Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 05:25:27

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Olen sitä mieltä, että:

Naiset ovat aivan yhtä hyviä rauhanturvaajina kuin miehetkin.
5 (50%)
Naisten ei välttämättä pitäisi hakeutua rauhanturvaajiksi lainkaan.
2 (20%)
Naiset ovat jopa parempia rauhanturvaajia kuin miehet.
1 (10%)
Jotain aivan muuta mieltä, tai en mitään mieltä aiheesta.
2 (20%)

Äänestäjiä yhteensä: 10

Kirjoittaja Aihe: Naiset turvaajina  (Luettu 63493 kertaa)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #50 : 04/07/2005, 10:29:33 »
No mullahan istahtaa se piru olkapäälle aina välillä, kun olen sitä mustasukkaista tyyppiä ::) 
Vaikka M:kin väittää että ne naiset siellä ovat tosiaan ihan jätkiä, ei hän niitä sillai katsele, mutta kuitenkin, kun tiedän mikä hurmuri herra on niin ::)   ....ja tiedän että jos hän oisi sinkku niin varmaan tosissaan niitten kanss lirkuttelisi :(

Mulla se piru nyt joskus vaan käy siinä kurkkaamassa ja sit häipyy taas... :)
Ihan turhaan mustia sukkia jalkaani laitan, ihan yhtälailla se onnistuu täälläkin päässä jos niikseen tulee. Yksinäisyyden puuskissa sitä kyllä mielessä saattaa käydä yhtä sun toista mielikuvaa mies- ja naisturvaajista, mutta uskon ja tiedän, että sekin tunne on molemminpuolinen :-\
100 % luotto, niin ei ole huolen häivää. Mä luotan tähän meidän väliseen rakkauteen täysillä :-*


KFOR 11/04-11/05

minni

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #51 : 04/07/2005, 12:23:06 »
Mun mielestä tää sääntö on hyvä ja perusteltu.

Niin minustakin. :) Ja toivon, että sääntö on ja pysyy.

Vähän OT, mutta 3 vuotta jouduin kärsimään työpaikalla pomon ja samassa tiimissä olevan työntekijän suhteen tuomista lieveilmiöistä. Eli työkaveri suhteet vielä saattaa toimia normaalissa tilanteessa, mutta esimies-alainen NOT.  >:(

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #52 : 04/07/2005, 12:28:54 »
Mun mielestä tää sääntö on hyvä ja perusteltu.

Niin minustakin. :) Ja toivon, että sääntö on ja pysyy.

Näin toivon minäkin. Kyllä se pitäisi pysyä mielessä, että mitä sinne alas lähdetään tekemään ja miksi. Kyseessä on kuitenkin kriisialue, jonne lähdetään tekemään sotilaallista työtä aseet kourassa.
Ei siihen tarvita häiriötekijöitä, kun pitää huolehtia toisen maan turvallisuudesta ja yrittää pysyä itsekin poissa luotien tieltä. (ehkä himpun kärjistettyä, mutta olkoon...)


KFOR 11/04-11/05

Kisu

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #53 : 04/07/2005, 15:16:04 »
Itse pidän työpaikkaromansseja kaikille osapuolille hyvin haasteellisena. Varsinkin, jos työ on niin intensiivinen, että voi olla vaikea jättää työasiat töihin ja päinvastoin kotiasiat sinne omaan kotiin. En usko, että miusta olis sellaiseen suhteeseen.

Mutta... Ei se rakkauskaan aina katso paikkaa missä liekkeihin roihahtaa...

Tämä EI tarkoita, että hyväksyisin mission aikaiset suhteet tms. vastaavat tilanteet joista keskustelu liikkeelle lähti.

Elli

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #54 : 09/07/2005, 14:45:18 »
Hyvät Rt-lesket!

Pahoittelen että yksi kommenteistani Me Naiset 26/27 lähdessä on pahoittanut joidenkin kotirintaman naisten mielet. Minä tuohduin omasta puolestani - ainakin vähäsen - nimimerkki Ankin kommenteista: en tunne häntä, enkä tiedä kuka hänen miehensä on.  Ankin teksti on aikaa julmaa kritiikkiä tuntematonta ihmistä kohtaan.

Suomalaisia naisia on Kosovossa tällä hetkellä 7, miehiä 509. Meistä naisista liikku toinen toistaan hurjempia huhuja. Se on vähemmistöaseman  varjopuoli, joka tosin on kestettävä, mikäli täällä aikoo olla. 

Voin kuitenkin vakuutta teille kaikille: on olemassa huomattavasti helpompia tapoja etsiä itselleen miestä kun lähteä rauhanturvaajaksi. Täällä oleminen ja tähän työhön tarvittavan asepalveluksen suorittaminen ovat liian kovia hintoja maksettavaksi. Tämä on siis vihoviimeinen paikka minne miestä kannattaa tulla iskemään ja mahdollisuudet ovat erittäin rajoitetut.

Kommenttini lehdessä tarkoitti sitä mitä sanoinkin: ymmärrän hyvin miksi esimerkiski viinan käyttöä on rajoitettu, mutta en ymmärrä miten kahden aikuisen ihmisen tunteeet voisivat vaarantaa operaatiota. Pyydän teitä muistamaan, että meitä taysjärkisiä, aikuisia sinkkuja on täällä aika suuri osa. Perheellisiä tai parisuhteessa eläviä taas on kahdenlaisia - heitä jotka ovat täällä perhettä paossa ja heitä, jotka ihailevan kauniisti puhuvat vaimoistaan ja perheistään. Onneksi jälkimmäiset ovat selvässä enemmistössä. Minun kunnioitukseni suomalaista miestä ja hänen uskollisuuttaan kohtaan on saanut täällä huomattavan nosteen.

Hyvää kesää teille ja suuri hatun nosto! Täällä kaikki ovat sitä mieltä, että paljon helpompaa on olla täällä kuin odottaa kotona - joten siitä kunnianosoitukset Teille kaikille.

vänrikki Elli Flén
Kosovo

« Viimeksi muokattu: 09/07/2005, 14:49:52 kirjoittanut Elli »

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #55 : 09/07/2005, 14:55:34 »
Elli: Itse en ko. artikkelia lukenut, enkä näin voi sitä kommentoida, mutta suhteiden luomista rt-tehtävien aikana voin kommentoida muutenkin ;)

Itse itseäni lainaten:
"Ehkä näiden suhteiden kieltämisellä on se idea, että paikka on kuitenkin suht epävakaa ja tarkoituksena on, että siellä palvelevat ihmiset ovat aina skarppina. Työnteon häiriintymisellä kun saattaa turvaamistehtävissä olla hieman vakavammat seuraukset kuin esim. toimistotyössä Jyväskylässä.
Totta on se, ettei niitä suhteita pystytä kokonaan kitkemään. Onhan esim. armeijassakin kielto, etteivät varusmiehet ja -naiset (mies-mies-jutuista en tiiä ;) ) saa olla keskenään tekemisissä "silleen".
Mun mielestä tää sääntö on hyvä ja perusteltu."

Minua ainakin kiinnostaa kuulla, että miksi niitä suhteita sitten noinkin epävakaissa oloissa saisi luoda? Mä perustan oman vastaväitteeni nimenomaan siihen, että kyseessä on kriisialue, jossa ei ylimääräisiä häiriötekijöitä tarvita.
En voi tietenkään sanoa, etteikö perhellisillä turvaajilla olisi häiriötekijää siinä, kun murehtii kotijoukkoja...


KFOR 11/04-11/05

minni

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #56 : 09/07/2005, 19:14:24 »
Kommenttini lehdessä tarkoitti sitä mitä sanoinkin: ymmärrän hyvin miksi esimerkiski viinan käyttöä on rajoitettu, mutta en ymmärrä miten kahden aikuisen ihmisen tunteeet voisivat vaarantaa operaatiota. Pyydän teitä muistamaan, että meitä taysjärkisiä, aikuisia sinkkuja on täällä aika suuri osa.

Kiitos kommenteistasi, Elli. :) Mielestäni pointti ei ole siinä, onko vapaa vai varattu, vaan siinä, ettei siellä alhaalla pitäisi niitä suhteita solmia kenenkään. Vielä tarkentaen; ei miesten, eikä naisten, ei vapaiden, eikä varattujen. Ainakin itse olen/olin huolissani vain siitä, että olosuhteet eivät syystä tai toisesta säilyisi tarpeeksi optimaalisina työtä varten.

Omasta kotijoukkoajastani on jo aikaa useita vuosia ja osaan katsoa asioita vain puolison näkökulmasta kotoa käsin...Kokemusta rauhanturvaamisesta tai sotilaana olemisesta ei ole.

Oikein aurinkoista kesää ja mukavaa loppumissiota!

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #57 : 09/07/2005, 19:22:50 »
Mielestäni pointti ei ole siinä, onko vapaa vai varattu, vaan siinä, ettei siellä alhaalla pitäisi niitä suhteita solmia kenenkään. Vielä tarkentaen; ei miesten, eikä naisten, ei vapaiden, eikä varattujen. Ainakin itse olen/olin huolissani vain siitä, että olosuhteet eivät syystä tai toisesta säilyisi tarpeeksi optimaalisina työtä varten.

Juuri näin mäkin ajattelen Minni :) Mun kommenttini ei ainakaan oltu tarkotettu tulkittavaks niin, että vain naisilta suhteet pitäisi kieltää, vaan nimenomaan kaikilta siellä olijoilta pitäisi kieltää keskinäisten muiden-kuin-ystävyyssuhteiden solmiminen. Edelleen pidän sitä tärkeänä, että kriisialueella säilyy turvallisuus omien joukossa ja siihen ei niitä suhteiden tuomia häiriötekijöitä tarvita.
Mielenkiintoista olis tietää, mitä rt-miehet on asiasta mieltä ja ovatko kaikki rt-naiset samaa mieltä Ellin kanssa ::)


KFOR 11/04-11/05

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #58 : 09/07/2005, 23:03:21 »

Pahoittelen että yksi kommenteistani Me Naiset 26/27 lähdessä on pahoittanut joidenkin kotirintaman naisten mielet. Minä tuohduin omasta puolestani - ainakin vähäsen - nimimerkki Ankin kommenteista: en tunne häntä, enkä tiedä kuka hänen miehensä on.  Ankin teksti on aikaa julmaa kritiikkiä tuntematonta ihmistä kohtaan.

Suomalaisia naisia on Kosovossa tällä hetkellä 7, miehiä 509. Meistä naisista liikku toinen toistaan hurjempia huhuja. Se on vähemmistöaseman  varjopuoli, joka tosin on kestettävä, mikäli täällä aikoo olla.


Hei Elli! Omalta osaltani pahoittelen, jos Sinua tai muita rt-naisia on täällä kommentoitu loukkaavasti. Itse en näitä hurjia huhuja ole mitenkään vakavasti ottanut. Mutta niinhän se taitaa olla, että pieni piru nousee olkapäälle istumaan täällä kotona silloin tällöin. ;)

Ja niistä suhteista... aikuiset ihmiset kai saavat ihastua/rakastua missä tahansa, ja sitä on vaikea kieltää. Häiriötekijä tai ei. :) Avoin seurustelu on sitten eri asia, perhemajoitusta ei alueella järjestettäne.

Mukavaa kesänjatkoa myös sinne Kosovoon! :)

jos se olisi sallittua, monelle ukkomiehelle kiusaus rt-romanssiin olisi varmasti suuri. ::)

Olen kyllä sitä mieltä, että jos ukkomies virittelee ylimääräisiä romansseja heti kun niitä ei ole erikseen kielletty, on se aivan miehen oma vika. ::)
-memento vivere-

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #59 : 09/07/2005, 23:45:49 »
Elli:Kiitokset kommenteista, ihan hyvä saada toisenlaistakin näkökulmaa asiaan, eli siis rt-naisen näkökulmaa. :)

Itse jätän toistaiseksi ko. asiaan kommentoimatta, mutta mun mielestä ois hienoa, jos muutkin rt-naiset viitsisivät tuoda oman näkökulmansa asiasta esille meille rt-leskille! Aika harva meistä varmaan on tekemisissä rauhanturvaaja naisten kanssa ja kaikki jutut mitä heistä kuulemme, ovat vain toisen tai kolmannen käden tietoa.
Ad astra per aspera!