Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 02/05/2024, 08:49:13

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Päivän uutiset II  (Luettu 158958 kertaa)

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #670 : 04/03/2013, 21:57:29 »
^^ Ei tuo äiti kyllä iltauutisissa kovin vajaaälyiseltä vaikuttanut..  ::) voit katsoa ihan ylen areenasta klo 18 uutisista.





Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #671 : 04/03/2013, 22:15:55 »
Miten voi sairaalassaoloajan ihmetellä, että onkohan tämä meidän vauva, ja vasta kotona tulee mieleen katsoa mitä lukee rannekkeessa? Ja varmasti jokainen äiti tietää, että vauvat ovat erinäköisiä, kyllä äiti omansa tunnistaa. Sori vaan, mutta ei kuulosta millään muotoa järkeenkäypältä.




Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #672 : 04/03/2013, 22:46:46 »
No mehän ei tiedetä miten se tarkalleen on mennyt, mutta onhan sairaala itsekin myöntänyt että virhe on heidän.
Mutta lehtitietojen ja haastattelujen mukaan äiti oli asiaa ihmetellyt, kun vauva oli hälle aamulla tuotu. Oli katsonut nimilappua ja "silmät sikkurassa" nähnyt että siinä on -nen loppuinen sukunimi. Oli kysynyt tukan väriä ja hälle oli vastattu että tukan väri voi vastasyntyneellä muuttua (jonka tiedän kokemuksesta itsekin). Sitten asia oli tullut ilmi, kun äiti oli kotona ranneketta ruvennut poistamaan ja tajunnut että eihän siinä luekaan hänen nimeään. Eli ei se nyt varmaan koko aikaa ole asiaa mietinnyt ja ihmetellyt. Mutta kun hänen ihmettelyyn oli vastattu että ei se voi olla mahdollista, niin okei, ei sitten ole. Paitsi että olikin.
Ja jos tuolla on tapana, että rankan synnytyksen jälkeen vauva viettää yön kansliassa, vauvan synnyttyä illalla se on viety kansliaan ja äiti nukkumaan, niin äitihän käytännössä alkoi tehdä tuttavuutta vasta aamulla.
Mua ihmetyttää, että vieläkö on sairaaloita, joissa noin tehdään. Mitä se vauva on yön ajan syönyt?

Ja nythän poliisikin aikoo selvittää, että mitä tapahtui. Eihän sitä tiedä vaikka ne olis Sutturan kanssa samaa mieltä äidin mielenterveydestä ::)

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #673 : 04/03/2013, 22:56:45 »
Poika sai ko sairaalassa ja sai vaaleanpunaisen rannekkeen. Vaikka olin superväsynyt rankan ja tosi pitkän synnytyksen jälkeen, muistan vieläkin sen hetken, kun kommentoin rannekkeen väriä jo salissa ja katsoin kyllä samantien, että siinä luki oikea sukupuoli, sukunimi ja synt.aika. Vauva ei siis ollut poistunut salista sekunniksikaan vaan kätilö toi rannekkeen saliin. On muistona vauvakirjan välissä. Siitä ei ole muistikuvaa, miksi ranneke oli pinkki ja mies nukkuu nyt niin en viitsi kysyä muistaako hän.

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #674 : 04/03/2013, 23:00:56 »
^^ Ja voisihan sitä kysästä sitä toista äitiä, että miten hän ei ole huomannut mitään eroa lapsessaan kun ne olivat vaihtuneet..  ::) Jos ei ollut edes ihmetellyt asiaa..

Meillä ainakin neiti oli ekan yön synnytyssalin kansliassa, kun mä olin niin heikossa hapessa.. (kirjaimellisesti heikossa, koska mua ei päästetty ees salista pois ennen kun olin edes vähän tolpillani). ja meidän sairaalassa keskola on synnytyssalin vieressä, joten sieltä he olivat maitoa hakeneet vauvalle.





Poissa tanja

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2449
    • kfor 04/04-05/05, unifil 04/07-10/07, kfor 11/08-11/09
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #675 : 04/03/2013, 23:24:52 »
Kyllä mie ainakin olisin omani tunnistanut 110% varmuudella.. joten hieman outoa kyllä.. mutta kaikki on näemmä mahdollista..  ::)
*wish it, dream it, do it!*

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #676 : 05/03/2013, 07:50:13 »
Kyllä mäkin väitän et olisin omani tunnistanut ihan taatusti. Ja eniten tuossa ihmetyttää, et miten muka MOLEMMAT äidit on voineet olla niin, etteivät oo tajunneet...

 
Poika sai ko sairaalassa ja sai vaaleanpunaisen rannekkeen. Vaikka olin superväsynyt rankan ja tosi pitkän synnytyksen jälkeen, muistan vieläkin sen hetken, kun kommentoin rannekkeen väriä jo salissa ja katsoin kyllä samantien, että siinä luki oikea sukupuoli, sukunimi ja synt.aika. Vauva ei siis ollut poistunut salista sekunniksikaan vaan kätilö toi rannekkeen saliin. On muistona vauvakirjan välissä. Siitä ei ole muistikuvaa, miksi ranneke oli pinkki ja mies nukkuu nyt niin en viitsi kysyä muistaako hän.
Satakunnan Keskussairaalassa ainakin ne kätilöt, jotka mua on hoitaneet, on molemmat laittaneet rannekkeen ennen napanuoran katkaisua. Muistan, kun sanoivatkin, et nyt laitetaan ranneke että isä saa katkaista napanuoran, jolloin on ihan varmaa, et lapsi on sama, kuin mitä rannekkeessa lukee. Ja toisessa näyttivät vielä rannekettakin, et nimi oli oikein, ennen kuin laittoivat kiinni.
Ad astra per aspera!




Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #677 : 05/03/2013, 09:07:16 »
Kyllä mäkin väitän et olisin omani tunnistanut ihan taatusti. Ja eniten tuossa ihmetyttää, et miten muka MOLEMMAT äidit on voineet olla niin, etteivät oo tajunneet...

Jjep, kyllä salissa niin kauan sai niitä uusia kasvoja tuijotella, että olisin tunnistanut omani tuhansien vauvojen joukosta.



Ja nythän poliisikin aikoo selvittää, että mitä tapahtui. Eihän sitä tiedä vaikka ne olis Sutturan kanssa samaa mieltä äidin mielenterveydestä ::)

Ei ne varmaan äidille diagnoosia voi antaa, konsultoivat sitä varten jotain ammattilaista  ;)

Tämän päivän lehdessä oli aiheesta, tapahtui 3 virhettä. Kätilö laittoi vauvan väärään sänkyyn (Missä vaiheessa? Miksi sänky oli tyhjänä?) Toinen virhe oli kun väärä vauva annettiin äidille (eli katsoivat vaan sängyn tiedot, eivät vauvan) ja kolmas moka tapahtui kotiinlähtötarkastuksessa, kun lääkäri ei lukenut rannekkeen tietoja. Sitä ei lukenut, että olivatko molemmat vauvat syntyneet pe-la yönä ja vaihto tapahtunut siis heti synnytyksen jälkeen. Eri sairaaloissahan on eri käytäntöjä, joissakin vauva ei kauaa saa rinnalla olla kun jo pestään ja puetaan sekä tungetaan kapaloon. Jos tuolla toimitaan näin, eli vauvaa ei kauaa saa pidellä, voi ollakin mahdollista ettei omaansa muiden joukosta tunnistaisi silti, tuntuu tosi oudolta, tuskin vauvaa niin kiireellä pois viedään, ettei sitä omakseen myöhemmin tunnistaisi

En muista omia kokemuksia, mutta ei mielestäni ranneketta katsonut kukaan muu kuin lääkäri kotiinlähtötarkastuksessa. Iidan tilanteessahan se oli irti, Sannille muistaakseni laitettiin se jalkaan, pysyi paremmin. Eli tuskin ihan jokainen vauvaa käsittelevä tarkistaa sitä ranneketta, eiköhän valtaosa katso sängyn tiedot ja usko niihin.




Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #678 : 05/03/2013, 09:16:31 »

Tämän päivän lehdessä oli aiheesta, tapahtui 3 virhettä. Kätilö laittoi vauvan väärään sänkyyn (Missä vaiheessa? Miksi sänky oli tyhjänä?) Toinen virhe oli kun väärä vauva annettiin äidille (eli katsoivat vaan sängyn tiedot, eivät vauvan) ja kolmas moka tapahtui kotiinlähtötarkastuksessa, kun lääkäri ei lukenut rannekkeen tietoja. Sitä ei lukenut, että olivatko molemmat vauvat syntyneet pe-la yönä ja vaihto tapahtunut siis heti synnytyksen jälkeen. Eri sairaaloissahan on eri käytäntöjä, joissakin vauva ei kauaa saa rinnalla olla kun jo pestään ja puetaan sekä tungetaan kapaloon. Jos tuolla toimitaan näin, eli vauvaa ei kauaa saa pidellä, voi ollakin mahdollista ettei omaansa muiden joukosta tunnistaisi silti, tuntuu tosi oudolta, tuskin vauvaa niin kiireellä pois viedään, ettei sitä omakseen myöhemmin tunnistaisi

Eikös jossain lukenut, että vauva oli otettu yöksi kansliaan, että äiti sai nukkua ja silloin vauvat vaihtuivat?
Oliko toi sitten sektio ja äiti niin sekaisin lääkityksestä, että ei muista ensi kohtaamisesta muutakuin hiusten värin. Mutta aikaoutoa jos se ei julkisuudessa ollut toinen äitikään ei tunnistanut.

Tuossa sairaalassa oltiin kaksi tuntia salissa, eikä vauvaa viety pois salista. Mitat otettiin, kun mies seisoi vieressä ja kun kävin suihkussa mies piti vauvaa. Osastolle mennessä työnnettiin vauva sängyssä sinne miehen kanssa.

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #679 : 05/03/2013, 09:49:09 »
^^ Ja voisihan sitä kysästä sitä toista äitiä, että miten hän ei ole huomannut mitään eroa lapsessaan kun ne olivat vaihtuneet..  ::) Jos ei ollut edes ihmetellyt asiaa..

Meillä ainakin neiti oli ekan yön synnytyssalin kansliassa, kun mä olin niin heikossa hapessa.. (kirjaimellisesti heikossa, koska mua ei päästetty ees salista pois ennen kun olin edes vähän tolpillani). ja meidän sairaalassa keskola on synnytyssalin vieressä, joten sieltä he olivat maitoa hakeneet vauvalle.

Meillä vauva  annettiin isän hoitoon perhehuoneeseen. Minä en saanut nousta tunteihin synnytyspöydältä, ennen kuin veripussit oli saatu tiputettua  ;)