viivi ja Wagner, se oli ihan hauska pätkä. Ja ihan ensimmäinen oli Pekka Töpöhäntä päiväkerhoikäisenä.  :D Ja muutaman näytelmän olen nähnyt siinä välissä...
-memento vivere-

tiitu

  • Vieras
Re: Teatteri
« Vastaus #2 : 23/09/2004, 10:49:07 »
Mä sitten ole teatterin suurkuluttaja, ja harrastaja. Isäni on näyttelijä Kouvolan Kaupunginteatteissa, joten jokainen näytelmä tulee nähtyä. Itse ohjaan kesänäytelmiä melkein joka kesä, ja joskus näyttämöllekin tulee mentyä ;D Vaikka se ei olekaan kovin suotavaa ;)

Opiskelin myös yliopistolla teatteritiedettä, ja kotimaista kirjallisuutta, mutta nyt on häpeäkseni tunnustettava, etten muista mitä olisin Kouvolan ulkopuolella käynyt katsomassa. Siitä on useampi vuosi kun olen muualla käynyt. :-[ Ei muista milloin...

Olisi kai vähän ryhdistäydyttävä ;D Kerrohan minkälainen sotta pyttynen oli, se olisi hauska lasten kanssa mennä katsomaan.


minni

  • Vieras
Re: Teatteri
« Vastaus #3 : 23/09/2004, 12:56:44 »
Viime vuosina on tullut käytyä lähinnä Arena-teatterissa Helsingissä sekä Linnamäen Peacockissa. Arenassa on hauskoja polittiisia satiireita ja Lintsillä puolestaan UIT:n esitykset sekä mm. Grease-musikaali.

Helsingin Kaupunginteatterissa kävin pari vuotta sitten katsomassa jonkun komedian - nimi on unholassa...

Kesäteatterissa olen käynyt varmaankin 10 vuotta sitten viimeksi...

Mieluusti kävisin enemmänkin...  :)

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Teatteri
« Vastaus #4 : 23/09/2004, 16:08:42 »
Käyn teatterissa muutamia kertoja vuodessa. Viimeksi taisin käydä katsomassa Lilla Teaternissa "Pöytään ja vuoteesee kutsutaan vain kerran"... taisi tuon jälkeen kyllä olla jokin muu myös. Tanssiesityksiä ja tanssiteatteria seuraan myös jonkin verran.

Oopperassa tulee käytyä useammin. Tosin nyt ei ole enää Sibelius-Akatemian opiskelijakortin tuomaa etua (saman päivän näytökseen lippu kuin lippu 12e), joten taitaa jäädä hieman vähemmälle. Konserteissa käyn melko usein.

taituu

  • Vieras
Re: Teatteri
« Vastaus #5 : 23/09/2004, 17:08:21 »
heh tässäpä aihe :D
Elikkäs olin kaks vuotta teatterilla savonlinnassa töissä valo- ja äänipuolella :)
(tuli muuten kouvolassaki käytyy sillo)
sitten yhen kesän olen valohommissa oopperalla ollu :)
Teatterilla kyllä tein tarpeistonvalmistusta/hoitoo myös, sekä kiertävässä lastenteatterissa nuketin jne :P lavastuksia olen myös ollu apuna valmistamassa, näyttämömiehenä, kuiskaajana, pukijan apulaisena sekä jopa toimistossa ;D Eli koko skaala on tullu kahlattuu läpi.
Ainoo huono puoli että teatterista on se lapsuuden hohto kadonnut mutta tykkään edelleen käydä kattomassa vaikka nykysin sitä katteleekin vähän liian kriittisesti  ::)
Nyt en ole vähään aikaan kerinny käymää mutta kovasti mielessä pyörii että pitäs lähtee taas jonnekin muualle kattelee millasta siellä se touhu on.

Niitä töitä kyllä haluisin jatkaa edelleen mutta se aamusin ja iltasin työskentely ei oikee sovi tuon muksun kaa ku väliin jää vaa 4 tuntii vapaata... ei kerkee yhtään mitää siinä välissä... Mutta ehkä tässä joku päivä palaan vielä teatteriin töihin

Leena

  • Vieras
Re: Teatteri
« Vastaus #6 : 09/10/2004, 20:07:47 »
Kävisin teatterissa vaikka kerran kuussa, jos olis mahdollista!
Jo pienenä äiti vei meitä katsomaan kaikki mahdolliset lastennäytelmät, mitä Kpäässä esitettiin, välillä käytiin sitten Porissa tai Tampereellakin.

Viimeksi olin teatterissa viikko sitten, Tampereen Työväenteatterin Suruttomat-musikaalia katsomassa! oli todella upea esitys, voin suositella lämpimästi!

minni

  • Vieras
Re: Teatteri
« Vastaus #7 : 27/11/2004, 22:30:22 »
Tänään käytiin katsomassa Helsingin Kaupunginteatterissa Miss Saigon. Se oli ihan mielettömän upea musikaali! Todella kaunis ja aivan upeat näyttelijät. :) Suosittelen lämpimästi! (Lopussa sai tirauttaa pari kyyneltäkin...  :'()

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Teatteri
« Vastaus #8 : 28/11/2004, 13:28:35 »
Yhdyn edelliseen, oli loistava!!

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Teatteri
« Vastaus #9 : 10/02/2005, 23:36:01 »
Parin viikon päästä oon sitten menossa teatteriin.. taitaa olla jopa kolmas kerta elämäni aikana...  :o

Koululla jakavat ilmaisia lippuja kenraaliin, ja tällä kertaa olisi vuorossa sellainen näytelmä kuin Olga.. ei ole oikeestaan hajuakaan, mistä kertoo, mutta pitää käydä katsomassa..  :D

Perästä kuuluu, oliko katsottava..  ;)