Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/04/2024, 10:45:00

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Olen sitä mieltä, että:

Naiset ovat aivan yhtä hyviä rauhanturvaajina kuin miehetkin.
5 (50%)
Naisten ei välttämättä pitäisi hakeutua rauhanturvaajiksi lainkaan.
2 (20%)
Naiset ovat jopa parempia rauhanturvaajia kuin miehet.
1 (10%)
Jotain aivan muuta mieltä, tai en mitään mieltä aiheesta.
2 (20%)

Äänestäjiä yhteensä: 10

Kirjoittaja Aihe: Naiset turvaajina  (Luettu 60100 kertaa)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #40 : 23/06/2005, 10:17:11 »
Tuoreessa Me naiset -lehdessä on juttu suomalaisesta naisrauhanturvaajasta. Tosi pieni juttu, mutta ihan lukemisen arvoinen. Aika paljon siinä kyllä korostetaan "naisellisuutta" eli hörhelöitä ja kauniita vaatteita on ikävä. ;) Ja sitten toinen juttu, mikä pisti silmään...hän ihmettelee suhdesääntöä eli sitä miksei rauhanturvaajat voi keskenään alhaalla solmia suhteita... ::)

jaa sitäkö se tarkoitti, mä olin vähän öönä tuossa kohden että mitähän se oikein tarkoitti niillä rauhanturvaajien suhteilla...? aika hämäräää

minni

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #41 : 23/06/2005, 13:44:32 »
jaa sitäkö se tarkoitti, mä olin vähän öönä tuossa kohden että mitähän se oikein tarkoitti niillä rauhanturvaajien suhteilla...? aika hämäräää

Niin minä ainakin ymmärsin, kun siinähän oli jotenkin, että hän ymmärtää hyvin tietynlaiset sotilaita koskevat säännöt, joita ei tulisi mieleen kyseenalaistaa. Mutta tätä "sääntöä" hän kummasteli, koska aikuisten ihmisten pitäisi osata luottaa omaan harkintakykyynsä. Voi olla, että käsitin väärinkin...

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #42 : 01/07/2005, 23:00:21 »
Ihan pakko vielä nostaa esille, kun Me Naiset -lehden artikkelista oli vähän aikaa sitten puhetta...

Nimittäin näistä rauhanturvaajien suhteista. Eihän se, että ollaan vastakkaisesta sukupuolesta kiinnostuneita, tarkoita sitä, että välttämättä ollaan niitä varattuja (tai edes vapaita) miehiä vartavasten iskemään lähdetty. (Siis tätä jutun naista en tunne, enkä häneen erityisesti viittaa.) Olisihan se ihme, jos ei minkäänlaisia ihastumisia syntyisi, kun (sinkku)miehiä ja naisia viettää tiiviisti aikaa yhdessä. ::) Aika helposti leimataan munahaukaksi, jos ei ole vähintään yhtä jätkä kuin kaikki miehetkin. :P

Tosin, kaikenlaisia tapauksia varmasti löytyy...
-memento vivere-

minni

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #43 : 02/07/2005, 11:12:07 »
Nimittäin näistä rauhanturvaajien suhteista. Eihän se, että ollaan vastakkaisesta sukupuolesta kiinnostuneita, tarkoita sitä, että välttämättä ollaan niitä varattuja (tai edes vapaita) miehiä vartavasten iskemään lähdetty. (Siis tätä jutun naista en tunne, enkä häneen erityisesti viittaa.) Olisihan se ihme, jos ei minkäänlaisia ihastumisia syntyisi, kun (sinkku)miehiä ja naisia viettää tiiviisti aikaa yhdessä. ::) Aika helposti leimataan munahaukaksi, jos ei ole vähintään yhtä jätkä kuin kaikki miehetkin. :P

Varmaan enemmän siitä olikin/onkin kyse, että suhteet ihan vapaidenkin ihmisten välillä saattaa vaikeuttaa työntekoa samoin tavoin kuin työpaikkaromanssit kotimaassakin. :) Ainahan niitä on ja tulee, eikä niitä kai voi edes säännöin estää.  :P

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #44 : 02/07/2005, 20:25:32 »
Nimittäin näistä rauhanturvaajien suhteista. Eihän se, että ollaan vastakkaisesta sukupuolesta kiinnostuneita, tarkoita sitä, että välttämättä ollaan niitä varattuja (tai edes vapaita) miehiä vartavasten iskemään lähdetty. (Siis tätä jutun naista en tunne, enkä häneen erityisesti viittaa.) Olisihan se ihme, jos ei minkäänlaisia ihastumisia syntyisi, kun (sinkku)miehiä ja naisia viettää tiiviisti aikaa yhdessä. ::) Aika helposti leimataan munahaukaksi, jos ei ole vähintään yhtä jätkä kuin kaikki miehetkin. :P

Varmaan enemmän siitä olikin/onkin kyse, että suhteet ihan vapaidenkin ihmisten välillä saattaa vaikeuttaa työntekoa samoin tavoin kuin työpaikkaromanssit kotimaassakin. :) Ainahan niitä on ja tulee, eikä niitä kai voi edes säännöin estää.  :P
Mahdotontahan sitä on koko ajan vahtia aikuisia ihmisiä, että mitä he puuhaavat...
Ad astra per aspera!




Kisu

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #45 : 02/07/2005, 22:23:38 »
eikä miun mielestä ole tarpeenkaan..

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #46 : 03/07/2005, 03:53:57 »
mitä siis opimme tästä munahaukkailusta sun muusta ;)

..ei naisia rauhanturvaajiksi ;) ;)  ;D

Eikun ei miehiä rauhanturvaajiksi...  ;D ;D

Jos olisi noin teoreettisesti mielenkiintoisena työnä pitänytkin, täytyisi ehkä harkita uudestaan.  ;)
-memento vivere-

Anneli

  • Vieras
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #47 : 03/07/2005, 09:44:01 »
Se on paljon itsestä kiinni nuo työpaikkaromanssit ja ainahan niitä on ollu ja tulee olemaan. Meillä M kans sattui just tuollainen vahinko käymään.( Se oli elämäni ensimmäinen ja viimeinen kerta!) Miehiä on meidän alalla suurin osa ja on saanu kuulla vaikka mitä ehdotusta mut mun mielestä oli ja on nyt parempi ku pitää työkaverit kavereina eipä tuu mitään puheita ja välit säilyy jokaiseen hyvänä. Kyllä mietin M kohdalla pitkään mitä teen mut nyt täytyy sanoa että tää meidän yhdessäolo on ollu onnellisinta aikaa elämässäni nyt tiedän mitä on RAKKAUS. Mut kyllä tästä on saanu töissä kuulla ja kuulee edelleen joiltakin kettuilua.

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #48 : 04/07/2005, 10:14:36 »
Varmaan enemmän siitä olikin/onkin kyse, että suhteet ihan vapaidenkin ihmisten välillä saattaa vaikeuttaa työntekoa samoin tavoin kuin työpaikkaromanssit kotimaassakin. :) Ainahan niitä on ja tulee, eikä niitä kai voi edes säännöin estää.  :P

Ehkä näiden suhteiden kieltämisellä on se idea, että paikka on kuitenkin suht epävakaa ja tarkoituksena on, että siellä palvelevat ihmiset ovat aina skarppina. Työnteon häiriintymisellä kun saattaa turvaamistehtävissä olla hieman vakavammat seuraukset kuin esim. toimistotyössä Jyväskylässä.
Totta on se, ettei niitä suhteita pystytä kokonaan kitkemään. Onhan esim. armeijassakin kielto, etteivät varusmiehet ja -naiset (mies-mies-jutuista en tiiä :P ) saa olla keskenään tekemisissä "silleen".
Mun mielestä tää sääntö on hyvä ja perusteltu.
Joskus kieltämättä pieni piru saattaa nousta olkapäälle... ::) Pappa on kyllä (ainakin mun kanssa aiheesta keskustellessaan :P) ollut sitä mieltä, että nämä naiset ovat jätkiä, osa miehistä porukkaa, joita ei edes ajatella "sillä tavalla"...


KFOR 11/04-11/05

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: Naiset turvaajina
« Vastaus #49 : 04/07/2005, 10:22:18 »

Joskus kieltämättä pieni piru saattaa nousta olkapäälle... ::) Pappa on kyllä (ainakin mun kanssa aiheesta keskustellessaan :P) ollut sitä mieltä, että nämä naiset ovat jätkiä, osa miehistä porukkaa, joita ei edes ajatella "sillä tavalla"...


No mullahan istahtaa se piru olkapäälle aina välillä, kun olen sitä mustasukkaista tyyppiä ::) 
Vaikka M:kin väittää että ne naiset siellä ovat tosiaan ihan jätkiä, ei hän niitä sillai katsele, mutta kuitenkin, kun tiedän mikä hurmuri herra on niin ::)   ....ja tiedän että jos hän oisi sinkku niin varmaan tosissaan niitten kanss lirkuttelisi :(