Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 14:34:42

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..  (Luettu 26183 kertaa)

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #40 : 07/05/2010, 13:43:39 »
Mullakin IE, mutta ei ole sillä pitkään aikaan pomppinut. Olen niin rajoittunut, etten "osaa" muita selaimia käyttää...  ;)

Minna

  • Vieras
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #41 : 07/05/2010, 14:25:47 »
Mullakin IE, mutta ei ole sillä pitkään aikaan pomppinut. Olen niin rajoittunut, etten "osaa" muita selaimia käyttää...  ;)

En minäkään... ennnekun tuli tuo Google Chrome, on tosi helppo ja nopea!! :) Mulla ei firefoxin tai mozillan käyttäminen luonnistu ollenkaan.

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #42 : 07/05/2010, 14:26:49 »
^ En mä oikein tottunut Chromeenkaan... Ei kai pitäisi luovuttaa niin äkkiä.  ;D

Poissa tupu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4828
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #43 : 09/05/2010, 12:30:06 »
^ Chromen poikkeavannäköinen käyttöliittymä on monelle pienoinen shokki.

On niitä monta muutakin hyvää vaihtoehtoa. :) IE on kuitenkin yllättävän harvoin suorituskyvyltään paras. Firefoxilla erikoisin ja perin kätevä toiminto on arvaava osoitteensyöttö - syötä sana missä muodossa tahansa (myös välilyönteineen) ja jos riittävän suurella todennäköisyydellä selain sen arvaa, olet suoraan kohteessa. Chromessa taas useaa miellyttää raikas ulkonäkö.

Eri selainten suorituskyvyn (=yhteensopivuuden ja nopeuden) omassa järjestelmässäsi voit testata... tadaa Peacekeeperissä! ;D
He who is not every day conquering some fear has not learned the secret of life.   - Ralph Waldo Emerson

Minna

  • Vieras
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #44 : 09/05/2010, 17:12:02 »
^ Mutta Chrome on tosi helppo käyttää :) Mie tykkään, vaikken ole koskaan oppinut muita selaimia ku exploreria käyttämään...

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #45 : 10/05/2010, 11:06:23 »
Kyllähän niitä käyttämään oppii, mut mä oon niin tapoihini piintynyt, etten viitsisi vaihtaa.  :-[ ;)

Vaikka tiedän, että IE ei ole paras (eikä meillä ole edes tuorein versio) niin oon vaan niin tottunut tän ulkoasuun etten osaa vaihtaa. Eli turha siis napista, jos ei toimi moitteettomasti.  ;D

Poissa tupu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4828
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #46 : 10/05/2010, 12:58:37 »
^ Firefoxhan on suht perinteisen näköinen - minusta vastaa aika lailla IE:n näköä. Kirjanmerkitkin Firefox tarjoutuu automaattisesti tuomaan IE:stä.


Testasin kolmea selainta Peacekeeperillä minun järjestelmässäni. Firefox suoriutui kolminkertaisesti IE:hen verrattuna ja Chrome viisinkertaisesti. ::) Säälittävää tökkimistä IE:ltä... Mut siis tulokset pätevät tässä järjestelmässä ja näillä ohjelmaversioilla. Myös Opera on usein ollut listojen kärjessä, eikä Safarikaan koskaan huono.

EDIT: typo
« Viimeksi muokattu: 10/05/2010, 13:29:16 kirjoittanut tupu »
He who is not every day conquering some fear has not learned the secret of life.   - Ralph Waldo Emerson

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #47 : 10/05/2010, 13:13:43 »
^Mitäs jos asennan tuon firefoxin ja siinä on virusturva. Pitääkö mun tehdä jotain erityistä kun on jo f-secure? Mä oon siis todella tumpelo näissä jutuissa  :-[
Fear never fixed anything.

Poissa tupu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4828
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #48 : 10/05/2010, 13:27:51 »
^ Parhaat selaimet, ml. Firefox, ovat hyvin helppoja ja ne hoitavat kaiken tarpeellisen itse (myös päivittävät itsensä säännöllisesti). Firefox hyödyntää tietokoneelle asennettua virustorjuntaohjelmaa ja tarkistaa liitteet sillä.


Firefox: Turvallisuus ja yksityisyys
- Selaa hieman alaspäin, ja näet tietoa haittaohjelman- ja viruksentorjunnasta
He who is not every day conquering some fear has not learned the secret of life.   - Ralph Waldo Emerson

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Kirjoittaessa sivupalkki hyppelee holtittomasti..
« Vastaus #49 : 10/05/2010, 14:28:26 »
Juu, meillä on sekä Firefox että Chrome IE:n lisäksi, mutta mä oon vaan jumissa IE:ssa.  ;) Täytyisi vaan alkaa käyttää sitä, J käyttää sitä. Mä olen siis oikeasti piintynyt tapoihini.