Yleiset > Asian vierestä

Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen

<< < (2/26) > >>

miranda:
Avomieheni on yliluutnantti ja veljeni sivari...  ::)





Anna 1.0:
Aihe ei herätä intohimoja suuntaan eikä toiseen.
Tunnen muutaman siviilipalveluksen suorittaneen henkilön ja he ovat minulle hyvin tärkeitä ihmisiä. Ei heidän valintansa tee heistä minun silmissäni yhtään "huonompaa" kuin muistakaan.
Jos omasta pojasta tulisi sivari, niin sitten tulisi.

Pipsa:
Minusta taas tuntuisi ahdistavalta jos pojastani tulisi sivari. Vaikkakin ei mitään lasta edes vielä ole mutta kuitenkin.

Tara:
Miksi täällä on niin jyrkkiä mielipiteitä sivareista? Osaatteko perustella/analysoida miksi niin ajattelette?

Jos tutustutte johonkin asialliseen, mukavaan, kivaan tyyppiin ja käy sitten ilmi, että hän on käynyt sivarin, niin pistättekö välit poikki vain sen takia?

Pipsa:
Ei. Meidänkin kaveripiirissä taitaa olla pari sivaria. Ei se sitä tarkoita etteikö olisi mukavia ihmisiä. Mutta en vaan jotenkin ymmärrä sitä ajatusta. Puhumattakaan totaalikieltäytyjistä. Joita ei edes tule olemaaan kaveripiirissä. Se on varma että niihin tulisi välit poikki välittömästi oli miten mukava hyvänsä... En vaan ymmärrä sitä mentaliteettiä. Jos sota tulisi menisikö ne vastapuolelle selittämään miten turhaa sota on ja aseet joutavat roskiin...
Sivareista vielä. Siksi en voisi kuvitella itselleni sivari miestä koska armeijassa kuitenkin oppii erilaisia taitoja. Mielestäni se ei ole pelkkää tappamaan opettelua. Ja kuitenkin...vaikkakin ehkä kulunut fraani, armeijassa tehdään pojista miehiä. Ainakin toivottavasti.
Itsekin inttiin olin menossa ja jo kutsunnoissa kävin. Sinne olisin päässyt mihin halusin (pienen neuvottelun jälkeen). Mutta niillä päivärahoilla ei olisi talolainaa maksettu joten jouduin jättämään välistä..  :-\  Ja nyt on jo ikä vastassa.
Ja jos tosiaan meidän isoisät tms olis ollu sivareita tai totaaleja niin missä oloissa nyt oltain. Heitä kunnioittaen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta