Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 23:33:23

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Oletko mukana jonkinlaisessa maanpuolustustoiminnassa?

Olen.
3 (30%)
En ole ainakaan vielä, mutta saattaisin haluta mukaan.
2 (20%)
En ole.
5 (50%)

Äänestäjiä yhteensä: 10

Kirjoittaja Aihe: RT-lesket ja maanpuolustus  (Luettu 82688 kertaa)

Poissa tupu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4828
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #110 : 27/01/2006, 23:26:28 »
Nyt kaikki naiset (18-28v) haku päättyy 01.03.2006.
Hakupaperit www.mil.fi tai lähimmästä esikunnasta.
Kokeilkaa

Voi kun oliskin ehtinyt jo tuohon :(
Onneks mulla on vielä aikaa, eli heti ku tuo työpaikka on pelattu varman päälle... Sit mä lähen jos ne mut huolii, jos ei niin vi..ttaa ihan tuelta ;D

Siellä jaetaan enimmäkseen paikkoja ensi vuoden tammikuun ja heinäkuun saapumiseriin. Lykkäystäkin nainen saa erittäin helposti. Minä lykkäsin puolella vuodella, kun sain loistavan määräaikaisen työtarjouksen: opinnoista maksettiin. :D

Siis hakemaan vaan: leppoisa valintatilaisuuskin on vasta huhtikuussa. :icon_thumleft: Lykkäystä pitää muistaakseni hakea 3 vkoa ennen palvelukseenastumista. Mikäli lykkäys- tai peruutusanomus myöhästyy siitä, intissä on käytävä kääntymässä yhden yön verran. Perumisenkin jälkeen pitäisi voida hakea uudestaan ongelmitta.
He who is not every day conquering some fear has not learned the secret of life.   - Ralph Waldo Emerson

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #111 : 20/02/2006, 22:17:59 »
Käykääpäs sivulla www.mil.fi
Siellä on naisten vapaehtoisesta maanpuolustuksesta mainostus
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #112 : 06/03/2006, 22:09:04 »
Jos oikeasti löytyy kiinnostusta tuon vapaaehtoisen maanpuolustuksen suuntaan, niin voin kysella kurssit tms. ja laittaa enemmän tietoa. Mun äippä on näet ollut aktiivisesti MPKRY:n ja Naisten toiminnassa järkkäämässä ja tiedottamassa vuosikaudet ainakin 10 vuotta  ja on muuten tänäkin viikonloppuna kurssilla vetäjänä.

Joten uskon, että kaikki tarvittava tieto löytyy, jos jotakuta kiinnostaa  ;)

OT: oon joskus itsekin käynyt Vapaaehtoisen Maanpuolustuskurssin  8)
Oletkos Tehis puhunut mamin kaa?Löytyykö LESKILLE jotain erikois kurssia?
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #113 : 23/03/2006, 11:23:27 »
Jälleen mukana meripelastus seurassa,se on aikas lähellä maanpuolustusta olematta maanpuolustusta. ;)
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #114 : 23/03/2006, 11:39:06 »
Jälleen mukana meripelastus seurassa,se on aikas lähellä maanpuolustusta olematta maanpuolustusta. ;)

Meripelastus kiinnostaisi muakin aika lujaa (merellä kun on liikkunut ennen kuin edes osasi kontata), mutta meidän paikkakunnalla se taitaa olla niin "suljettu" seura että ::) ::)  ...ja jäsenet ovat kaikki yli viiskymppisiä äijiä jotka ovat iät ja ajat olleet mukana...

Poissa tupu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4828
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #115 : 23/03/2006, 12:27:39 »
Gee, let me think...

Mitä mä sieltä hyötyisin, mitä mulla ei jo ole?

Aikanaan ajattelin, et olisin voinu lähteä inttiin ajamaan kortin, mutta sen sai helpommalla koulussa ja samalla saatto tehdä oikeesti töitä ja tienata rahaa.
Tällee "miljoonavelallinen" ei ihan heti lähe inttiin päivärahalle...

Saattasin harkita jos maksaisivat saman ku nykyinen työnantaja  :rotf:

Sanos muuta: palkka on hiukka heikonlainen. :sleepy3:

Mun varmaan tarttee kotiuduttuani :home: hakeutua sulle sihteeriksi. Täytyy kuitenkin varoittaa, että olen nyt tottunut hyvään... Työvaatetus ja sen viikoittainen pesuhan järkkääntynee, ja sä tietysti maksat niin työmatkat, ruokailut, lääkityksen, silmälasit (en kyllä tarvii), gynen kuin psykologinkin (viimeistä tarvinnen julmetusti mieheni kotiuduttua) yms. :tongue11: :laughing6:
He who is not every day conquering some fear has not learned the secret of life.   - Ralph Waldo Emerson

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #116 : 24/03/2006, 12:46:58 »
Jälleen mukana meripelastus seurassa,se on aikas lähellä maanpuolustusta olematta maanpuolustusta. ;)

Meripelastus kiinnostaisi muakin aika lujaa (merellä kun on liikkunut ennen kuin edes osasi kontata), mutta meidän paikkakunnalla se taitaa olla niin "suljettu" seura että ::) ::)  ...ja jäsenet ovat kaikki yli viiskymppisiä äijiä jotka ovat iät ja ajat olleet mukana...

Pitäisi olla avoin kaikille,joten mukaan vaan toimintaan.Jonkunhan täytyy olla pioneeri ja avavata latua muille.
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #117 : 24/03/2006, 13:02:47 »

Pitäisi olla avoin kaikille,joten mukaan vaan toimintaan.Jonkunhan täytyy olla pioneeri ja avavata latua muille.

No pitäishän se olla avoin kaikille, mutta  ::) ::)
Ja en tiedä haluanko minä olla se pioneeri sillä kustannuksella että mut väkisin otetaan mukaan ja äijät tekee kaikkensa etten viihtyisi ja etten pääsisi oikein "sisään" tämän heidän "salaseuransa" toimintaan ::) ::)
Katos kun mä en vaan oo nainen, mä oon suht. nuori kanss, niin varmasti olisin oikein silmätikku heille...

termari

  • Vieras
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #118 : 27/05/2006, 19:21:08 »
Mites tällä saralla tähän aikaan vuodesta?! :D
Onko uusimmista leskistä joku käynyt armeijaa?
Tai ollut muuten jossain toiminnassa mukana maanpuolustukseen liittyen?

ja Ankille kymysyssys...onko kuulunnu mitään siitä kurssista? Kai me vielä ollaan menossa? Jos tervetulotoivotus Mpkryn suunnalta tulee   ;D

Poissa Anki

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12508
Re: RT-lesket ja maanpuolustus
« Vastaus #119 : 28/05/2006, 20:42:53 »


ja Ankille kymysyssys...onko kuulunnu mitään siitä kurssista? Kai me vielä ollaan menossa? Jos tervetulotoivotus Mpkryn suunnalta tulee   ;D

Ei oo kuulunut mitään :(  Oon kyllä aika lailla pyyhkinyt sen pois suunnitelmistani koska kyllä nyt luulis että ilmoittavat ajoiss jos on päässyt mukaan ???  Mutta katotaan nyt vielä hetken josko sitä vahvistusta tulis, ei mulla ainakaan vielä mitään suunnitelmia toks viikonlopuks oo...