Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 22:51:15

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Rauhanturvaajakaverit  (Luettu 17388 kertaa)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #10 : 11/10/2005, 11:10:24 »
Onko teillä siis rt-ystäviä /kavereita tjsp. , joihin ei ole tutustuttu oman paremman puolikkaan reissun aikana?

Tätä juuri tarkoitin aiemmin esitetyllä kyssärilläni  ;D

Mut omalta osaltani... Pirunnyrkki-sormuksen kautta olen tutustunut muutamaan nykyiseen rt-mieheen jotka eivät tunne taas miestäni. Lisäksi olen työni kautta ollut tekemisissä Vaasan, Jurvan ja Laihian rt-väen kanssa, joissa taas mieheni ei ole ollut mukana. Oma exäni on myös rt nykyään... muut taitavatkin olla sit yhteisiä miehen kautta tutustuttuja tuttuja ;)

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #11 : 08/11/2005, 09:03:04 »
Täytyy myöntää, että aika paljon on tuttuja ja kavereita jotka ovat reissussa käyneet. Liberiaa lukuunottamatta jokaiselta suomalaismissiolta on tuttuja.

Mielenkiintoisimpia taitavat olla nuo Suezin veikot jotka noin 59 vuotta sitten lähtivät keksimään sellaisen käsitteen kuin suomalainen rauhanturvaaminen.

Pariin sellaiseenkin olen saanut tutustua.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #12 : 09/11/2005, 22:31:42 »
Kaksi rt-kaveria löytyy, molemmat ovat olleet Kosovossa. Sinällään heistä hyötyä, osaavat kertoa miehen näkökulman siellä olemiseen. Yksinäistä kuulemma on, molemmat olivat vielä sinkkuja Kosovossa ollessaan, joten varmaan "vaikeampaa" olla siellä, kun kukaan ei kaipaa täällä (äitiä lukuunottamatta :) )




Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #13 : 10/11/2005, 08:40:45 »
Yksinäistä kuulemma on, molemmat olivat vielä sinkkuja Kosovossa ollessaan, joten varmaan "vaikeampaa" olla siellä, kun kukaan ei kaipaa täällä (äitiä lukuunottamatta :) )
Noh noh.Se on kuule sata ja  viiskyt kertaa helpompaa kun voi ajatella vaan ittensä
Saattaapi olla. Ei tarvi alhaalla murehtia sitä, että joku toinen murehtii kotona... Saa keskittyä niin sanotusti olennaiseen ;)
Mutta toisaalta, voihan sitä olla yksinäinen olo, kun ei ole sitä rakasta, joka ajattelisi...


KFOR 11/04-11/05

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #14 : 10/11/2005, 20:31:56 »
Noh, ainakin toinen niistä sanoi, että olisi ollut kiva jos joku olisi täällä kaivannut ja jota itse olisi voinut kaivata. Mutta asiahan on erilainen jos miesnäkökulmasta katsotaan :)




Kisu

  • Vieras
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #15 : 03/01/2006, 20:02:10 »
Onhan noita ihan faitterikavereitakin muutama.. Tosin naisturvaajia en tunne yhtään.

termari

  • Vieras
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #16 : 11/01/2006, 14:41:21 »
eka ei tullu kyllä ketään mieleen mutta kun teiän tekstejä lueskelin ni löysin sit kaks sellasta semituttua rt-häiskää.

kuten myylläkin, ni mun ala-asteen kutosen maikka on ollu hmm arviolta laskeskellen suunnilleen vuosien 96-98 aikana makedoniassa. näytti meille sitte kaikkia kuvia sieltä mutta enhän mäkään sillon tajunnu että vois olla aihe itteäni lähellä joskus.   :) mut se oli varmaan eka tuttavuus koko aiheen kanssa.

ja sit tosi kaukanen, mut jonka missiosta oon kuullu aikas paljon.kaverin serkun kaveri oli kosovossa öö vissiin 2003-2004.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #17 : 11/01/2006, 15:39:17 »
Miehen yks Kosovo-aikainen kaveri tossa just toissapäivänä soitteli. :) Kiva oli kuulla taas kuulumisia, sillä tää tyyppi oli sama, jonka kanssa osan matkaa ajeltiin kotiopäin.  :D
Ad astra per aspera!




Poissa Heidi82

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4109
  • KFOR 05/05-05/06
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #18 : 11/01/2006, 17:50:33 »
Eka tuli tunne etteihän mulla oo ketään tuttuja jotka olis ollut rt-hommissa,mut ku mietein niin tulihan niitä mieleen...Pari mun työkaveria on kumapinenkin kosovossa,vuosia en tiiä ja yks toinen tuttu on ollut libanonissa...Ja varsinkin näiltä työkavereilta oon kuullu paljon rt-juttuja nyt kun leskenä oon elellyt ::) ;)



Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Rauhanturvaajakaverit
« Vastaus #19 : 05/05/2006, 07:27:43 »
Katsottiin miehen kanssa yhtenä iltana ekan Makedonian reissun aikainen video hiutaleillasta tai paremminkin aamuyöstä, päivästä ja illasta  ;) Melkoista menoa!

Toisaalta en yhtään ihmettele että ne on nykyään kiellettyjä