Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 23:40:35

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Autot ja liikenne III  (Luettu 175426 kertaa)

Minna

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #570 : 30/12/2010, 21:42:11 »
^siis se on konepellin päällä.  ;) ... ja niitä on kolme peittoa päällekkäin ;D ;D ;D
:rotf: jaa... Nyt mä tipuin!  ;D ;D ;D Luulin et tarkotit sellasta ikkunoiden päälle tulevaa...

Juu en.  ;D Mutta nyt on semmonenkin, kaivoin varastosta vanhan päiväpeitteen ja nakkasin sen ikkunoiden suojaksi, nyt on saapilla hyvä ja lämmin olla.  ;)

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #571 : 11/01/2011, 10:43:03 »
Pientä jännitystä aamuliikenteessä.
Ajelin jonossa, maantiellä keskellä metsää, olin jonon kolmas, mun perässä säiliörekka. Just kilometri sitten oli risteysalue -rajoitus 70km/h ja sen jälkeen muuttui 80 ja kaikki kiihdytti.
No mitä tekee jonon eka muutaman sadan metrin päässä?? Lyö liinat kiinni!! Ei vilkkua -no ei ollut mitään minne kääntyäkään- Ja pysähtyy keskelle kaistaa, keskellä ei mitään, 80:n vauhdista. Pikkusen tuli kiirus jarruttaa.
Seuraava ajatus: se REKKA MUN PERÄSSÄ!!!! Lukko jarrutus ja rekka ei kuulosta kivalta oman auton perässsä, ei.
Se onneksi sai pysähtymään rekkansa ajoissa!!!  :)

Sit se pysähtynyt auto otti hirveän kiihdytyksen, ihan kun karkuun...
Sen jälkeen pidin reilun välin edelle ajavaan...
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa farrah

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3866
  • MINURCAT II 06/09-06/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #572 : 11/01/2011, 11:24:52 »
^ Hyvä muistutus siitä kuuluisasta turvavälistä  :-\ Mistäs sitä tietää mikä elukka siellä on ollut edessä tiellä tai joku muu tilanne, rekka takaboksissa ei kuulosta kyllä kivalta...

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #573 : 12/01/2011, 10:01:32 »
Voi kun ois rahaa ostaa uus auto... Volvo S60.  :-*
Ad astra per aspera!




Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #574 : 12/01/2011, 10:32:46 »
Mä päätin yks päivä, että sit kun valmistun ja pääsen duuniin, ostan ensitilassa ittelleni sellasen uuden minin. Mitä ne nyt on mini coopereita kai? Se ois mun eka auto. Toinen vaihtoehto on pieni ja näppärä golf.

Janica

  • Vieras
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #575 : 13/01/2011, 20:36:35 »
Minit on ihania!!  :-*


Mä lähden nyt koeajamaan tuota meidän "uutta" menopeliä. 2,4TDI vaihtui 1,3 bensanuhapumppuun. Ai tätä riemua..  ;D


Muoks. Koeajo suoritettu. Plussaa siinä oli se että ei ole luistonestoa ja minä pääsin kieputtamaan.  ;D Aika nuhapumppu Alfaan verrattuna, mutta kulkee sentään... Kaippa tolla muutaman kuukauden ajelee.
« Viimeksi muokattu: 13/01/2011, 21:55:39 kirjoittanut Janica »

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #576 : 14/01/2011, 12:12:50 »
Minit on myös kalliita ja epäkäytännöllisen pieniä, mies joutui ajelemaan autokoulussa minillä ja sillä meni ihan hermot kun sai polvet suussa ajella.

Meidän viikus täryyttää yli 80km vauhdissa kummallisesti, on seissyt pihalla montä päivää kylmänä, oiskohan iskarit jäässä..? Toivottavasti ei mitään kovin vakavaa, täytyis saada jonnekin sulamaan pariksi tuntia niin tietäis, pitääkö viedä huoltoon.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa KouTa

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13671
    • KFOR 05/09-05/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #577 : 14/01/2011, 12:14:23 »
^ Minun focus täryyttää 90km/h aina talvirenkaissa. Kesänulleilla ei ole mitään värinöitä. Talvikumit on kait vikana.
Mahdotonta! sanoi epäilys. - Vaarallista! sanoi pelko. - Turhaa! sanoi järki. - Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän.

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #578 : 14/01/2011, 12:25:32 »
Minit on myös kalliita ja epäkäytännöllisen pieniä

Näin on, mutta riittää, että siihen mahtuu minä ja spanieli. Ja hei, onhan mulla sit varaa, kun oon rikas opettaja ;D

Poissa farrah

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3866
  • MINURCAT II 06/09-06/10
Vs: Autot ja liikenne III
« Vastaus #579 : 14/01/2011, 12:51:57 »
Minit on myös kalliita ja epäkäytännöllisen pieniä, mies joutui ajelemaan autokoulussa minillä ja sillä meni ihan hermot kun sai polvet suussa ajella.

Meidän viikus täryyttää yli 80km vauhdissa kummallisesti, on seissyt pihalla montä päivää kylmänä, oiskohan iskarit jäässä..? Toivottavasti ei mitään kovin vakavaa, täytyis saada jonnekin sulamaan pariksi tuntia niin tietäis, pitääkö viedä huoltoon.

Yhdellä tutulla miehellä oli joskus tuollainen mini cooper, sen mielestä se oli kiva auto. Kyseessä ihan miehinen mies jolla mittaa ~ 195 cm.

Meidän Volvo alkoi täryyttää viime talvena yli 70 km/h vauhdissa, siellä oli renkaiden sisällä (siis siellä vanteiden toisella puolella, ei kumien sisällä) lumisohjon/kuran sekoitusta, mikä piti puhdistaa pois. Kuulemma ihan yleinen vaiva talvella.