Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 11/05/2024, 20:31:11

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Rasismia?  (Luettu 70921 kertaa)

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Rasismia?
« Vastaus #70 : 29/06/2006, 21:26:30 »
:-X sori miun piti olla tällä osastolla ihan hiljaa..

Miksi? ??? Mutta tietty oman kannan perustelu on aina ihan positiivinen asia. ;)
Mun täytyy sanoa, että must aon ollut aika kiva lukea tätä keskustelua kun tästä ollaan väitelty niin kiivaasti ilman, että kukaan on herneitä nenään vetäänyt, tää on ollut just väittelyä parhaimmillaan, vaikkakin välillä joku on provosoinut ihan pikkuisen tahallaan  ;)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Rasismia?
« Vastaus #71 : 29/06/2006, 21:47:06 »
Meillä kaikillahan on omat mielipiteet ja minen ainakaan ymmärrä, miksi v:ssa mun tarttis kellee perustella sielunmaailmaani...

Ei tietenkään tarvitse. Mutta sitä sanotaan keskusteluksi. ;)

Siitä olen samaa mieltä, että moukkia tähän maailmaan mahtuu, omasta syystään tai ihan syyttään.
-memento vivere-

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Rasismia?
« Vastaus #72 : 29/06/2006, 21:49:15 »
Meillä kaikillahan on omat mielipiteet ja minen ainakaan ymmärrä, miksi v:ssa mun tarttis kellee perustella sielunmaailmaani...

Ei tietenkään tarvitse. Mutta sitä sanotaan keskusteluksi. ;)

Siitä olen samaa mieltä, että moukkia tähän maailmaan mahtuu, omasta syystään tai ihan syyttään.
Niin siis väittelyhän on sitä, että jokainen pitää oman kantansa ja yrittää perustella toiselle sitä.Missään kohdassa ei sanota että kenenkään mielipide on toista parempi tai oikeampi tai kenenkään tarvitsisi omaa kantaa vaihtaa, mutta siiä syntyy hyviä keskusteluja kun ollaan niin eri mieltä asoista ja yritetään ihmisille perustella omaa kantaa! Tietenkään kenenkään ei ole pakko omia kantojaan perustella, mutta ei siitä kyllä keskusteluakaan synny!  :)

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Rasismia?
« Vastaus #73 : 29/06/2006, 21:52:11 »
ettei nyt vaan siutaki El Comandante leimattas tuollaisen sanankäytöstä rasistiksi  ;)
:-X sori miun piti olla tällä osastolla ihan hiljaa..

Se oli vain sellainen pieni tehokeinopiikki. Uskoakseni kaikki sivistyneet rt-lesket sen varmasti  ymmärsivät. ;D
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Rasismia?
« Vastaus #74 : 29/06/2006, 21:57:14 »
Pakko sanoa, että tarkoitat sivistyksellä siis länsimaista sivistystä. ;) Siinä on tietty puolensakin. Ja vastaavasti täällä päin olisi varmasti jotain opittavaa "ählymeinigistä" ja muista vastaavista. ;D

Varmasti kaikista kulttuureista on paljon opittavaa. Tavalla tai toisella. Mutta joka tapauksessa ne muut kulttuurit on hyväksyttävä.

Kerropa sinä mitä sellaista "ählymeiningissä" on mistä meille se omaksumalla olisi kosolti hyötyä?

Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Rasismia?
« Vastaus #75 : 29/06/2006, 22:14:11 »
Meillä kaikillahan on omat mielipiteet ja minen ainakaan ymmärrä, miksi v:ssa mun tarttis kellee perustella sielunmaailmaani...

Ei tietenkään tarvitse. Mutta sitä sanotaan keskusteluksi. ;)


Mut kuka on sanonu et mä keskustella haluan? Mähän vaan sanoin mielipiteeni  ::)
Niin eli kävit vaan pikkuisen provosoimassa muiden keskustelua!  ;)

minni

  • Vieras
Re: Rasismia?
« Vastaus #76 : 29/06/2006, 22:20:11 »
Ja vastaavasti täällä päin olisi varmasti jotain opittavaa "ählymeinigistä" ja muista vastaavista. ;D

Niinpä niin. ;) Ihan aikuisten oikeesti minua ainakin kiinnostaisi oppia jotakin sellaisesta balkanilaisesta lungista elämänasenteesta, johon törmäsin lomamatkalla siellä jossakin. Miksi meillä on aina pipo kireällä ja kiire? Ja miksi kaikki pitää olla aina niin justiinsa?  ::)

No, tämä kuuluisi ehkä huumoriosastolle, kun on kirjoitettu pilke silmäkulmassa.

Tässä juuri tajusin, että rasismi on sen verran tulenarka aihe, että pitää tosi tarkkaan miettiä, mitä kirjoittaa. Etenkin, kun tarkoitan sitä, mitä kirjoitan. :P Rt-leskissä on aina osattu keskustella sivistyneesti. ;)

point

  • Vieras
Re: Rasismia?
« Vastaus #77 : 29/06/2006, 22:29:49 »
Ja vastaavasti täällä päin olisi varmasti jotain opittavaa "ählymeinigistä" ja muista vastaavista. ;D

Niinpä niin. ;) Ihan aikuisten oikeesti minua ainakin kiinnostaisi oppia jotakin sellaisesta balkanilaisesta lungista elämänasenteesta, johon törmäsin lomamatkalla siellä jossakin. Miksi meillä on aina pipo kireällä ja kiire? Ja miksi kaikki pitää olla aina niin justiinsa?  ::)


Tämä on varmaan sitä suomalaista luotettavuutta, joka on monesti pelkästään positiivinen tavaramerkki.
Kun tilaat esim. sähkömiehen paikalle tiettyyn aikaan niin hän todellakin tulee ja mikäli myöhästyy, niin ilmoittaa siitäkin.
Eräässä Lähi-idän maassa odotin pesukonekorjaajaa melkein kaksi viikkoa ja peräänkin soitin joka ikinen päivä ja joka kerta sain vastaukseksi "huomenna". Ei kivaa.  >:(
Korjaajalla ei todellakaan ollut pipo kireällä, mut itsellä alkoi olla.

Vuokraisäntä tuumasi, että sellaista heillä on aina.  :-\


Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Rasismia?
« Vastaus #78 : 29/06/2006, 22:33:33 »
Kerropa sinä mitä sellaista "ählymeiningissä" on mistä meille se omaksumalla olisi kosolti hyötyä?


No eipä ollut mielessäni mitään tiettyä asiaa. (Varsinkaan kun en aivan täysin tiedä, mitä kaikkea rt:n ajatukseen kyseisestä meiningistä kuuluu. ::)) Mielestäni siinä on kuitenkin puolensakin, etteivät asiat aina hoidu niin ja justiinsa. Vähemmän vatsahaavoja ja sydänkohtauksia. ;)

Mutta olkoon, tarkoitin, että oma tapa ajatella ja toimia ei välttämättä ole se ainoa oikea. :) Ja jos vaikka jossain tapauksessa olisikin, myös sen oman kulttuurin käytänteitä ja arvoja saattaa olla terveellistä kyseenalaistaa.

Ja Tehis: tämä on keskustelufoorumi. ;D
-memento vivere-

point

  • Vieras
Re: Rasismia?
« Vastaus #79 : 29/06/2006, 22:36:31 »
Onko olemassa muuten mitään faktaa "elintasopakolaisista"? ???
Somalian pakolaisista tehtiin tutkimus silloin 90-luvun alkupuolella ja sieltähän tultiin tänne kauniiseen pohjolaan rahalla. Matkat oli maksettu mustan pörssin välittäjän kautta ja paperit olivat taidokkaasti hävinneet, mutta rahaa löytyi kuin rantarosvoilta. Tänne saapuneet olivat kaikki hyväkuntoisia nuoria miehiä... missä olivat naiset ja lapset?

Yritin etsiä artikkelia netistä, mutta pitänee ottaa yhteyttä erääseen toimittajaan, joka asiaa tutki.  ;)