Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 21:53:58

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Rasismia?  (Luettu 62903 kertaa)

merikki

  • Vieras
Vs: Rasismia?
« Vastaus #230 : 08/01/2010, 19:40:53 »
Minun ei parane olla sitä mieltä, että "jotkut" ovat "jonkinlaisia", kun itse en halua olla puhekyvytön, käytöstavaton (meillähän ne ovat monessa kohtaa erilaiset), pienimmänkin murheensa viinaan hukuttava tuulipukukansalainen (tällä kelillä tosin pukeutumisesta on estetiikka kaukana). Eli se, että jonkin kansan edustaja on automaattisesti jonkinlainen, että kaikki vedetään saman kamman yli, se on se, mikä ottaa päähän. Ei tarkoita, ettei kulttuureja kannattaisi tuntea ja ottaa huomioon.

Neiti1984

  • Vieras
Vs: Rasismia?
« Vastaus #231 : 21/01/2010, 00:21:27 »
^Hyvin sanottu... täytyykin lainata tuota meidän seuraavaan rasismikeskusteluun ;)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Vs: Rasismia?
« Vastaus #232 : 12/02/2010, 09:03:50 »
Vähän ehkä menee ot, tavallaan ei, että meillä töissä on tosi monikulttuurinen ympäristö ja olen tykänny valtavasti heidän länsäolostaan  :D Haluaisin kysellä paljon enemmänkin, mutta ei viitti koko ajan olla tinkaamassa toisen taustoista  :-X

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Rasismia?
« Vastaus #233 : 12/02/2010, 09:15:15 »
Meillä on naapuri maasta kotoisin oleva työntekijä, ollaan kyllä kaikki kyselty sen maan tavoista etenkin joulun tienoilla :D

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Rasismia?
« Vastaus #234 : 14/06/2010, 10:15:33 »
Mä en halua olla rasisti ja meille turistit on elintärkeä rahanlähde töissä, mutta voi luoja että taas kävi hermon päälle eilen kaupassa >:( Venäläisillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja ::) Olin kaupassa ja käytävällä seisoi kolme venäläistä naista kärryineen, kaksi niistä katsoi minua kun tulin heitä kohti ja mitä tapahtuu ::) EI MITÄÄN :o >:( Olivat valloittaneet käytävän niin ettei siitä päässyt ohi, joten minäpä otin ja työnsin kylmästi kärryillä heihin päin, johan alkoivat väistymään ;) ja tää ei oo eka eikä vika kerta ::) normisetti :(

Minna

  • Vieras
Vs: Rasismia?
« Vastaus #235 : 14/06/2010, 11:00:54 »
^Tuota tapahtuu täälläkin etenkin joulun aikaan, tukkivat kaikki kaupan käytävät eivätkä varmasti väistä kun yrittää ohi. Sitten kun sanoo että "anteeksi"... niin katsovat vaan tosi pahasti  >:( Joskus minäkin olen pukannut kärryillä niiden kärryjä päin kun eivät väistä. Ne on TOSI röyhkeitä ikäväkyllä...

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Rasismia?
« Vastaus #236 : 14/06/2010, 11:21:28 »
^sitähän ne on joka paikassa :( tässä taannoin oli Etelä-Saimaassa juttu siitä että venäläisten suosittu lomakohde on Goa. Siellä paikalliset ovat todella kyllästyneet heihin vaikka erittäin tärkeä tulonlähde ovatkin. Juurikin näistä samoista asioista ovat närkästyneet kuten mekin täällä, erittäin tylyjä käytökseltään ja kuvittelevat että kaikkialta saa palvelua heidän kielellään, sit jos ei saa niin silmiä pyöritellään ::) Mun tietääksen englanti on kansainvälinen kieli ei venäjä.

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Rasismia?
« Vastaus #237 : 14/06/2010, 11:25:02 »
Mä liityn tähän ärsyyntyneiden joukkoon. Välillä oon tuuppinut kärryjä ja sanonutkin ääneen niille jotain. Täälläkin kun niitä ihan asuukin, ja "lenkkeilevät" 5 rinnakkain; kävellen tosin hitaasti ja niin ettei ohi pääse kun kiroilemalla.
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Minna

  • Vieras
Vs: Rasismia?
« Vastaus #238 : 14/06/2010, 11:29:03 »
^Niin ja ovat tosi röyhkeitä MYÖS liikenteessä.  >:( Kyllä niitä saa varoa etteivät pukkaa kylkeen esim kaupan parkissa!

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Vs: Rasismia?
« Vastaus #239 : 14/06/2010, 11:29:51 »
Jatkan vielä, sori paha päivä :-[ Eikä ne tervehdi >:( mun mielestä todella töykeää tulla ostoksille, mutta ei voi sanoa edes omalla kielellään päivää ::) Toki on niitäkin jotka tervehtii, mutta aika paljon niitä jotka eivät sano mitään. Ja ne pöllii mein kynät töistä, kerpeles. Meiltä on kadonnut about 100 kynää joissa lukee Reima. Pitkään sitten pidettiinkin kyniä joissa ei lue mitään, eipä enää kelvannut. No nyt on taas omalla logolla olevia kyniä, niin kylläpä taas kiinnostaa >:(