Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 14:04:53

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Käteisellä vai kortilla?  (Luettu 20500 kertaa)

Poissa Katja

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6745
Re: Yleinen *******venttiili
« Vastaus #10 : 03/03/2008, 22:11:45 »
En oo minäkään koskaan kuullu, et siitä velotettas jos electronia käyttää. Ei mulle oo ainakaan koskaan kerrottu moista. Mulla myös ollu aina kyseinen kortti käytössä ja hyvin on toiminu. Enkä todellakaan muista millon ois sanottu että ei käy.. Takseissakin kun se nykyään käy. Rahaa on tosi harvoin mun kukkarossa..

Poissa rapu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12485
    • KFOR 11/06-11/07
Re: Yleinen *******venttiili
« Vastaus #11 : 03/03/2008, 22:22:26 »
Eihän siitä asiakasta voida veloittaa! Ei se nyt mitenkään käy päinsä, että jos maksaa jollain tietyllä kortilla, niin sitten hinta on jotenkin eri. Jos sellaista tapahtuu, niin äkkiä ilmoitusta eteenpäin! Olishan se nyt jo aikoihin eletty, että olisi hinnasto jossa on kymmenen eri hintaa, riippuen maksatko käteisellä, visa electronilla, pankkikortilla, visalla, masterilla, visa debitillä...
Kyllä yritys itse päättää, että jos ottaa korttipäätteen, niin sitten se jonkin verran kustantaa. Samahan se on lounareissa, ei niistäkään yritys saa koko summaa itselleen.
Se miksi visa electron voi jossain kaupoissa toimia hitaammin, johtuu juuri siitä että kone aina tarkistaa että tilillä on katetta ja tekee katevarauksen. Jos linja on hidas, tämä tapahtuma vähän kestää. Ja se, että jossain ei visa electron käy, johtuu siitä että on vanhat laitteet. Mutta näiden liikkeiden määrä koko ajan vähenee.

ps. kaupoissa ei enää saisi myöskään olla "minimisummaa" jotta voidaan käyttää korttia. Ostos kuin ostos tulee hyväksyä, mikäli yrityksessä kortilla voi maksaa


Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Yleinen *******venttiili
« Vastaus #12 : 03/03/2008, 22:25:14 »
Se miksi visa electron voi jossain kaupoissa toimia hitaammin, johtuu juuri siitä että kone aina tarkistaa että tilillä on katetta ja tekee katevarauksen. Jos linja on hidas, tämä tapahtuma vähän kestää. Ja se, että jossain ei visa electron käy, johtuu siitä että on vanhat laitteet. Mutta näiden liikkeiden määrä koko ajan vähenee.
Eikä toimi uusillakaan laitteilla, ellei oo erikseen tehty sopimusta siitä, koska on tosiaan kalliimpi kuin nuo kerran päivässä pankille tiedot lähettävät vehkeet.
Ad astra per aspera!




Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #13 : 03/03/2008, 22:47:15 »
Meni tuosta ketutuksesta jonkin verran jo ohi. :)

Itse koitan maksaa käteisellä siksi, että pysyisi paremmin kärryillä tilin tilanteesta. Silti tulee myös kortilla aika paljon maksettua.
-memento vivere-

minttukoo

  • Vieras
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #14 : 03/03/2008, 22:47:48 »
Tuosta visa electronin käyttömaksusta ja sen laillisuudesta en tiedä, mutta Luottokunnan kanssa tehdyissä sopimuksissahan visan ja mastercardin käyttö on kalliimpaa kuin visa electronin.
Kauppiasprovisiot ovat visan ja masterin kanssa 0,9-1,15% ja visa electronin kanssa 0,31-1,15%. Joten tätä kautta en ymmärrä tuota visa electron-käyttömaksua asiakkaalle. Hmm..

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #15 : 03/03/2008, 22:49:22 »
Ja tosta Electronin varmentelun odottelusta: mikä on pisin aika mitä ootte joutuneet odottamaan? Tai onko usein käynyt niin, ettei mene läpi lainkaan?

Mulla on ihan kerran tai kaks käynyt niin, ettei ois mennyt läpi lainkaan. Ja paria minuuttia pidempää odottelua ei oo kuin kerran ollut, ja silloin paikallisen Euromarketin kaikki muut linjat yhtä lukuun ottamatta olivat kyykyssä... ::)
Ad astra per aspera!




Jansku

  • Vieras
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #16 : 03/03/2008, 22:52:02 »
Mä odottelin ärrällä joskus tosi monta minuuttia...tuntu ikuisuudelta! Väkinäistä keskustelua myyjän kanssa ja sormien naputtelua. Pieni ärrä ja jono mun takana täytti koko puljun.  :-[ Siinä vaiheessa mä toivoin, että ois ollu sitä hiton käteistä 5€!

minttukoo

  • Vieras
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #17 : 03/03/2008, 23:05:31 »
Tuosta visa electronin käyttömaksusta ja sen laillisuudesta en tiedä, mutta Luottokunnan kanssa tehdyissä sopimuksissahan visan ja mastercardin käyttö on kalliimpaa kuin visa electronin.
Kauppiasprovisiot ovat visan ja masterin kanssa 0,9-1,15% ja visa electronin kanssa 0,31-1,15%. Joten tätä kautta en ymmärrä tuota visa electron-käyttömaksua asiakkaalle. Hmm..
Mulla on sitte paskempi sopimus. On niin pieni yritys, et kaikki on paaaljon kalliimpaa. Electron tulee just sen takia kalliimmaks, koska se ottaa sen yhteyden samantien. Muilta korteilta veloitus tapahtuu vaan kerran päivässä. Ja mun sopparissani lukee oikeesti vain yksi provisio, joka on 1,5%. Hmm...

Empäs osaa sanoa meidän firman tarkkoja provisioita, kun ei ole kotosalla papereita. Tuo 0,31-1,15 väli johtuu kortin kansallisuudesta. 0,31% on EU maiden korteilla ja muiden maiden on tuo 1,15%.
Aika isolta vaikuttaa tuo sinun provisio Pike. Täältä löytyy Luottokunnan hinnat, tai ainakin ne kai pitäisi olla nuo :)

minttukoo

  • Vieras
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #18 : 03/03/2008, 23:09:43 »
Tuosta visa electronin käyttömaksusta ja sen laillisuudesta en tiedä, mutta Luottokunnan kanssa tehdyissä sopimuksissahan visan ja mastercardin käyttö on kalliimpaa kuin visa electronin.
Kauppiasprovisiot ovat visan ja masterin kanssa 0,9-1,15% ja visa electronin kanssa 0,31-1,15%. Joten tätä kautta en ymmärrä tuota visa electron-käyttömaksua asiakkaalle. Hmm..
Mulla on sitte paskempi sopimus. On niin pieni yritys, et kaikki on paaaljon kalliimpaa. Electron tulee just sen takia kalliimmaks, koska se ottaa sen yhteyden samantien. Muilta korteilta veloitus tapahtuu vaan kerran päivässä. Ja mun sopparissani lukee oikeesti vain yksi provisio, joka on 1,5%. Hmm...

Empäs osaa sanoa meidän firman tarkkoja provisioita, kun ei ole kotosalla papereita. Tuo 0,31-1,15 väli johtuu kortin kansallisuudesta. 0,31% on EU maiden korteilla ja muiden maiden on tuo 1,15%.
Aika isolta vaikuttaa tuo sinun provisio Pike. Täältä löytyy Luottokunnan hinnat, tai ainakin ne kai pitäisi olla nuo :)
Minäpäs soitan huomenna pankkiin.  ;D

Teeppä se ;D

Janica

  • Vieras
Re: Käteisellä vai kortilla?
« Vastaus #19 : 04/03/2008, 07:08:12 »
Pankkikortilla suurin osa.

Electronia ajattelin välillä, mutta päädyin pitämään nykyisen. Sit jos ja kun pankkikorttia ei voi enää käyttää niin tarttee miettiä vaihtaako käteiseen vai electroniin.  :-\
Visa on olemassa, mutta vain isompiin ostoksiin joita pikku hiljaa makselen takaisin. :)