Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 13/05/2024, 13:36:26

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Jatkoista...  (Luettu 41841 kertaa)

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Jatkoista...
« Vastaus #50 : 18/11/2005, 15:24:28 »
Kyllä se mies eka puolen vuoden paperit sai, mutta mielellään vuoden olis. Mutta saa nähdä. Minulle kyllä sopis "vaan" se puoli vuotta...  :D
Mutta toki kun hän on sinne niin kovasti halunnut, niin siksi toivon että saa sen vuoden olla

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Re: Jatkoista...
« Vastaus #51 : 18/11/2005, 15:52:54 »
Ja vuoden pesti se meillekin iskeytyi. Vaan käsittääkseni aika monelle nyt lähteneelle se oli ainoa tarjolla oleva vaihtoehto, ei sillä että se olis huono asia  ...

Kyllä mie ainakin olin siihen jo henkisesti varautunu. Jotenki on mukavampi tietää se jo nyt ni ei tarvi elätellä suuuria toiveita kesäloman ajax...

ja kultahan se vasta innoissaan oli... parempi näin

kasu
kasu 75

Minna

  • Vieras
Re: Jatkoista...
« Vastaus #52 : 18/11/2005, 22:10:32 »
No, meillä mies allekirjoitti vaan puolen vuoden sopimuksen, ainakin näin alkuun..
Mutta musta on oikeestaan koko ajan tuntunut siltä (siis olen varautunut), että vuosihan siellä kuluu.
Tosin aivan aluksi kun Kosovon suunnalta ilmoitettiin, että oli tarjottu suoraan vuoden pestiä, tuntui hetkellisesti pahalta, ehkä jopa petetyltä.. :( Mies kuitenkin pysyi 6kk suunnitelmassa.
Nyt kuitenkin arki on lähtenyt niin hyvin rullaamaa, että ei varmaankaan olis mikään katastofi jos reissu venyis (siis ainakaan mulle, enhän mä miehen puolesta voi puhua ;))

Poissa Hämis36

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 92
    • Hölkkäri on web
Re: Jatkoista...
« Vastaus #53 : 19/11/2005, 10:23:48 »
Ennenhän tämäkin homma toimi erilailla, jos jotain historia kiinnostaa, eli  silloin oli kolme roottoria ja äijät teki 8 kuukauden perus sopimuksen ja sitten oli mahdollisuus hakea 4  kuukauden  jatkoja, jonka sai käsittääkseni automaattisesti. Tämän päälle oli  vielä mahdollisuus hakea 4 kuukauden supajatkoja, jotka tosin sai aika harvat.  8)


Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Jatkoista...
« Vastaus #54 : 19/11/2005, 11:39:27 »
Jep, ja jos teki tuon jatkosopparin, niin sai yhden ilmaisen suomilomalennon loistavana etuutena.  ;D

Muut (kaksi) suomilennot sai maksaa itse, jos Finlandaan lomalle halusi.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

point

  • Vieras
Re: Jatkoista...
« Vastaus #55 : 19/11/2005, 11:50:32 »
Jep, ja jos teki tuon jatkosopparin, niin sai yhden ilmaisen suomilomalennon loistavana etuutena.  ;D

Muut (kaksi) suomilennot sai maksaa itse, jos Finlandaan lomalle halusi.

Lennon hinta oli muuten 1000 mummoa menopaluu lipulla. Ja lentoemäntinä toimi Finskin vanhimmat, rumimmat ja tylyimmät naiset! Huoltolento oli heille ihan haluttuja työvuoroja, jotka vanhimmat saivat valita. Koneessa kun ei ollut edes paljoa töitä, kun ei ollut viinasten myyntiä sun muita.

Lentoemot karkottivat meikäläisen kerran business-luokasta pois, kun heidän piti päästä itse oikaisemaan pitkät kohjuisen säärensä paremmilla penkeillä. Upseerit ärähtivät siitä ja niinpä paikat taas vaihtuivat.  ::) Rehnin Ellu ja Ove palasivat samalla lennolla koti Suomeen ja heidän kanssa sain matkustaa business-luokan puolella. Tosin itse olin matkalla aika apealla mielellä, koska muutamaa päivää aikaisemmin isäni oli kuollut...

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Jatkoista...
« Vastaus #56 : 19/11/2005, 21:11:55 »
Vuoden sopparin teki munkin mieheni, 8.11.05 siis lähti Kosovoon. Onko se nyt sit aivan tasan vuoden siellä, eli kotiutuuko 8.11.06?

Itseltään en sitä ikinä muista kysyä...




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Jatkoista...
« Vastaus #57 : 19/11/2005, 21:23:54 »
Vuoden sopparin teki munkin mieheni, 8.11.05 siis lähti Kosovoon. Onko se nyt sit aivan tasan vuoden siellä, eli kotiutuuko 8.11.06?

Itseltään en sitä ikinä muista kysyä...
jep! Kotiutuu 8.11., jollei nyt joku systeemi vuoden aikana muutu!
Ad astra per aspera!




Poissa Hämis36

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 92
    • Hölkkäri on web
Re: Jatkoista...
« Vastaus #58 : 19/11/2005, 22:34:42 »
Jos KFOR lopetetaan kun Mara  pistää eri osapuolet järjestykseen niin jatkot muuttuu lyhennyksiksi  8)

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Jatkoista...
« Vastaus #59 : 20/11/2005, 01:04:33 »
Melko luottamus Ahtisaareen...Niin ansioitunut kuin urallaan onkin niin en usko että vuoden aikana mitään järjestystä säävat aikaan, jotain sinne päin suuntaavaa ehkä...anteeksi...sanokaa vaan pessimistiksi, mutta vuoden se mies siellä taitaa olla. :)