Yleiset > Asian vierestä

Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen

(1/26) > >>

Pipsa:
Tuli yhden toisen keskustelupalstan jutuista mieleen että mitäs mieltä tämän palstan lukijat on kyseisistä variaatioista?
Itse voin sanoa jo suoraan että minulle ei tulisi sellaista miestä joka ei ole inttiä käynyt. Ymmärrän armeijan väliin jättämisen jos se jostain terveydellisestä syystä on mahdoton suorittaa, mutta muuten en. Miten olisikaan käynyt jos esim ukkimme olisivat olleet aseista kieltäytyjiä....  :-\   Voihan minua sanoa ahdasmieliseksi, mutta kun en vaan sulata niin en  ;)

Pipsa:
 ;D ;D

Tara:
Tunnen muutaman sivarin. Ja he ovat oikein asiallisia ja fiksuja jätkiä. Kaukana mistään kukkahattupojista ;)
He eivät myöskään hyväksy totaalikieltäytymistä. Heidän ajatuksensa on, että täällä voi valita kahdesta vaihtoehdosta (sivari tai armeija) ja se kyllä riittää. Yhteiskunta antaa kuitenkin sen verran jotain asukkailleen, että jotain on annettava myös sen hyväksi.
Mun mielestä erittäin hyvä ajatus heillä.

Itse en myöskään pidä ollenkaan totaalikieltäytyjistä. Menevät täyttämään noita ennestäänkin täysiä vankiloita. Tai mikä vielä pahempaa.. hakevat turvapaikkaa ulkomailta! Niin kuin tämä eräs tapaus muutama vuosi sitten.

Mutta sivarit siis aivan ok, jos edustavat näitä tällaisia tuttujeni tapaisia fiksuja miehiä.

Kinttunen:
Mun mielestä nää asiat on jokaisen omia valintoja, mut henk.koht. en ottais itelleni miestä, joka ei oo inttiä käynyt.

s^n^:

--- Lainaus käyttäjältä: Pipsa - 17/08/2007, 23:17:18 ---Ymmärrän armeijan väliin jättämisen jos se jostain terveydellisestä syystä on mahdoton suorittaa, mutta muuten en. --- Voihan minua sanoa ahdasmieliseksi, mutta kun en vaan sulata niin en  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Mua voitte sitten kutsua ahdasmieliseks myös..

Nää molemmat sanat; sivari ja totaalikieltäytyminen on kirosanoja mun korvaani. Ja voin vaan sanoo et saunan takana on vielä tilaa. :) Joskus jopa olen sen toisaalla sanonu ääneen että sivareita voitais käyttää pioneerien sijasta miinanraivaukseen ja laittaa ne kävelemään hyökkäävän joukon edellä.

Viimekskin kun jouduin sivarin kans samoihin illanistujaisiin oli ilta mun osaltani saman tien pilalla kun jouduin muiden mieliks taistelemaan etten avais sanaista arkkuani ja haukkuis tätä sivaria alimpaan h*lvettiin.. Kyseinen mies kun sanoo että hän ei mene inttiin kun ei halua käyttää asetta, seuraavalla viikolla sain kuulla et kyseinen yksilö kuuluu metsästysseuraan ja käy mettällä todella innokkaasti.. Sapetti ja sapettaa vieläkin niin että voisin sen.. No joo.. En sano..

Ja mun eka kysymys H:lta oli joskus et meetkö sä inttiin? Minä kun en koske sivariin pitkällä tikullakaan. ;D

Älkää tulko mua lynkkaamaan.. :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta