Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 13/05/2024, 02:29:31

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kosovo  (Luettu 113307 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Kosovo
« Vastaus #260 : 15/06/2007, 21:33:48 »
Koko ajan pelottaa, että mitä jos jotain tapahtuu ja hän ei pääsekään lomalle.

Kaikki on tietenkin mahdollista, mutta eikös Kosovosta ole nuo lomat pyörineet varsin hyvin viime aikoina. Joten jos mitenkään mahdollista, on aika turha stressata loman peruuntumista. :)
-memento vivere-

reika1

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #261 : 15/06/2007, 21:48:50 »
Jes kiitti teille!!!
 Mä vaan aina varaudun pahimpaan tällä hetkellä, kun tuntuu että nää kuusi viikkoa ovat olleet todellakin kaikkea sitä mitä etukäteen ajattelin tapahtuvan ehkä ton puolen vuoden aikana. Mutta joo positiivinen mieli mulla kyllä on tallella.

Poissa Lua

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7896
  • EUFOR (Althea) 09/05-12/06
Re: Kosovo
« Vastaus #262 : 15/06/2007, 21:49:29 »
Koko ajan pelottaa, että mitä jos jotain tapahtuu ja hän ei pääsekään lomalle.

Kaikki on tietenkin mahdollista, mutta eikös Kosovosta ole nuo lomat pyörineet varsin hyvin viime aikoina. Joten jos mitenkään mahdollista, on aika turha stressata loman peruuntumista. :)
Ei kannata huolehtia loman peruuntumisesta; en näkisi että se on kovin yleistä. Kannattaa vaan nauttia siitä loman odotuksesta ja itse lomasta :).

Kamomilla

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #263 : 16/06/2007, 11:13:11 »
Mulla on ihana tilanne siinä, kun miehelläni on työpuhelin, niin voimme soittaa vaikka kuinka monta kertaa päivässä.

Anteeksi kun itsekin tähän avaan sanaisen arkkuni. Se on ihan kiva jos mieheltä löytyy työpuhelin, mutta mutta... Siellä Kosovossa on monta monta miestä, jotka tahtoo soittaa kotiin ja sitä kaistaa Suomeen ei ole ihan rajattomasti. Monesti on hyvin vaikeaa päästä läpi kun toiset läpisee puhelimessa suhteettoman kauan ja monet vielä monta kertaa päivässä. Minusta on tosi ahistus kun mies joutuu joskus tosi kauankin yrittämään ennen kuin pääsee läpi. En minä tässä ketään ala syyllistämään, mutta me ollaan ainakin yritetty ajatella myös muita ja ollaan puhuttu vain sen kerran päivässä suht lyhyen puhelun. Viestit sitten liikkuukin suht tiuhaan.

Sorry ku tää on vähän OT tähän ketjuun... sopisi paremmin jonnekin yhteydenpitoketjuun.

Poissa mussu

  • Koditar
  • Mega-Koditar
  • ****
  • Viestejä: 435
  • KFOR 05/07-05/08
Re: Kosovo
« Vastaus #264 : 17/06/2007, 20:57:22 »
Mulla on ihana tilanne siinä, kun miehelläni on työpuhelin, niin voimme soittaa vaikka kuinka monta kertaa päivässä.

Anteeksi kun itsekin tähän avaan sanaisen arkkuni. Se on ihan kiva jos mieheltä löytyy työpuhelin, mutta mutta... Siellä Kosovossa on monta monta miestä, jotka tahtoo soittaa kotiin ja sitä kaistaa Suomeen ei ole ihan rajattomasti. Monesti on hyvin vaikeaa päästä läpi kun toiset läpisee puhelimessa suhteettoman kauan ja monet vielä monta kertaa päivässä. Minusta on tosi ahistus kun mies joutuu joskus tosi kauankin yrittämään ennen kuin pääsee läpi. En minä tässä ketään ala syyllistämään, mutta me ollaan ainakin yritetty ajatella myös muita ja ollaan puhuttu vain sen kerran päivässä suht lyhyen puhelun.

Mä olen samoilla linjoilla. Mies on monesti yrittäny soittaa jo tunninkin ennen kun on päässy läpi. Tai sitten on kyllästyny ja soitellu omalla kännykällä.

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Kosovo
« Vastaus #265 : 17/06/2007, 21:43:07 »
Mulla on ihana tilanne siinä, kun miehelläni on työpuhelin, niin voimme soittaa vaikka kuinka monta kertaa päivässä.

Anteeksi kun itsekin tähän avaan sanaisen arkkuni. Se on ihan kiva jos mieheltä löytyy työpuhelin, mutta mutta... Siellä Kosovossa on monta monta miestä, jotka tahtoo soittaa kotiin ja sitä kaistaa Suomeen ei ole ihan rajattomasti. Monesti on hyvin vaikeaa päästä läpi kun toiset läpisee puhelimessa suhteettoman kauan ja monet vielä monta kertaa päivässä. Minusta on tosi ahistus kun mies joutuu joskus tosi kauankin yrittämään ennen kuin pääsee läpi. En minä tässä ketään ala syyllistämään, mutta me ollaan ainakin yritetty ajatella myös muita ja ollaan puhuttu vain sen kerran päivässä suht lyhyen puhelun.

Mä olen samoilla linjoilla. Mies on monesti yrittäny soittaa jo tunninkin ennen kun on päässy läpi. Tai sitten on kyllästyny ja soitellu omalla kännykällä.

Komppaan.. Meillä H yrittää joskus toooodella pitkään et pääsis läpi ja jos ei pääse ni tyytyy tuleen sit meseen jutteleen paremman puutteessa.. Sillon tietty soittelee PuSusta enemmän ku ei oo muita jonossa ja on sellanen aika päivästä et muil on muuta ohjelmaa..

Monika81

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #266 : 17/06/2007, 22:50:52 »
Hei kaikille...Lyhyt kommentti. Taitaapi olla niin että jokainen mies/nainen joutuu toisinaan odottelemaan vapaata linjaa jotta pääsisi Kosovon linjoja pitkin Suomeen. Syy siihen on varmaankin niinkin yksinkertainen asia kun että onhan niitä suomalaisia aika montakin Kosovossa...ja ikävä yleensä iskee kaikilla iltasin..vai mitä naiset?  :) Joten ollaan nyt vaan onnellisia siitä että ylipäätänsä saadaan soittoja sieltäpäin, eiks niin? :)

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Kosovo
« Vastaus #267 : 18/06/2007, 02:17:14 »
Joo ja anteeks vaan mutta välillä ottaa aivoon voivottelu jos mies ei ole joka päivä päässyt soittamaan....Afgoissa se ei ainakaan onnistunut todellakaan joka päivä jo miehen työn puolesta. Että näin...

Kattis

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #268 : 18/06/2007, 13:07:19 »
Samoilla linjoilla olen. Meillä kommunikoidaan lähes ainoastaan skypen ja mesen välityksellä vaikka miehellä työ kännykkä on mukana koko ajan.

Hani

  • Vieras
Re: Kosovo
« Vastaus #269 : 18/06/2007, 16:51:40 »
Meillä kommunikoidaan lähes ainoastaan skypen ja mesen välityksellä vaikka miehellä työ kännykkä on mukana koko ajan.
Ja meillä sähköpostin. Onneksi on  ~ aina koneella, ellei ole kaupoilla