Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 01:56:53

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen  (Luettu 40919 kertaa)

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #70 : 20/08/2007, 14:41:27 »
Ja ilmeisesti sotilasurallekin on mahdollista päästä ilman suoritettua varusmiespalvelua.

Tuo nyt vaatinee jonkunverran tarkennusta  ???

Siviilitehtäviin pääsee, mutta ei sotilastehtäviin, pl. kenttäsairaanhoitajat.

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #71 : 20/08/2007, 14:55:28 »
Nykyään ei enää tarvitse mennä kumpaankaan. Siis sivariin tai varusmiespalvelukseen.

Saa vapautuksen kun vaan pyytää. Yksi ammattijääkiekkoilijakin juuri sai vapautuksen terveydellisistä syistä.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Kamomilla

  • Vieras
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #72 : 20/08/2007, 15:11:36 »
Nykyään ei enää tarvitse mennä kumpaankaan. Siis sivariin tai varusmiespalvelukseen.

Saa vapautuksen kun vaan pyytää. Yksi ammattijääkiekkoilijakin juuri sai vapautuksen terveydellisistä syistä.

Terveydellinen syy se on sekin jos psyyke ei kestä.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #73 : 20/08/2007, 15:13:31 »
Nykyään ei enää tarvitse mennä kumpaankaan. Siis sivariin tai varusmiespalvelukseen.

Saa vapautuksen kun vaan pyytää.

Ei kai se vapautus ainakaan virallisesti ihan noin vain suju, pelkästään pyytämällä.
-memento vivere-

Poissa kasu

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3806
  • ota suklaakeksi, se helpottaa - tenavat
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #74 : 20/08/2007, 15:31:39 »
Maya: Hmm. Mikäli katson, että jokin asia on lapseni edun mukaista, esim koulutuksessa, joksi katson armeijan myös ensikädessä lukeutuvan, oletan että kasvattajana mielipiteeni ja perheen yhteiset arvot kaikuvat myös 18-vuotiaan korvista sisään.

Vrt, en myöskään kysele, mitä kieltä haluat lukea- ja miten olis kielikurssi vaan noista päätämme me vanhemmat. Samalla kategorialla oletan että useimmat vanhemmat olettavat lastensa ilman muuta suorittavan esim Riparin, Prometheusleirin tai peruskoulun?

Kuuluuvat samanarvoisina kasvamiseen ja yhteisön sääntöihin ja ovat omalla tavallaan tärkeitä etappeja matkalla aikuisuuteen
kasu 75

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #75 : 20/08/2007, 16:13:04 »
Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja olen samaa mieltä kanssasi useammastakin asiasta, mutta se kysymys tosiaan oli, että jos lapsi päättä olla kuitenkin kaikesta huolimatta olla oman tien kulkija näissä asioissa (tai siis yrittää olla) niin tuleeko silti orjallisesti totella vanhempien tahtoa vain koska kyse on vanhemmille tärkeästä asiasta.

Ymmärrän kyllä, kasvatusmetodisi ja sen että olet hyvä äiti ja kasvatat varmasti hyvän miehen sitä en tarkoittanut kyseenalaistaa lainkaan en sinun enkä kenenkään kohdalla.

Mä en vaan ilmeisesti osaa kirjoittaa sitä mitä tarkoitan  ::)

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #76 : 20/08/2007, 16:23:01 »
Nykyään ei enää tarvitse mennä kumpaankaan. Siis sivariin tai varusmiespalvelukseen.

Saa vapautuksen kun vaan pyytää.

Ei kai se vapautus ainakaan virallisesti ihan noin vain suju, pelkästään pyytämällä.

Käytännössä kuulemma noin menee. Ainakin mikäli on Aviisiin uskominen.

Minun poikani saavat ainakin ihan itse päättää menevätkö armeijaan vai eivät.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa Kinttunen

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5964
  • Unifil II 1/07-10/07
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #77 : 20/08/2007, 18:11:05 »
Jos meille tulee joskus poikia, jotka haluaa mennä sivariin niin minä sanon, että siitä vaan. Jos tulee tyttöjä, jotka haluaa mennä inttiin, siitä vaan. Jos tulee herra ties mitä hajuherneen kasvattajia muumien palvojia, niin kuhan perusasiat on ihmisessä kunnossa, on tolkku ihminen ja veronsa maksaa niinku ku kaikki muut, ei sorru rikoksen tielle tai vedä päätänsä sekaisin millään aineella, niin siitä vaan.

Mä oon ite ollut kovapäinen muksu ja nyt oon kovapäinen nainen. Lapsista, jos vanhempiinsa tulevat, tulee kovapäisiä ja sillon on turha koittaa mussuttaa mistään intistä mitään jos se ei kiinnosta.

Minä olisin halunnut käydä intin ja halusin miehen, joka on käynyt intin, mutten sitä omalta jälkikasvultani välttämättä odota.






Ota riski, rakastu rauhanturvaajaan!

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #78 : 20/08/2007, 18:21:06 »
Jos meille tulee joskus poikia, jotka haluaa mennä sivariin niin minä sanon, että siitä vaan. Jos tulee tyttöjä, jotka haluaa mennä inttiin, siitä vaan. Jos tulee herra ties mitä hajuherneen kasvattajia muumien palvojia, niin kuhan perusasiat on ihmisessä kunnossa, on tolkku ihminen ja veronsa maksaa niinku ku kaikki muut, ei sorru rikoksen tielle tai vedä päätänsä sekaisin millään aineella, niin siitä vaan.

Mä oon ite ollut kovapäinen muksu ja nyt oon kovapäinen nainen. Lapsista, jos vanhempiinsa tulevat, tulee kovapäisiä ja sillon on turha koittaa mussuttaa mistään intistä mitään jos se ei kiinnosta.

Minä olisin halunnut käydä intin ja halusin miehen, joka on käynyt intin, mutten sitä omalta jälkikasvultani välttämättä odota.
Juuri näin!!  :respekt:

Poissa Suttura

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4930
    • KFOR 11/05-11/06 KFOR 06/08-11/08
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #79 : 20/08/2007, 18:51:14 »
Mua voitte sitten kutsua ahdasmieliseks myös..

Nää molemmat sanat; sivari ja totaalikieltäytyminen on kirosanoja mun korvaani. Ja voin vaan sanoo et saunan takana on vielä tilaa. :) Joskus jopa olen sen toisaalla sanonu ääneen että sivareita voitais käyttää pioneerien sijasta miinanraivaukseen ja laittaa ne kävelemään hyökkäävän joukon edellä.
---

Tämä kommentti on ala-arvoinen. Voitko tosissasi olla tuota mieltä? Mahdatko ajatella, että ihmisiä me kaikki olemme, vai onko sivarien ihmisarvo pienempi kuin intinkäyneiden? Juuri kaltaisiasi inttifanaatikkoja en ymmärrä, mikä h*lvetti armeijassa voi olla niin hienoa, että sen vuoksi päästää suustaan järjettömyyksiä?