Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/04/2024, 01:54:04

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen  (Luettu 39814 kertaa)

Poissa s^n^

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 10329
    • KFOR 05/07-05/08
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #30 : 18/08/2007, 16:33:30 »
Voi niitä "suuria sotajermuja ja komppanian särmimpiä kavereita", kun niille kovin usein tulee ennen leiriä karmia kiire juosta veksiin ja hakee vemppaa. :D

En ymmärrä noitakaan, mutta todellakin paljon vähemmän ymmärrän sivareita, paitsi jos se tapahtuu fyysisistä syistä.

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #31 : 18/08/2007, 16:42:33 »
;) ;)

En minä painosta. Taivas on sininen. Maapallo on pyöreä. Äiti on aina oikeassa. Miehet käy armeijan. So simple.

mie allekirjotan tän kans  8) ;D

Näinhän miunkin täytyy sanoa jo isännän ammatin puolesta!  ;)

anniinak

  • Vieras
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #32 : 18/08/2007, 16:43:30 »
;) ;)

En minä painosta. Taivas on sininen. Maapallo on pyöreä. Äiti on aina oikeassa. Miehet käy armeijan. So simple.

mie allekirjotan tän kans  8) ;D

Näinhän miunkin täytyy sanoa jo isännän ammatin puolesta!  ;)

Tähän se yhdyn myös minä.

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #33 : 18/08/2007, 16:48:19 »
sutturan kanssa niin samaa mieltä...rauhanturvaaminen on ihan tervettä, jotta näkee muutakin kuin oman korttelinsa kulmat ja oppii (jos oppii) ajattelemaan vähän muutakin kuin vain itseään...mutta tuskin intin käyminen sen enempää miehistä miehiä tekee kuin sivarina lasten hoitaminen, eihän siellä tarvitse mistään mitään vastuuta ottaa, jos ei halua...

Totta!
Esim.6kk intissä ja puolet tuostakin ajasta voi lusmuilla siellä, näin olen kuullut ...  ::)
Jokainen saa tehdä ihan mitä lystää. Jos mulla on joskus poika, joka päättää ettei inttiin mene niin ei se hänestä yhtään huononpaa ihmistä tee, sitten ei mene ja piste.  :)

Siihen ei mun ajatusmaailmassa kuulu yksilöt, jotka haluavat vain liihotella omissa ajatuksissaan tiivitaaveja halaillen jättäen yhteiskunnan hoidon muiden harteille.
Hmm. Tuosta saa nyt sen käsityksen, et kaikki sivarit on vain jotain hattivatteja.
Mä ainakin tiedän muutaman n.30 v. kundin, jotka ovat sivareita. Molemmilla on omat firmat täysin "äijä-alalla" ja tekevät rahaa.  Eivätkä he todellakaan ole mitään puita halailevia hörhöjä. ;)

Poissa miranda

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2327
    • unifil 04/99-05/00,kfor 05/07-11/08
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #34 : 18/08/2007, 16:57:40 »

Jokainen saa tehdä ihan mitä lystää. Jos mulla on joskus poika, joka päättää ettei inttiin mene niin ei se hänestä yhtään huononpaa ihmistä tee, sitten ei mene ja piste.  :)


 :respekt:

Jartsa

  • Vieras
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #35 : 18/08/2007, 18:44:38 »
Lainaus
Mä ainakin tiedän muutaman n.30 v. kundin, jotka ovat sivareita. Molemmilla on omat firmat täysin "äijä-alalla" ja tekevät rahaa.  Eivätkä he todellakaan ole mitään puita halailevia hörhöjä.

Kiinnostaisi kuulla mikä heidän kantansa on aseelliseen palvelukseen? Ja lähinnä tietysti motiivi sivaripalveluksen valitsemiseen...
Mutta luulenpa arvaavani sen kysymättäkin... Varsinaisia moralistisia takinkääntäjiä. Ja niitä joista käytän nimitystä "freeloader"... "Tää on ihan hyvä yhteiskunta ja järjestelmä tehdä rahaa, mut paskat mä tätä puolustamaan rupeisin..."

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #36 : 18/08/2007, 19:11:55 »
Jartsa sitten pikkuisen rauhoittuu, jookos.

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #37 : 18/08/2007, 19:17:29 »
Monet täällä jotka ovat tosi jyrkästi ilmaisseet, että pojat käy armeijan piste ovat itselleen saaneet prinssin niin mun on pakko kysyä, jos poikanne joskus ilmoittaa, että hänellä on vahva oma vaakaumus eikä armeijan lähde niin koetteko tosiaan, että hän on huonompi ihminen/mies? Sillä tuntuu hurjalta että omat vanhemmat moisia paineita lapselle luo.

Poissa miranda

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2327
    • unifil 04/99-05/00,kfor 05/07-11/08
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #38 : 18/08/2007, 19:22:55 »
Maya: Mulla on 13v poika, ja mulle rittää jos hän on onnellinen ja saa olla terve. :)

Jartsa: Voit olla onnellinen että meillä on vielä sen kokoinen armeija kun meillä on! Kohta he rupeavat senkin kutistaa.  ;)

Poissa Tara

  • Ylläpidon oikea käsi
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *****
  • Viestejä: 8125
  • Camp Koti KFOR 04/03-04/04, ISAF 08/07-08/08
Re: Siviilipalvelus/totaalikieltäytyminen
« Vastaus #39 : 18/08/2007, 19:34:41 »
Miksette edellytä (te, joiden mielestä poikien pitää käydä armeija) armeijaan menoa myös tyttäriltänne, kun kerran naiset ovat jo saaneet armeijan käydä jonkin aikaa?