Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 20:52:46

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Millä mielellä reissuun?  (Luettu 10578 kertaa)

Poissa Hämis36

  • Hang-around-jäsen
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 92
    • Hölkkäri on web
Millä mielellä reissuun?
« : 16/11/2005, 19:55:57 »
Kun miehenne lähtee/on lähtenyt keikalle niin mitkä luulette hänen tuntonsa olevan astuessaan koneeseen? Eli onko päällimäisenä se että vau nyt sitä mennään vai onko hänellä syyllisyyden pistos kyljessä kun joutuu jättämään daaminsa tai jopa jälkikasvunsa odottamaan?

Anna

  • Vieras
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #1 : 16/11/2005, 20:01:26 »
Kun miehenne lähtee/on lähtenyt keikalle niin mitkä luulette hänen tuntonsa olevan astuessaan koneeseen? Eli onko päällimäisenä se että vau nyt sitä mennään vai onko hänellä syyllisyyden pistos kyljessä kun joutuu jättämään daaminsa tai jopa jälkikasvunsa odottamaan?

Uskoisin, että päällimmäisenä on ollut innostus pitkäaikaisen haaveen toteutumisesta.

Lisäksi toivon, että hän ei ole tuntenut syyllisyyttä.

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #2 : 16/11/2005, 20:03:48 »
No meillä on puhuttu tästä asiasta paljon jo ennen lähtöä ja nyt. Minä en missään nimessä halua että mieheni kokee syyllisyyttä, että me jäädään tänne, ja olen jo valmiiksi anteeksi pyytänyt, että jos jossain riidan/ikävän tuoksinnassa moista sanon, tosin yritän ihan oikeasti olla sanomatta ja pitää kielenkannattimeni kurissa sillä Haluan hänen ottavan kaiken ilon irti enkä sitä, että hän joutuisi ikinä siellä ollessa jotenkin "kärsimään" siitä että me ollaan kotona...Jos nyt osasin itseni selväksi tehdä. :) Mutta en tosiaan usko että hän on kokenut tai ikinä tulee kokemaan syyllisyyttä, eukä pitäiskään. Vaikeuttais vain molempien oloa.

point

  • Vieras
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #3 : 16/11/2005, 20:04:59 »
Kun miehenne lähtee/on lähtenyt keikalle niin mitkä luulette hänen tuntonsa olevan astuessaan koneeseen? Eli onko päällimäisenä se että vau nyt sitä mennään vai onko hänellä syyllisyyden pistos kyljessä kun joutuu jättämään daaminsa tai jopa jälkikasvunsa odottamaan?

Toivottavasti tuo ensimmäinen, et WAU! Jälkimmäinen tulee kuitenkin jossakin vaiheessa, vaikka muu perhe pärjäisikin hyvin.  En usko, että mieheni on koskaan tarvinnut tuntea huonoa omaa tuntoa siitä, että on jättänyt minut kotiin odottamaan. Toista oli silloin, kun oli tuo jälkikasvu kuvioissa. Mieskin tunsi sisällään kivuliasta ikävää...

Tänä päivänä isä ja poika yhdistelmä on erottamaton ja siihen väliin on turha kenenkään tunkea itseään - - rinnalla on mukava kulkea.  :D

Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #4 : 16/11/2005, 20:29:44 »
Kun miehenne lähtee/on lähtenyt keikalle niin mitkä luulette hänen tuntonsa olevan astuessaan koneeseen?

Vaikea...Uskon että se on meillä jotain tähän tyyliin: "Lähtis taas töihin"  ;)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #5 : 16/11/2005, 22:49:24 »
Kun miehenne lähtee/on lähtenyt keikalle niin mitkä luulette hänen tuntonsa olevan astuessaan koneeseen? Eli onko päällimäisenä se että vau nyt sitä mennään vai onko hänellä syyllisyyden pistos kyljessä kun joutuu jättämään daaminsa tai jopa jälkikasvunsa odottamaan?
Me tästä joskus puhuttiin, ja kyllä se tunne silloin oli että "MAHTAVAA!! Vihdoinkin se, mistä on jo lapsesta asti haaveillut, toteutuu". :)
Ad astra per aspera!




Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #6 : 17/11/2005, 01:42:36 »
Kyllä minäkin uskon että miehellä oli tuo fiilis että "mahtavaa, nyt sitä mennään". Mutta me tosin vasta tunnettu niin vähän aikaa kuitenkin ja tuo haave miehellä ollut jo vuosikausia.

Hanna

  • Vieras
Re: Nyt se sitten lähtee
« Vastaus #7 : 17/11/2005, 13:36:23 »
Luulenpa, että se oli meillä myös lähinnä tuo "vau!". Juuri ennen lähtöä alkoi miehelle iskeä huoli minun jättämisestäni yksin, mutta koitin kovasti vakuutella, ettei ole mitään syytä murehtia asiaa. Missään vaiheessa en ole miestä lähtemisestä edes yrittänyt syyllistää, päin vastoin, kannustanut ja rohkaissut.

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Re: Millä mielellä reissuun?
« Vastaus #8 : 20/11/2005, 12:12:52 »
Kyllä meilläkin varmasti sellainen täpinä oli päällimmäinen olotila. Vaikkakin meikäläinen itkeä tihrusti miestä kentälle viedessä.  :-\  Ja kyllä mies varmasti huolehti munkin jaksamisesta, vaikkei sitä niin suoranaisesti näyttänytkään. Enkä mä kyllä mitenkään häntä syyllistänytkään. Ja nyt tällä toisella kerralla fiilikset on aikas samanlaiset, mulla ehkä vähän levollisemmat.  :)

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Millä mielellä reissuun?
« Vastaus #9 : 20/11/2005, 18:54:11 »
En itseasiassa tiedä millä mielellä mies lähti. Hyvällä kai, nyt tuntuu siellä olevan hyvinkin tylsää. Tai sit vaan ikävöi mua niin hirmusti  ;)

Ekan kerran reissuhaaveistaan puhui seurustelun alkuaikoina, sit oli multa salaa hankkinu hakupaperit kun pelkäs mun reaktiota asiaan. Mutta mikäs minä olen toisen haavetta estelemään!

Lomille se kohta tulee, sit voi puhua syvällisemmin näistä asioista.