Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 14/05/2024, 21:35:41

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen  (Luettu 41209 kertaa)

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #60 : 20/08/2007, 12:58:51 »
Yks asiaa on täällä ihan kokonaan unohdettu. Jos ei mee armeijaan se sulkee pois aika paljon tulevaisuudessakin. Amattivalinta pitäisi tehdäkin, mikä jos siheen tarvitaan armeija? Ja myöskin möhemmin työelämässä voi olla että armeija on hyötyä! Tiedän ainakin että johtajanpaikka on vaikeempi saada jos et ole käynyt armeijassa.

No mitäs sellaisia ammatteja on, joissa pitää olla varusmiespalvelu suoritettuna?

Minä en ainakaan keksi kuin sotilasuran.

Itseltä en muista että olisi työhaastatteluissa edes kysytty olenko suorittanut varusmiespalvelun.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #61 : 20/08/2007, 13:05:58 »
Mielipiteitä saa olla, mutta tällaisella julkisella foorumilla voisi tietysti hieman miettiä ilmaisutapaa.

Mun mielestä täällä nämä mielipiteet sivareista on pysyny vielä melko asiallisina.

Tässäpä toinen, vielä yleisemmin tunnettu foorumi, jossa on ihan oma palsta sivarikeskustelulle. Ja kyllä, myös mun mielipiteitä löytää tuolta kun tarpeeksi kaivaa.. Ja kyllä, ne ei oo  muuttunu mikskään.

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #62 : 20/08/2007, 13:24:50 »
Voisin melkein sanoa, että järkytyin muutamista jyrkimmistä asenteista siviilipalvelusta (ja sen käyneitä) kohtaan. Mielipiteitä saa olla, mutta tällaisella julkisella foorumilla voisi tietysti hieman miettiä ilmaisutapaa.

Ja huvittavinta oli, ettei ilmeisesti radikaaleimpien lausuntojen antajat kuitenkaan olleet itse sitten menneet sinne armeijaan. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu... ;)


Toinen mielenkiintoinen juttu on se, että tulevaisuuteen suunbtautuneista spekulaatioista oli unohdettu kokonaan pois se, että tulevaisuudessa, kuten miranda totesikin, supistetaan systeemiä entisestään, ja jos Ruotsin mallin mukaan mennään (niinkuin näissä asioissa yleensä aika pitkälle menetelläänkin), niin armeija tuskin tulee olemaan instanssina samanlainen kansalaisvelvollisuus kuin tänä päivänä. Det vill säga, etteivät kaikki "halukkaat" sinne välttämättä enää sitten pääse.

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #63 : 20/08/2007, 13:25:41 »

No mitäs sellaisia ammatteja on, joissa pitää olla varusmiespalvelu suoritettuna?

Minä en ainakaan keksi kuin sotilasuran.


Ja ilmeisesti sotilasurallekin on mahdollista päästä ilman suoritettua varusmiespalvelua.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #64 : 20/08/2007, 13:30:47 »
Mielipiteitä saa olla, mutta tällaisella julkisella foorumilla voisi tietysti hieman miettiä ilmaisutapaa.

Mun mielestä täällä nämä mielipiteet sivareista on pysyny vielä melko asiallisina.

Ai niin kuin esimerkiksi saunantakuskommenttisi? ???

Se on varmasti totta, että netistä eri keskustelupalstoilta löytyy vaikka mitä, myös erilaisten rikosnimikkeiden alle kuuluvaa juttua.

Toinen mielenkiintoinen juttu on se, että tulevaisuuteen suunbtautuneista spekulaatioista oli unohdettu kokonaan pois se, että tulevaisuudessa, kuten miranda totesikin, supistetaan systeemiä entisestään, ja jos Ruotsin mallin mukaan mennään (niinkuin näissä asioissa yleensä aika pitkälle menetelläänkin), niin armeija tuskin tulee olemaan instanssina samanlainen kansalaisvelvollisuus kuin tänä päivänä. Det vill säga, etteivät kaikki "halukkaat" sinne välttämättä enää sitten pääse.

Miten on, onko sitten koko armeijaa käymätön joukko B-luokkaa, hieman vähemmän ihmisiä, joidenkin mielestä? :)
-memento vivere-

taamaa

  • Vieras
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #65 : 20/08/2007, 13:38:06 »
Vaikka oma mies onkin pv:llä niin mulle on ihan sama käykö intin vai ei. Jos mulla ois poika niin sais itse päättää mitä tekee, ja jos nyt tyttäreni armeijaan haluaisivat niin menkööt sitten, oma on valintansa.
Pikkuveli kävi sen 6kk ja siitä oli varmasti yli puolet "sairaana" ja saikin sitten ne paskimmat paperit... niitä passaa työnantajille näytellä ::) Eli olisi ehkä sittenkin ollut parempi käydä siviilipalvelus....
Tunnen pari sivaria ja hirmumäärän pv:laisia ja kaikki on ihan samanlaisia ihmisiä :) minun silmissä ainakin 8)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #66 : 20/08/2007, 13:57:12 »
;) ;)

En minä painosta. Taivas on sininen. Maapallo on pyöreä. Äiti on aina oikeassa. Miehet käy armeijan. So simple.

mie allekirjotan tän kans  8) ;D
Joo, aikalailla myös näin meillä...

Muiden asioihin en puutu. Mut näin meillä.
Ad astra per aspera!




Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #67 : 20/08/2007, 14:07:07 »
Ja ilmeisesti sotilasurallekin on mahdollista päästä ilman suoritettua varusmiespalvelua.

Tuo nyt vaatinee jonkunverran tarkennusta  ???
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #68 : 20/08/2007, 14:08:53 »
Mielestäni vanhemmilla on oikeus olettaa lapsiltaan hyvää käytöstä ja kunnioitusta vanhempien valintoja kohtaan, tarvittaessa niistä toki voidaan keskustella, mutta perusasiat, arvot on ehdottomat.
Eli siis vanhempien periaatteiden vuoksi pitää armeija käydä vaikka se sotisi omia vastaan ja teksis lapsesi onnettomaksi  ??? Sillä kasvatustavoista huolimatta voi olla, että lapsesta tulee "musta lammas" tässä asiassa ja päättääkin toimia ihan oman pään mukaan sillä tuossa iässä enää vanhemmat ei ole ainoat jotka vaikuttaa omaan maailman katsomukseen ja se voi olla hyvinkin erilainen kuin kotona saatu.
Voisin melkein sanoa, että järkytyin muutamista jyrkimmistä asenteista siviilipalvelusta (ja sen käyneitä) kohtaan. Mielipiteitä saa olla, mutta tällaisella julkisella foorumilla voisi tietysti hieman miettiä ilmaisutapaa.

Ja huvittavinta oli, ettei ilmeisesti radikaaleimpien lausuntojen antajat kuitenkaan olleet itse sitten menneet sinne armeijaan. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu... ;)

Joo tästä aivan samaa mieltä  ::)  ;D

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #69 : 20/08/2007, 14:09:05 »
No mitäs sellaisia ammatteja on, joissa pitää olla varusmiespalvelu suoritettuna?

Minä en ainakaan keksi kuin sotilasuran.

Itseltä en muista että olisi työhaastatteluissa edes kysytty olenko suorittanut varusmiespalvelun.

Virallisesti ei varmaan mitaan muita... nykyaan poliisiksikin paasee (miehet) ilman inttia...
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-