Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 13:46:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Käteisellä vai kortilla?  (Luettu 20499 kertaa)

Poissa Heidi82

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4109
  • KFOR 05/05-05/06
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #20 : 04/03/2008, 10:55:53 »
Pankkikortilla tulee kyllä maksettua.Harvoin on käteistä mukana.
Silloin kun mulla oli visa electron niin kerran en saanut ruokakaupassa maksettua ollenkaan.Pikkaisen hävetti kun oli pitkä jono selän takana ja mun kortti ei suostunut toimimaan :-[.Onneksi oli tuttu kauppa ja myyjä niin sain viedä ostokset kotiin ja käydä nostaan rahaa ja tulla sen jälkeen maksaan ostokset.



Poissa mami

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4801
  • UNPREDEP 97-98, KFOR 99-00, KFOR 02-03, EUFOR 05
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #21 : 04/03/2008, 11:18:16 »
Pankkikortilla yleensä aina, käteistä normaalisti 40 euroa lompakossa.

Poissa Taru

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5647
  • Iloinen ex-leski
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #22 : 04/03/2008, 11:56:59 »
Pankkikortilla. Ei ole ikinä käteistä mukana, mikä on tyhmää. Sit ruokarahatilille on Visa Electron, mutta jotenkin mua aina nolottaa maksaa sillä. En tiedä miksi ::)
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä. -Antoine de Saint-Exupéry

Poissa Tintsu

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1438
  • KFOR 5/07 -5/08 -Oli ja meni!
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #23 : 04/03/2008, 12:18:14 »
Yleensä kortilla. Nyt olen tänä vuonna ottanut oikein tavoitteeksi, että lomakossa olis oikeesti rahaakin, eikä vaan kortteja, lounareita ja muita etyseteleitä. Pankkikortissa on myös luottokortti, mutta luottoo käytän vain ulkomailla.

Opiskeluaikana minulla oli VAAN kortti käytössä, jolla ostin tarpeelliset ruuat. Käteistä ei ollut, koska sit se olis kuumotellut siellä karkin ja muun turhan ostoon.
-Kyllä se siitä!

anniinak

  • Vieras
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #24 : 04/03/2008, 12:25:02 »
Mä käytän aina korttia. Mulla pysyy paljon paremmin hallinnassa rahan käyttö sillain. Jos on käteistä niin se menee heti..  ::)

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #25 : 04/03/2008, 12:30:16 »
Kortilla. Vaikka voishan se olla ihan hyvä kantaa vähän käteistäkin mukana. Ei siitä haittaakaan olis.

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #26 : 04/03/2008, 12:47:27 »
Tuosta visa electronin käyttömaksusta ja sen laillisuudesta en tiedä, mutta Luottokunnan kanssa tehdyissä sopimuksissahan visan ja mastercardin käyttö on kalliimpaa kuin visa electronin.
Kauppiasprovisiot ovat visan ja masterin kanssa 0,9-1,15% ja visa electronin kanssa 0,31-1,15%. Joten tätä kautta en ymmärrä tuota visa electron-käyttömaksua asiakkaalle. Hmm..
Mulla on sitte paskempi sopimus. On niin pieni yritys, et kaikki on paaaljon kalliimpaa. Electron tulee just sen takia kalliimmaks, koska se ottaa sen yhteyden samantien. Muilta korteilta veloitus tapahtuu vaan kerran päivässä. Ja mun sopparissani lukee oikeesti vain yksi provisio, joka on 1,5%. Hmm...

Meidän korttipääte varmentaa jokaisen sirullisen tapahtuman. Ja provisiot ovat tuota Mintun mainitsemaa luokkaa, tarkkoja en muista minäkään  :) Samat hinnat ne kaikille on, ei Luottokunta erittele pieniä ja isoja yrityksiä.




Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #27 : 04/03/2008, 12:50:12 »
Suurin osa ostoksista tulee maksettua kortilla. Minulla kans varmaan enemmän menis rahaa jos ne olis käteisenä mukana...  ::)

Poissa Pirtu

  • Hang-around-jäsen
  • Yli-Koditar
  • *
  • Viestejä: 144
  • Only Me
Re: Yleinen *******venttiili
« Vastaus #28 : 04/03/2008, 14:41:26 »
Kortilla maksavat ihmiset.Äskenkin kylillä muutamassa kaupassa kassajonot piteni ja piteni.

Minkälaisilla korteilla ne oikein maksaa (ja miten ;D) jos se niin hidasta on? ???
Kaikki mahdolliset kortit.sanottiin vaan jotta linjat ei toimi?
Eikös korttien pitäny olla nopea ja helppo tapa maksa?Ja paskat sanon minä.
KÄTEINEN KUNNIAAN
Ei tällanen köyhä IT-miljonääri ainakaan viitti ostaa niin isoo reppua että käteiset kulkis mukana.  :rotf:
Pessimisti ei pety

Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #29 : 04/03/2008, 18:24:17 »
Täällä reilun 3000 asukkaan tuppukylässä toimii electroni muualla paitsi pienemmässä apteekissa ja mun parturissa 8) Parturista on n. 50 metriä matkaa automaatille :P

Mä käytän electronia käytännössä aina. Käteistä on harvemmin lompsassa. Ja sirua käytän paikoissa joissa se on mahdollista.
Varmaan kaks kertaa on käyny niin, että oon joutunu odottamaan kortin läpipääsyä. Ja just viime viikolla lähikaupan koko kassatsydeemi oli huspoikki, tosin siinä kävi enempi sääli kassatätejä, reppanat kirjoittivat käsin kaikki ostokset :-[


KFOR 11/04-11/05