Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 12:49:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?  (Luettu 32397 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« : 18/02/2005, 12:34:21 »
Palkoista ja niiden riittävyydestä. Ja muuta sellaista... (Esim. onko kaikki faitterit päättömiä rahankäyttäjiä? ;))
-memento vivere-

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #1 : 18/02/2005, 12:41:31 »
Lainaus
Palkoista ja niiden riittävyydestä. Ja muuta sellaista... (Esim. onko kaikki faitterit päättömiä rahankäyttäjiä? ;))



No meillä mies lähti siis reissuun sen takia,että sai tuoda verovapaan auton.. Ajatuksena hänellä oli,että autolainan saisi maksettua niillä rahoilla mitä tienaa vuoden aikana..

Noh, taispa käydä niin,että reissusta jäiki vaan velkaa..  ;)
ei mies osannut laskeskella sitä, mitä menee lomiin yms muihin menoihin..  (emännän lepytykseen ja  tuliaisiin..  ;D)

Ja kummasti alhaalla ollessa on miehen rahan arvo jotenki hämärtynyt.. kaupasta ostetaan niin ku normaalisti ruokaa yms tarpeelliset ja sitten mies kauhistelee, miten niihin nyt niin paljon meni..  :o

Eli rahaa on kuin rauhanturvaajalla, mutta meijän faitteri tais olla päätön rahankäyttäjä..  ;D
« Viimeksi muokattu: 18/02/2005, 12:46:03 kirjoittanut myy79 »





Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #2 : 18/02/2005, 13:22:37 »
Lainaus


No meillä mies lähti siis reissuun sen takia,että sai tuoda verovapaan auton.. Ajatuksena hänellä oli,että autolainan saisi maksettua niillä rahoilla mitä tienaa vuoden aikana..

Noh, taispa käydä niin,että reissusta jäiki vaan velkaa..  ;)
ei mies osannut laskeskella sitä, mitä menee lomiin yms muihin menoihin..  (emännän lepytykseen ja  tuliaisiin..  ;D)



Jotenkin kummasti säästöön jää vähemmän, mitä pitikään. :o Kun tulot kasvaa, kasvaa menot vielä enemmän. Mutta onhan niitä seuraavia reissuja.  :P
-memento vivere-

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #3 : 18/02/2005, 13:26:22 »
Lainaus


Jotenkin kummasti säästöön jää vähemmän, mitä pitikään. :o Kun tulot kasvaa, kasvaa menot vielä enemmän. Mutta onhan niitä seuraavia reissuja.  :P



jos sit laittais uudelleen reissuun,ku alkaa häitä suunnittelee...  ;D  voi olla,että ei oo muuta vaihtoehtoo, kun budjettia alkaa miehelle esitteleen..  ::)  8)





miipe

  • Vieras
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #4 : 18/02/2005, 13:27:41 »
Minun taas oon kai sitten toisesta päästä.
On aina ollut todella säästeliäs, (paitsi ehkä viina ja tupakka  ;)) Mutta niin kuin yleensä.

Mutta on se tuolla alhaalla tullut kuulemma "vaate-osto-friikiksi" mikä minuun verrattuna ei ole kymmenes osaa..  ;D

Minä se meillä olen  "rahaa kuin roskaa" ...
(mitä vanhemmaksi oon tullut , sitä fiksummaksi oon tullut rahojen kaa)

anneholmberg

  • Vieras
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #5 : 18/02/2005, 13:31:08 »
Meillä kans menot kasvoivat samantien ku tulotkin.  ::) Tuntu et aina oli jotain listaa briffiissä ja tilausta pistettiin menemään. Tulihan sieltä kivoja vaatteita ja koruja myös mulle!  ;D

Tosin onneks toi siippa on sentään vähän tulevaisuutta ajatellut ja sai säästöön kivasti melkein 10tuhatta egee!!  8)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #6 : 18/02/2005, 15:32:34 »
Kyllä meilläkin säästyi, ehkä enemmän mitä itse kuvittelin. Vaikka kyllä t ostikin kaikenlaisia muistoja.

Tuo on muuten jännä, että nyt sitten suurimpia ostoksia harkitessa tulee helposti lause, et lähtee sit joukkoihin jos ei saa täältä työtä tai jos haluaa hankkia jotain suurempaa  ;)

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #7 : 18/02/2005, 15:45:43 »
Meitin papalla on ainakin kovana tavotteena säästää rahaa, kun ois tarkotus remonttia kämpässä tehdä. Saas nähdä miten käy, kun niin kovasti mulle noita tuliaisia kannetaan... Hajuja on jo tullut, ens viikolla odottelen saavani sen kauan kaivatun sormuksen ja kyseessä on sitten SE sormus  ;D  ;D

Kyllähän noita viinapullojakin sieltä ahkerasti kannetaan kotiin, tavotteena on kuulemma saada aikaseks jonkinnäkönen viinavarasto. Se on vaan niin, että ne tuodut viinat hupenee nopeesti kurkusta alas, kun kavereita lomien aikana kestitään :) Minähän en niihin koske  :P  ;)


KFOR 11/04-11/05

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #8 : 18/02/2005, 15:56:01 »
Lainaus
Hajuja on jo tullut, ens viikolla odottelen saavani sen kauan kaivatun sormuksen ja kyseessä on sitten SE sormus  ;D  ;D


Hienoo!!!!  ;D  :D





Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Rahaa kuin rauhanturvaajalla?
« Vastaus #9 : 18/02/2005, 16:09:21 »
Lainaus


Hienoo!!!!  ;D  :D


Siis mä vaan odotan saavani sen, mullehan ei mitään kerrota... Sen tiedän, että damianilla on käyty, koko kysytty allekirjottaneelta ja kysymyskin on jo etukäteen esitetty  ;D
No ens viikolla viisaampana :)


KFOR 11/04-11/05