Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 02/05/2024, 10:17:04

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Elämä yhtä odottamista?  (Luettu 63826 kertaa)

Jartsa

  • Vieras
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #130 : 31/12/2007, 21:59:07 »
Jaa. Mistäpä minä mtn tiedän, mutta kyllä se leskivuodesta käy vuosi alhaallakin. Ainakin uskollisella miehellä.

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #131 : 31/12/2007, 22:06:29 »
Jaa. Mistäpä minä mtn tiedän, mutta kyllä se leskivuodesta käy vuosi alhaallakin. Ainakin uskollisella miehellä.
No tästä mä olen kyllä ihan eri mieltä. En toki tarkoita, että miehellä alhaalla olisi vain ihanaa ja erilaista ja etteikö ikävä sielläkin päässä vaivaisi, mutta kyllä mä väitän, että on eri asia jäädä lasten kanssa kotia tänne pyörittään hoitaa kaikki sairastelut ja muutoinkin kodin pyöritys. Ja ainakin alkuosa menee varmasti alhaalla huomattavasti nopeammin kuin on kaikkea uutta ja jännittävää, kun taas täällä ehkä iskee shokki vastaan, että kuinka ison osan vie arjesta pois kun toinen ei ole vastuuta jakamassa.

Joten kyllä mä väitän, että et sä leskivuodesta oikeestaan mitään tiedä ennen kuin olet sen itse kokenut.

Jartsa

  • Vieras
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #132 : 31/12/2007, 22:13:40 »
En puhunut omasta kokemuksesta sinänsä, vaan viittasin tällä foorumilla saamaani mielikuvaan perustuen leskien mielipiteiden kehittymiseen vuoden aikana. Kun olen niitä tässä pikkuhiljaa seuraillut vuosien aikana.

Mutta jos olet tuota mieltä, niin älkäämme missään nimessä valako toivoa paremmasta tulevaisuudesta. Aletaanko nyt sitten oikein kaksissa tuumin pauhaamaan, että "jos luulette olevanne jo nyt epätoivoisia, niin odottakaapas vaan!! LOPPUVUOSI ON VIELÄ PAHEMPI!!! "

Ala keskenäs...

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #133 : 31/12/2007, 22:16:35 »
Aletaanko nyt sitten oikein kaksissa tuumin pauhaamaan, että "jos luulette olevanne jo nyt epätoivoisia, niin odottakaapas vaan!! LOPPUVUOSI ON VIELÄ PAHEMPI!!! "

Ala keskenäs...

Pessimsiti ei pety ;) Ja kun ei vala turhaa toivoa niin sitten voi positiivisesti yllättyä.  ;D

Enkä mä alkanut millekkään, kun vaan totesin, että kokeiles ensin oma leskivuotes ennen kuin yleistät mitään.  ;D

Jartsa

  • Vieras
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #134 : 31/12/2007, 22:20:50 »
Suuri yleisö aikanaan päättää, oliko profetiani oikea.

En ole teologi, miksi saarnaisin?

I rest my case.  ;)

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #135 : 31/12/2007, 23:58:32 »
Meillähän isäntä oli vain tuon puolikkaan vuoden ja kyllä se mielestäni meni tosi nopsaan. Riippuu tietysti siitä, mitä kotiväellä on tekemistä. Meneekö kaikki aika vain siihen miehen odotteluun ja koska on lomat ja koska soittaa ja koska sitä ja tätä. Mutta jos kotona on kodillinen asioita pyöritettävänä ja lapset ja muut, niin ainakin miulla se aika hurahti tosi nopeaan. Ois voinut olla vaikka pidempään, jos olisi halunnut. Kyllä sitä kotona ehtii olemaan, vaikka meillähän ei näin kyllä ole.  :)

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #136 : 01/01/2008, 14:40:39 »
Musta ainakin tuntu, että ensimmäiset 8kk meni suht hyvin ja jälkeenpäin ajatellen nopeasti, sitten pysähtyi kuin seinään. Mitä lähemmäs kotiutuminen tuli, sen hitaammin aika minun mielestäni kulki. Mutta mielipiteitä tästäkin on täällä foorumilla suuntaan ja toiseen.
Kun se vuosi on takana, niin jotenkin kummasti aika kultaa muistot ;) Että selvittiinhän siitä sittenkin ihan hyvin!

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #137 : 01/01/2008, 18:56:40 »
Mulla alku meni hyvin, keskivaihe huonosti ja loppu taas hyvin. Siitä olen Mayan kanssa samaa mieltä että leskiajasta ei oikein pysty tietämään ellei ole itse kokenut sitä. Ja kyllä multa lähtee kaikista rt- juttujen kanssa tekemisissä olevista henkilöistä ensimmäiset hatunnostot niille sisseille jotka jää kotiin hoitamaan lapset, heidän ja omat sairastelut, mahdolliset eläimet, talon rakennukset jne. Jos mies tekisi tämän, hänestä tehdään kahden aukeaman lehtijuttu suureen aikakausilehteen. Kun nainen tekee tämän, se on "vaan normaalia"  ??? ::). Että hatunnosto täältä teille, arvon sisaret :)!

Poissa miranda

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2327
    • unifil 04/99-05/00,kfor 05/07-11/08
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #138 : 01/01/2008, 19:18:05 »

Jos mies tekisi tämän, hänestä tehdään kahden aukeaman lehtijuttu suureen aikakausilehteen. Kun nainen tekee tämän, se on "vaan normaalia"  ??? ::).

Amen! :rotf:

Kattis

  • Vieras
Re: Elämä yhtä odottamista..?
« Vastaus #139 : 01/01/2008, 19:29:21 »
Kyllä on Mayan kanssa samoilla linjoilla, vähättelemättä miesten olemista ja ikävää alhaalla, minun mieheni on se itse myöntänyt ettei itse samaan pystyisi ;)

Vaikka enhän minäkään aina niin loistavasti yksin pärjää  ;D