Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 07:55:02

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Afganistan  (Luettu 126455 kertaa)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Afganistan
« Vastaus #50 : 08/02/2006, 23:26:02 »
Minkätakia mulle niin usein tulee teidän täällä puhuneiden rauhanturvaajamiesten viesteistä sellainen olo, kuin te hieman vähättelisitte meidän naisten huolta?
Heh! En ookkaan ainut, joka aattelee näin! ;)

Mutta kai se johtuu siitä, että miehet on nähneet konkreettisesti sen, mitä se todellisuus siellä on, eikä se tunnu pelottavalta, kun tietää mitä se on. Me naiset taas kun ei ite sitä olla koettu, niin voidaan vaan kuvitella, mitä se on. Ja siks sitten pelätään enemmän ja ollaan turhistakin asioista huolissamme. :)
Ad astra per aspera!




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Afganistan
« Vastaus #51 : 08/02/2006, 23:26:44 »
Älä hyvä ihminen anteeksi pyydä!!! Tottakai peloista saa ja pitääkin puhua!!
Juuri näin!

Ei pidä yksikseen märehtiä, jos pelottaa!
Ad astra per aspera!




Jartsa

  • Vieras
Re: Afganistan
« Vastaus #52 : 08/02/2006, 23:28:37 »
IceQueen on taas jäätävän oikeassa....  :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Afganistan
« Vastaus #53 : 08/02/2006, 23:29:45 »
IceQueen on taas jäätävän oikeassa....  :)
;D
Ad astra per aspera!




Poissa Mirka

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5439
  • My kind of man <3
Re: Afganistan
« Vastaus #54 : 08/02/2006, 23:48:43 »
Ei me sitä huolta haluta vähätellä, huolestumista vain. Tai ainakaan minä, muiden puolesta kun en pysty puhumaan. Kyllä minä sen huolen ymmärrän, mutta alhaalla ollessa sitä huolen aihetta ei oikeastaan näe tai koe... Siksi ehkä naisten huolestuminen tuntuu niin yliammutulta. Kun itse on siellä (yleensä ihan turvassa), niin ei aina ymmärrä miksi siellä kotona hermoillaan. Tässä me miehet voitaisiin kai parantaa: soittaa kolmen tunnin pusi-pusi-puheluita ja leperrys-leperrys-meilejä  ;D mut kun me miehet ei olla semmosia! Antakaa meidän olla karskeja ja olkaa meistä huolissanne!!  :headbang:
Nonni, tässä oli se ajatus tiivistettynä, mitä mun piti sanoa, mutta naiselliseen tapaan aloin jaarittelemaan jotain aivan muuta ::) ;D
Tokihan se on eri asia, jos täällä olevat miehet vannovat ja "vähättelevät" meidän huolta, kun ovat itse alhaalla nähneet ja kokeneet kaikki ne ei-niin-pelottavat asiat :)
Selviöhän se on, että saadaan aikaan tunne siitä, että pelkoja vähätellään... Vaikka todellisuudessa en usko, että yksikään mies sitä tarkoituksella ainakaan tekee, kunhan kertoo niitä kaivattuja omia kokemuksia ja tunteita!

Mun miäs saa olla miäs! Karski miäs, mutta kuitenkin osaa olla hellä ja hassuja höpötteleväkin :P


KFOR 11/04-11/05

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Afganistan
« Vastaus #55 : 09/02/2006, 00:33:25 »
Älä hyvä ihminen anteeksi pyydä!!! Tottakai peloista saa ja pitääkin puhua!!
Toki ja tää forumi on siihen oiva paikka.
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Afganistan
« Vastaus #56 : 09/02/2006, 00:40:19 »
Minkätakia mulle niin usein tulee teidän täällä puhuneiden rauhanturvaajamiesten viesteistä sellainen olo, kuin te hieman vähättelisitte meidän naisten huolta?
Heh! En ookkaan ainut, joka aattelee näin! ;)

Mutta kai se johtuu siitä, että miehet on nähneet konkreettisesti sen, mitä se todellisuus siellä on, eikä se tunnu pelottavalta, kun tietää mitä se on. Me naiset taas kun ei ite sitä olla koettu, niin voidaan vaan kuvitella, mitä se on. Ja siks sitten pelätään enemmän ja ollaan turhistakin asioista huolissamme. :)
Ja sen että osataan suodattaa se SENSAATIO hakuisuus mitä monet lehdet tekee.
Elikäs saa olla huolissaan,ja terveen merkki on että on huolissaan.Mutta ei myöskään pidä uskoa kaikkea mitä kirjoitetaan.
Nyt täytyy kertoa(älkää vaan sanoko kellekkään) itse olin hulissani Äitistäni ja mummostani että miten suhtautuvat jatkusti uutisoitaviin lähelle ampumisiin?
Mummo oli yllätys,sanoi vaan että hoida asiat Jumalan kanssa kuntoon.
Äitini ei oikein koskaan hyväksynyt lähtöäni,olen sen saanut isältäni jälkeen päin tietää.
Mut älkää kertoko tätä kenellekkään(muuten menee maine)joskus pelotti iseänikin
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Afganistan
« Vastaus #57 : 09/02/2006, 03:50:06 »
Huhhuh, maanantaina olisi tämänkin miehellä A-maahan lähtö. :P Ja kyllä nuo viime päivien uutiset ovat huolestuttamaan laittaneet, ei auta kieltää.

Minä en ole jostain syystä kokenut niin, että miehet (edes se oma ;)) vähättelisivät pelkoa tai huolta. ??? Olen ottanut kaikenlaiset järkevät suhtautumiset, paitsi "oikeampana" tietona (tunteethan nyt on kaikilla yhtä "oikeita"), myös rauhoitteluna ja lohduttamisena. :)
-memento vivere-

Poissa Pipsa

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5926
  • ISAF
Re: Afganistan
« Vastaus #58 : 09/02/2006, 17:36:32 »
Minäkään en ole kokenut että mieheni (tai muutkaan miehet) olisivat vähätelleet, jos olen sanonut että pelottaa. Päinvastoin ovat yrittäneet tuoda faktoja esiin ja rauhoitella. Ja minusta se on hyvä niin. Ei siis ole tunnetta että tuntemuksiani pidettäisiin jotenkin hölmöinä. Mutta toki tuollaset jutut mitä nyt Afgoissa sattui, niin saa pienen mielen vähän (  ::) ) levottomaksi....

Jartsa

  • Vieras
Re: Afganistan
« Vastaus #59 : 10/02/2006, 17:28:19 »
Suomalaiset Isaf-rauhanturvaajat saivat kiitosta ammattitaidostaan Italiassa kokoontuneilta Nato-maiden puolustusministereiltä. Suomalaiset rauhanturvaajat ovat saaneet kiitosta toiminnastaan Afganistanin Maimanassa tiistaina sattuneessa yhteenotossa.
Italiassa kokoontuneiden Nato-maiden puolustusministerien mukaan suomalaisten ja norjalaisten rauhanturvaajien toiminta oli rauhallista ja ammattitaitoista kiperässä tilanteessa. - Ministerit osoittivat suosiotaan äärimmäisen suurelle ammattitaidolle ja maltillisuudelle, jota norjalaiset ja suomalaiset joukot osoittivat, arvioi Naton pääsihteeri Jaap de Hoop Scheffer.
Isaf-joukot joutuivat kiperään tilanteeseen, kun profeetta Muhammedin pilakuvien vastainen mielenosoitus kääntyi väkivaltaiseksi. Kahakassa haavoittui viisi norjalaissotilasta. (MTV3-STT-DPA-Reuters)

Näin. Suomalainen sotilaskoulutus ja rauhallisuus on niitä asioita, jotka tekee meistä maailman ehkä parhaat rauhanturvaajat. Hyvä jätkät!