Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 02/05/2024, 15:38:47

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Päivän uutiset II  (Luettu 159088 kertaa)

KooKoo

  • Vieras
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #310 : 08/03/2010, 15:48:52 »
Vauva löytyi 7 metrin päästä katoamispaikasta lumeen haudattuna ja äiti oli 10 minuuttia aiemmin käynyt katsomassa lasta... Ikävä kyllä yhä enemmän alkaa epäilyttää, että on itse haudannut lapsen sinne hankeen...

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #311 : 08/03/2010, 22:14:04 »
^ainakin netissä sanottiin, että poliisi ei epäile vanhempia. Ja eihän se äiti ollut siellä yksin, vaan he olivat kylässä. En tiedä, kummallinen juttu kaikkinensa.


On tässäkin työnantajalla pulma:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2029531

Eikö sitä voisi kirjoittaa: "on toiminut valelääkärin tehtävissä" ;)

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #312 : 10/03/2010, 14:42:17 »
Tämä oli kyllä aikamoinen paukku. Kyllä Holmlund saa varmasti selitellä vielä moneen kertaan.

Ja tämä, surullista. 

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #313 : 10/03/2010, 15:17:26 »
Tämä oli kyllä aikamoinen paukku. Kyllä Holmlund saa varmasti selitellä vielä moneen kertaan.

Ja tämä, surullista. 
mahtaako Porin hätäkeskus olla uudempi? Et jos joku tällainen on ratkaissut, et on esim. uudempaa tekniikkaa tjtn.

Voi silti kotiseuturakkauskin olla syynä, en väitä...
Ad astra per aspera!




Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #314 : 10/03/2010, 15:21:22 »
^Mä muistelisin, että ei ole kauaa siitä, kun Treen tilat ja systeemit rempattiin. Mutta varma en ole. Sinänsä mulle ihan sama, mutta ihmetyttää se, että valittiin pienempi paikka, vaikka keskuksesta tulee isompi henkilömäärältään kuin nyt kumpikaan.
Noin yleisesti tuo hätäkeskusten määrän vähentäminen hieman epäilyttää. Toivottavasti ei tule pahemmin sähläystä.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #315 : 10/03/2010, 15:25:57 »
^Mä muistelisin, että ei ole kauaa siitä, kun Treen tilat ja systeemit rempattiin. Mutta varma en ole. Sinänsä mulle ihan sama, mutta ihmetyttää se, että valittiin pienempi paikka, vaikka keskuksesta tulee isompi henkilömäärältään kuin nyt kumpikaan.
Noin yleisesti tuo hätäkeskusten määrän vähentäminen hieman epäilyttää. Toivottavasti ei tule pahemmin sähläystä.
Samaa mä mietin, et miten paljon nyt alkaa tulla ongelmia... Kun aiemminkin on jo välillä tuutannut varattua, kun ihmiset on soittaneet hätäkeskukseen jne.
Ad astra per aspera!




Poissa farrah

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3866
  • MINURCAT II 06/09-06/10
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #316 : 10/03/2010, 16:35:48 »
Tämä oli kyllä aikamoinen paukku. Kyllä Holmlund saa varmasti selitellä vielä moneen kertaan.

Lainaus

– Tilojen soveltuvuus on ollut ratkaiseva kriteeri sijaintipaikkaa määriteltäessä, mutta sen ohella päätöksissä on huomioitu myös kielikysymykset sekä eräitä muita sijaintipaikan valintaa tukevia erityisperusteita, Holmlund totesi.

Porin yhtenä vahvimpana valttikorttina olivat maanalaiset tilat, jotka takaavat Pirkanmaan hätäkeskusta korkeamman suojaustason. Porissa ei tarvitse rakentaa mitään lisää, sillä edellytyksenä oli, ettei uudistus vaadi lisärakentamista.

Itse olen ihan tyytyväinen ratkaisuun. Varsinkin kun tuttu on töissä siellä.

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #317 : 11/03/2010, 20:31:27 »
^ Kyllä tuo on niin hämärä juttu, että oksat pois! Sinänsä mulle on ihan sama missä hätäkeskukset ovat, mutta kyllä tuo vaikuttaa niin kotiinpäin vedolta, että... Niin ympäripyöreitä kriteereita osa noista ja nyt Holmlund ei ole valmis edes selvittämään/vastaamaan siitä, että päätös perustui osittain vääriin tietoihin. Hän ei edes tiennyt, että Treella on 300 neliötä isommat tilat kuin Porissa (no, oli saanut kuulemma väärää tietoa). Ja eikö oikeasti olisi helpompi sijoittaa ne 20 päivystäjää Porista Treelle kuin 50 päivystäjää Treelta Poriin. Koska Treella on kerran isommat tilat niin sinnehän mahtuisi paremmin, eikö se niin ole loogisesti ajateltuna? Holmlund vaan heitti, että kyllä Treelta pystyy pendelöimään (mikä ihmeen nykysuomen sana tuokin?) Poriin, vaan eipä pysty julkisilla kulkemaan tuota väliä kolmivuorotyöhön. Ikävää tuo on sekä porilaisille että tamperelaisille, jos työt loppuu ja pitäisi siirtyä niin pitkälle töihin, mutta kyllä näin tavallisen tollukan korvaan kuulostaa aika älyttömältä tuo Treen lopettaminen (ihan jo keskeisen sijainnia takia, ok, Poria pidetään hyvänä rannikosijainnin takia). Sitä paitsi maanalaisiin tiloihin vetoaminen on kuulemma turhaa, koska se rakennus siellä ei ole kallioon rakennettu, eli ilmeisesti käytännössä yhtä suojattu kuin maan päällä oleva.

Kyllähän sekin vähän mietityttää, että miten osaavat ohjata hälytysajoneuvot tänne jonnekin Kärjenniemen perämetsiin Porista käsin, mut kaipa sekin onnistuu. Enemmän ehkä mietityttää, että jos tarvitaan Keski-Suomessa vaikka isälle ambulanssia niin osataanko siellä kun Jyväskyläkin lakkautetaan. No, kaippa ne koordinaateilla osaa tulla, saareen - toivon ma.

Ugh, olen puhunut.
« Viimeksi muokattu: 11/03/2010, 20:35:12 kirjoittanut Ulpu »

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #318 : 11/03/2010, 21:37:42 »
Kyllähän sekin vähän mietityttää, että miten osaavat ohjata hälytysajoneuvot tänne jonnekin Kärjenniemen perämetsiin Porista käsin, mut kaipa sekin onnistuu. Enemmän ehkä mietityttää, että jos tarvitaan Keski-Suomessa vaikka isälle ambulanssia niin osataanko siellä kun Jyväskyläkin lakkautetaan. No, kaippa ne koordinaateilla osaa tulla, saareen - toivon ma.

Ugh, olen puhunut.
No eihän sillä mitään väliä ole, mistä niitä lähettävät, koska joka tapauksessa puhelut eivät ohjaudu lähimpään hätäkeskukseen vaan sinne, missä linjaa on vapaana...

Kandee vaan muistaa olla hyvin tarkkana osoitetta sanoessa ja muistaa sanoa kuntakin kun kadunnimeä kertoo...
« Viimeksi muokattu: 11/03/2010, 21:41:57 kirjoittanut IceQueen »
Ad astra per aspera!




Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Vs: Päivän uutiset II
« Vastaus #319 : 11/03/2010, 21:47:12 »
Minusta tuo koko uudistus on ihan susi jo syntyessään, esim. jos lapsi soittaa häkeen, niin hän voi ihan hyvin osata sanoa, että millä kadulla asuu, mutta ei välttämättä ollenkaan, että missä kaupungissa. Raha on taas aiiika paljon tärkeempää kuin ihmiset, mutta mites muuten... ::)