Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 08:50:52

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen  (Luettu 73911 kertaa)

Poissa tupu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4828
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #100 : 08/11/2006, 20:41:03 »
Ehkäpä sinua pidettiin jollain lailla "liian" vahvana ja pärjäävänä? ??? Mutta ikävää kyllä, eikä kuulemani perusteella niin kovin harvinaistakaan.

Epäilenpä, että olet ytimessä.

Pidin sitten itse yhteyksiä. Silti jo muistuttaminen siviilimaailman olemassaolosta eli soitto ja siviilikuulumisten lörpöttely olisi antanut paaaaljon potkua seuraavaan surullisenkuuluisaan intin aamuun.

RT-leskeilyn lievittämiseen parasta troppia olisi ollut hali. Konstit on monet, ja vaihtelu virkistää. Käytin tyynyä ja nakitin tupakavereita, joista yhden nimesin Halipuukseni.


:3some: :evil6:
He who is not every day conquering some fear has not learned the secret of life.   - Ralph Waldo Emerson

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #101 : 08/11/2006, 20:48:03 »
Käytin tyynyä ja nakitin tupakavereita, joista yhden nimesin Halipuukseni.[/color]

:3some: :evil6:
;D
Ad astra per aspera!




Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #102 : 08/11/2006, 21:01:08 »
Mun ystävät on suhtautuneet ihan tosi mahtavasti M:n reissuun. Mahtavaa on juuri se että he nimenomaan eivät ole kokeneet asiakseen mitenkään erityisesti "suhtautua" asiaan vaan jatkaneet ihan samaan malliin. Kyselevät mua lenkille, teelle, baariin, ovat tulossa käymään mun luona jne. Eivät sääli että "nyt sulla on varmaan todella yksinäistä" tms.

Moni on sanonut että reissu on näyttänyt ketkä ovat niitä todellisia ystäviä; mulla ei kai sitten muita olekaan  :D! Eron muiden leskien tilanteeseen voi ehkä tehdä se, että minulla on omat ystävät ja M:llä omat. Totta kai meillä on yhteisiäkin ystäviä, mutta kummankaan ystävät eivät ole mitenkään sidoksissa siihen että me seurustellaan.

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #103 : 08/11/2006, 22:08:58 »
Mun kaverit ja sukulaiset eivät yleisesti ottaen ole suhtautuneet oikein mitenkään. Välillä tuntuukin, että jotkut heistä aattelevat, että mulle on ihan saman olenko yksin vai miehen kanssa. Mutta toisaalta, en kyl heille valitakaan yksinäisyyttä tai muuta lanaa. Jotkut ovat kyl sanoneet, että nostavat hattua mulle, kun jaksan olla yksin. Yksi ystäväni kyselee miten jaksan ja äiti taas tänäänkin kysyi, että oliko haikeaa, kun J lähti aamulla. Sainpas sanottua, ettei ollut. Kolmen viikon päästä kun saan kullan kotiin.  :-*


odottaja

  • Vieras
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #104 : 18/02/2007, 16:56:24 »
Hämmentävää...edellisen reissun aikaan ystävät ja sukulaiset varmaan silloisista vinkeistä päätellen ajattelivat että meitin juttu kuolee välimatkaan..
Nyt toisen reissun tullessa ilmi, läheiset oli tosi vakuuttavia lupailee( ilman pyyntöjä), että kyllä he jeesaavat arjessa ja ovat henkisenä tukena niin paljon kunvaan ilkeevät...( lapsen lääkäri-ja terapiakäyntien järjestely on melkoisen kuluttavaa, oman työn ohessa)
Nyt on kuitenkin mies reissussa pari kuukautta viettänyt ja ne jotka niin vannoivat tukevansa ja jeesaavansa ovat lähes kadonneet. :o
tukea ja apua on sitten osoittaneet juurikin ne "puolitutut" jotka eivät ennen reissuun lähtöä osoittaneet oikein mitään kiinnostusta.
Tuntuu pirun hyvälle, kun ei niin läheinen ystävä on saanut mut repimään itselleni omaakin aikaa, käydään kolmasti viikosssa salilla hikoilemassa, saunottu yhdessä ja höpötelty joutavia.
Ihmetyttää myös kun osa miespuolisista tutuista, on osoittaneet kiinnostusta, sillä ikävämmällä tavalla, ihan kuin olisin nyt sinkku tms....Kummallista ja jokseenkin ahdistavaa perustella, että mä oikeesti olen edelleen naimisissa ja odotan Rakastani kotiin!  ???
Mitään säälittelyjä en tosiaan ole kaipaillutkaan, mutta se entisenlainen yhteydenpito ystäviin kuitenkin piristäisi, ja kun oikein heikkohetki koittaa voisi ikäväänsä hieman itkehtää...Oma äiti on kuitenkin kerännyt minulta kaikki pisteet, eka reissun aikaan se ei osannu kun kauhistella, nyt on niin tomerana uutisia kattomassa ja apua tarjoilee ilman ylihuolehtivaista asennetta! Ehkä ystävät ei uskalla näyttäytyä, pelkäävät mun sekoovan tms... ::)Tai sit mä oon vaan käsittäny kaiken päin hel...ttiä.... :-[

Poissa Kinttunen

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5964
  • Unifil II 1/07-10/07
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #105 : 18/02/2007, 19:08:34 »
Ylipäätään ihmiset on suhtautunut ihan ok. Vähän sellaisia hassuja kysymyksiä on tullut, et miten käy sen teidän kämpän ja mihin se auto sitten menee. :) Joo, eihän tää oo ku mun koti ja tuleehan se mies sieltä lomille sekä vaikka auto virallisesti on miehen niin kyllä minä sillä täällä ajelen, avovaimo kerran olen. Noi on kaks ehottomasti kysytyintä kysymystä, mikä on vähän yllättänyt mut, koska ollaan oltu miehen kans yksissä 3 vuotta.. ::) Ymmärtäisin jos oltais ihan uus pari, ettei oltas keretty ku joku kuukausi seurusteleen, mut täs nyt on useempi vuosi jo tosiaan oltu kimpassa.






Ota riski, rakastu rauhanturvaajaan!

Annukka

  • Vieras
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #106 : 18/02/2007, 19:38:59 »
Minulta on varmaan kysytty useimmiten, että miten jaksan. Ja että kuinka usein se Mies sieltä pääsee lomille. Ei ole kysytty autoista eikä asunnoista mitään. Tai no miehet kysyy, että mikä auto meille tulee  ;D Töissä ovat joustaneet erittäin hyvin (tein mm osa-aikaa viime vuonna) jne.  Suku ja ystävät ei ole ottanut mitään ihmeellistä kantaa. Alkuun vähän luonnollisesti ihmettelivät, mutta nykyään ihmettelevät sitä miten nopeasti vuosi on kohta kulunut...

Miehen vanhemmat ei edes odota näkevänsä lastaan joka lomalla. Suovat meille melkoisesti perherauhaa... :-* Samoin mun vanhemmat. Lastenhoidollista apua saan molemmilta älyttömästi. Eläkkeellä oleva vanha isäni teki lumentuloaikaan meille myös lumityöt (mitenkään pyytämättä) :-*

Jansku

  • Vieras
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #107 : 18/02/2007, 21:13:35 »
Multa lähes tulkoon aina vaan kysytään, että koskas se ukko taas tulee ja koskas se reissu loppukaan....kohta olen vuoden kertonut että toukokuussa se loppuu, ei vieläkään kukaan muista.  ::)
Jotkut miespuoliset tutut ovat kehottanut mun käskee se ukko takasin sieltä pitämään musta huolta niinkun miehen kuuluu ja kohtelemaan mua kunnolla  ::) ei tälleen ilmeisesti sitten kohtele mua kunnolla, kun tollalailla lähtee pois  ::)

Yks ihana työkaveri muistaa aina kysellä kun nähään, että onko muru kotona odottamassa??  :)

Parhaimmat kaverit ei sen kummemmin ukon reissuun ole suhtautunu, toki ymmärtää mun olot kun olen jo selitellyt ettei tähän nyt kuolla...ja yhteyttä pidetään ihan normaalisti.
Loma-aikana kaverit ei pahemmin "ahistele" tai ymmärtää heti jos ois jonnekkin menoo, että en välttämättä lähe jos vaihtoehtona on harvinaista herkkua ukon kanssa. :P

Niin ja sukulaiset muistaa aina välillä kysellä miten H:lla menee ja onko siellä ollut rauhallista.

Poissa Kinttunen

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5964
  • Unifil II 1/07-10/07
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #108 : 18/02/2007, 22:05:45 »
Kyllä mullakin perhe on suhtautunut ihan ok sekä myös miehen perhe, johon oon kans aika paljon yhteyksissä, mut kaikki ei vaan oikein tajua, et suhde voi kestää myös tällaiset "etäkaudet".  ::)







Ota riski, rakastu rauhanturvaajaan!

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Ystävien/sukulaisten suhtautuminen
« Vastaus #109 : 18/02/2007, 22:30:57 »
Näin tänään yhden puolitutun, joka kysyi milloin mieheni tuleekaan kotiin Bosniasta...Niin noh, kotiutui tuo joulukuussa 2006 ;)