Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 13/05/2024, 23:51:29

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Olen sitä mieltä, että:

Naiset ovat aivan yhtä hyviä rauhanturvaajina kuin miehetkin.
5 (50%)
Naisten ei välttämättä pitäisi hakeutua rauhanturvaajiksi lainkaan.
2 (20%)
Naiset ovat jopa parempia rauhanturvaajia kuin miehet.
1 (10%)
Jotain aivan muuta mieltä, tai en mitään mieltä aiheesta.
2 (20%)

Äänestäjiä yhteensä: 10

Kirjoittaja Aihe: Naiset turvaajina  (Luettu 63376 kertaa)

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #90 : 13/07/2005, 08:26:15 »
Käyn varmaan sivuillanne jatkossakin - etenkin koska olen oikeasti itsekin ex-rt-leski! Vai lasketaanko rt-leskeksi rt-naista jonka kulta on eri missiossa? Onko sekin rt-rt suhde vai rt-leski - rt-leskimies suhde? ;D ;D

t.Elli

Eikös näillä meriiteillä Ellillä olis oikeus tuonne suljetulle puolelle, niin ei hänen tarviis arvailla, että mitä siellä kirjoitellaan  :D
Fear never fixed anything.

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #91 : 13/07/2005, 08:29:34 »
Käyn varmaan sivuillanne jatkossakin - etenkin koska olen oikeasti itsekin ex-rt-leski! Vai lasketaanko rt-leskeksi rt-naista jonka kulta on eri missiossa? Onko sekin rt-rt suhde vai rt-leski - rt-leskimies suhde? ;D ;D

t.Elli

Eikös näillä meriiteillä Ellillä olis oikeus tuonne suljetulle puolelle, niin ei hänen tarviis arvailla, että mitä siellä kirjoitellaan  :D

Minä rohkeasti olen eri mieltä. Elli on kyllä entinen leski, mutta myös nykyinen rt.


KFOR 11/04-11/05

tiitu

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #92 : 13/07/2005, 09:27:40 »
Ihan ensin, hetken poissaolleena, huh miten paljon keskustelua, ja hyvä niin.

No sitten asiaan. Omasta mielestäni suhdesääntö on hyvä pitää olemassa. Ihan jo sen takia, että jos se poistettaisiin, pitäisi säätää lisää sääntöjä ja ohjeita tulevien suhteiden varalle. Ja sitten käsittääkseni ruotsalaisten leirissä virallisilla avo/aviopareilla on oikeus parimajoitukseen, ei lyhyillä seurustelupareilla. Joten sääntönsä heilläkin ;)

Voisin heittää kysymyksen esim näille täällä pyöriville miehille, että miltähän tuntuisi, jos kahdeksan-kymmenen viikkoa olisit ilman seksiä, ja viereisessä körmyssä kaveri tyydyttäisi halunsa lähes joka ilta? Milloin iskisi kateus? Ja mitäs sitten jos seurustelukumppani vaihtuisi, syntyisikö mustasukkaisuutta? Vai eikö miehet koe haluja/kateutta/mustasukkaisuutta? ;)

Ja Me Naiset-lehden artikkeliin, minun silmääni myös tietysti osui kommentti suhdesäännöstä, mutta ensin mietin, että miten sama henkilö, joka tiedottaa pv:n sivuilla voi julkisesti kyseenalaistaa pv:n säännöt??? No jokaisella on tietysti  oikeus henkilökohtaisiin mielipiteisiin. Kotona odottavana puolisona, voisin todeta, että näillä asioilla on tapana kärjistyä, siis pienistä tulee valtavia, ja niin siis tästäkin kommentista. Hienoa on, että asiasta keskustellaan, koska kuten joku sanoi, ilman keskustelua mikään ei muutu. (tässä asiassa muutosta pitäisi mielestäni kyllä harkita hetken ;))

Ja Ellille, kukaan ei varmaan ole sinua pyytänyt ottamaan vastuuta suhteistamme? Eiköhän jokainen hoida omat suhteensa ja rakkaimpansa niin hyvin kuin pystyy :) Kuten myös Sinäkin Elli :)

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #93 : 13/07/2005, 09:29:23 »

Eikös näillä meriiteillä Ellillä olis oikeus tuonne suljetulle puolelle, niin ei hänen tarviis arvailla, että mitä siellä kirjoitellaan  :D

Minä rohkeasti olen eri mieltä. Elli on kyllä entinen leski, mutta myös nykyinen rt.

Minäkin olen vahvasti eri mieltä!!!!! Rt on aina rt, oli sitten mies tai nainen, eikös tämä keskustelu niin vahvasti oo puolustanut tätä tasa-arvoisuutta!

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #94 : 13/07/2005, 09:56:01 »
No sitten asiaan. Omasta mielestäni suhdesääntö on hyvä pitää olemassa. Ihan jo sen takia, että jos se poistettaisiin, pitäisi säätää lisää sääntöjä ja ohjeita tulevien suhteiden varalle. Ja sitten käsittääkseni ruotsalaisten leirissä virallisilla avo/aviopareilla on oikeus parimajoitukseen, ei lyhyillä seurustelupareilla. Joten sääntönsä heilläkin ;)

Jos nyt taas ajatellaan asiaa niin, että suhdekielto päättyisi ja olisi mahdollisuus olla pareina julkisesti. Olisiko tämä vain viralliset avo/avioparit samaan körmyyn sääntö hyvä? Ruotsalaisten malli kuulostaa ihan hyvältä.
Mutta, paljonko näitä ruotsalaisia pariskuntia on? Luultavasti enemmän kuin suomalaisia ??? Ja siis ylipäänsä voidaan miettiä hyötysuhdetta, kuinka paljon näitä suomalaisia avo/aviopareja siellä loppujen lopuksi on. (siitä en tiedä, että millä periaatteella ruotsalaiset ylipäänsä pääsevät turvaajiksi) Mun mielestä ei kovin hyvältä kuulostaisi vaihtoehto, joss kaikki halukkaat seukkaavat parit saisivat yhteismajoituksen.

Voisin heittää kysymyksen esim näille täällä pyöriville miehille, että miltähän tuntuisi, jos kahdeksan-kymmenen viikkoa olisit ilman seksiä, ja viereisessä körmyssä kaveri tyydyttäisi halunsa lähes joka ilta? Milloin iskisi kateus? Ja mitäs sitten jos seurustelukumppani vaihtuisi, syntyisikö mustasukkaisuutta? Vai eikö miehet koe haluja/kateutta/mustasukkaisuutta? ;)

Ja sitten tulee tämä. Erittäin hyvä pointti, joka on ehdottomasti otettava huomioon. Edelleen korostan sitä, että perheellisetkin turvaajat joutuvat elämään erossa kotijoukoistaan, miksi siis muille se etuoikeus annettaisiin, miettien eritoten kateutta/mustasukkaisuutta.


KFOR 11/04-11/05

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #95 : 13/07/2005, 10:05:24 »

Voisin heittää kysymyksen esim näille täällä pyöriville miehille, että miltähän tuntuisi, jos kahdeksan-kymmenen viikkoa olisit ilman seksiä, ja viereisessä körmyssä kaveri tyydyttäisi halunsa lähes joka ilta? Milloin iskisi kateus? Ja mitäs sitten jos seurustelukumppani vaihtuisi, syntyisikö mustasukkaisuutta? Vai eikö miehet koe haluja/kateutta/mustasukkaisuutta? ;)

Ja sitten tulee tämä. Erittäin hyvä pointti, joka on ehdottomasti otettava huomioon. Edelleen korostan sitä, että perheellisetkin turvaajat joutuvat elämään erossa kotijoukoistaan, miksi siis muille se etuoikeus annettaisiin, miettien eritoten kateutta/mustasukkaisuutta.

Tästä tuolla suljetulla puolella jo vähän olikin asiaa. Mutta mutta... Ollaanhan/oltiinhan me leskiraukatkin (ja paatuneetkin lesket  ;)) useita viikkoja ilman miestä  ;D ja käsi sydämellä voin kyllä sanoa, että en minä ainakaan kavereille ollut kateellinen siitä, että heillä oli miehet kotona (=käytettävissä  ;)). Siis pointtihan on se, ettei se ole keneltäkään mitään pois, jos toinen saa vaikka joka päivä!
Fear never fixed anything.

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #96 : 13/07/2005, 10:14:08 »
Tästä tuolla suljetulla puolella jo vähän olikin asiaa. Mutta mutta... Ollaanhan/oltiinhan me leskiraukatkin (ja paatuneetkin lesket  ;)) useita viikkoja ilman miestä  ;D ja käsi sydämellä voin kyllä sanoa, että en minä ainakaan kavereille ollut kateellinen siitä, että heillä oli miehet kotona (=käytettävissä  ;)). Siis pointtihan on se, ettei se ole keneltäkään mitään pois, jos toinen saa vaikka joka päivä!

Niin, pitää kyllä paikkansa, että en mä erityistä ;) kateutta tunne.
Mutta, siellä alhaalla ollaan kuitenkin läheisesti yhdessä 24/7 töissä ja vapaa-aikana. Se kaikki tapahtuisi ihan puutteessa olevien nenän alla. Ja eihän sinne niitä perheitäkään saa ottaa mukaan...
Niin ja sitten tietysti se, että miehillä ja naisilla ON erilainen ajattelutapa :-\


KFOR 11/04-11/05

tiitu

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #97 : 13/07/2005, 10:36:20 »

Voisin heittää kysymyksen esim näille täällä pyöriville miehille, että miltähän tuntuisi, jos kahdeksan-kymmenen viikkoa olisit ilman seksiä, ja viereisessä körmyssä kaveri tyydyttäisi halunsa lähes joka ilta? Milloin iskisi kateus? Ja mitäs sitten jos seurustelukumppani vaihtuisi, syntyisikö mustasukkaisuutta? Vai eikö miehet koe haluja/kateutta/mustasukkaisuutta? ;)

Ja sitten tulee tämä. Erittäin hyvä pointti, joka on ehdottomasti otettava huomioon. Edelleen korostan sitä, että perheellisetkin turvaajat joutuvat elämään erossa kotijoukoistaan, miksi siis muille se etuoikeus annettaisiin, miettien eritoten kateutta/mustasukkaisuutta.

Tästä tuolla suljetulla puolella jo vähän olikin asiaa. Mutta mutta... Ollaanhan/oltiinhan me leskiraukatkin (ja paatuneetkin lesket  ;)) useita viikkoja ilman miestä  ;D ja käsi sydämellä voin kyllä sanoa, että en minä ainakaan kavereille ollut kateellinen siitä, että heillä oli miehet kotona (=käytettävissä  ;)). Siis pointtihan on se, ettei se ole keneltäkään mitään pois, jos toinen saa vaikka joka päivä!

En ole suljettua ehtinyt suljettua vielä lueskella, anteeksi. Ilmeisesti olen tässä suhteessa erilainen. Kyllä mua olisi voinut alkaa ketuttamaan, jos naapuri olisi elämöinyt joka toinen ilta kahdeksan viikon selibaatin aikana ::) Harvoin sitä kavereitaan kuuntelee, siis naapureina ;) :)

ja ihan OT, mut nyt on mun oma rakaskin sit eka kerran lukenut näitä sivustoja... Hyvä keskustelu siis :)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #98 : 13/07/2005, 10:39:56 »
En ole suljettua ehtinyt suljettua vielä lueskella, anteeksi.

Ei mitään anteeksipyyntöjä, hyvä vaan, että molemmilla puolilla keskustellaan asiasta :)


KFOR 11/04-11/05

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #99 : 28/09/2005, 11:54:26 »
Nostetaanpa tätäkin hmm.. mukavaa aihetta taas esille.


Jospas saataisiin taas vaikka riidanpoikaista aikaiseksi. ;) :P

Jännää sikäli, että monesti kun tulee puhe naisista rauhanturvaajina, juttu kääntyy nopeasti suhteisiin ja pettämiseenkin. ::)

Henk.koht en taida naisrauhanturvaajia tuntea... yhden ruotsalaisen kanssa juteltiin Kreikassa, ja hän oli ainakin sitä mieltä, että hyvä kokemus sinänsä, mutta toiste ei lähtisi.
-memento vivere-