Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 20/04/2024, 14:16:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit  (Luettu 51983 kertaa)

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #10 : 24/05/2007, 13:34:16 »
Apua. Kuka osaa kertoa miten digiin saa takaisin perusasetukset, kun kaksi vikkelää poikaa nimeltään touhu ja toope (kutsutaan myös täydeksi ja tuhoksi sekä sotaksi ja pytyksi) iskivät sormensa kameraan ja laittoivat kaikki sydeemit uusiksi? Värkkään ja värkkään, luen manuaalia, enkä saa niitä takaisin.
Kyseessä Olympus 810.

Paina ensin MENU ja siita vasemmalle RESET.

Kone kysyy Yes / No, kuittaat sen painamalla Yes


Toiminnot pitaisi olla sen jalkeen palautettu seuraavanlaisiksi:


UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

Annukka

  • Vieras
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #11 : 24/05/2007, 14:35:23 »
Jumankeka. Oisko noin sadas kerta, niin pääsin normiasetuksiin (mikähän siinnä on, että toistoja tarvittiin eri monta, tää on varmaan ronklattu rikki...). Tosin valikko on mulla vähän erilainen kun tuo Pason laittama, mutta kohdat sain tsekatuksi. Viellä on äänisäädöt päin peetä, mutta ne ei kuvanlaatuun vaikuta.
Ja tsekkasin vielä linssinkin, niin kas, pikku rasvaräpylä oli sotkenut senkin >:( Ihme ja kumma kun vaikutti sumeelta ;D

Kiitos Pasolle :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #12 : 25/05/2007, 11:55:18 »
Ei toimi, ei palaudu entisiin tästäkään. Olin ajatellu että jossain on joku vielä spesifimpi juttu, ei löydy.

Ottaos yhteyttä myyjään tai maahantuojaan. Tokkopa laitteessa on itsetuhonappia ollut. ;D

jep. kone on jenkkipexistä tai jostain sarajevosta ostettu ja nyt kone on suomessa, joten heippa. :D
Kyllä nuo takuut sun muut silti pätee, joten aina voi yhteyttä ottaa paikalliseen myyjään.
Ad astra per aspera!




Jartsa

  • Vieras
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #13 : 25/05/2007, 18:19:32 »
Ei välttämättä... Aafesilta (jenkkipeksi) ostetut kikottimet on USAn markkina-alueelle tarkoitettuja ja niiden takuulapussa -ainakin mun Canonissa- sanotaan, ettei takuuehdot ole voimassa USAn ulkopuolella. Sain tosin aikoinaan korjautettua näytön Suomessa takuuseen, mut jos maahantuoja hoksaa sarjanumerosta että hopsansaa, ni ei välttämättä mene takuuseen. Mulla meni kun tuossa mallissa on kuulemma ollut vikaa näytössä, joten taisi mennä muiden seassa...  :) Tuttu kamerakauppias (ex-faitteri), joka laitteen toimitti korjattavaksi, pisti takuuanomukseen että asiakas vaatii uuden tuotteen. On kuulemma mennyt monesti läpi, mut ei menny mun kohdalla. Liekö sitten kuitenkin katsoneet vähän sitä sarjanumeroa, mutta vaihtoivat kuitenkin näytön. Saattoihan sekin tietysti vähän niille vinkkiä antaa, että ostokuitti oli dollareissa...  ;D

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #14 : 25/05/2007, 19:05:47 »
Ei välttämättä... Aafesilta (jenkkipeksi) ostetut kikottimet on USAn markkina-alueelle tarkoitettuja ja niiden takuulapussa -ainakin mun Canonissa- sanotaan, ettei takuuehdot ole voimassa USAn ulkopuolella. Sain tosin aikoinaan korjautettua näytön Suomessa takuuseen, mut jos maahantuoja hoksaa sarjanumerosta että hopsansaa, ni ei välttämättä mene takuuseen. Mulla meni kun tuossa mallissa on kuulemma ollut vikaa näytössä, joten taisi mennä muiden seassa...  :) Tuttu kamerakauppias (ex-faitteri), joka laitteen toimitti korjattavaksi, pisti takuuanomukseen että asiakas vaatii uuden tuotteen. On kuulemma mennyt monesti läpi, mut ei menny mun kohdalla. Liekö sitten kuitenkin katsoneet vähän sitä sarjanumeroa, mutta vaihtoivat kuitenkin näytön. Saattoihan sekin tietysti vähän niille vinkkiä antaa, että ostokuitti oli dollareissa...  ;D

Onko sinutkin huijattu tuohon takuu-ideologiaan?  ;D

Takuullahan ei sinällään ole mitään arvoa, ellei se satu ylittämään kulloisessakin valtiossa noudatettavan irtaimen esineen kauppaa koskevaa virheellisen tuotteen korjaus- ym.vastuuta.

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #15 : 25/05/2007, 19:56:17 »
Valokuvauskurssilla koko päivä, taa on aukot ja valotukset palautettu mieliin  ::)
tuntee oman työkalunsakin taas paaaljon paremmin  ;D

Jartsa

  • Vieras
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #16 : 25/05/2007, 20:31:32 »
Takuullahan ei sinällään ole mitään arvoa, ellei se satu ylittämään kulloisessakin valtiossa noudatettavan irtaimen esineen kauppaa koskevaa virheellisen tuotteen korjaus- ym.vastuuta.

Minkähän valtion alueella noudatettavaan virheellisen tuotteen korjaus- ym. vastuuseen mun olis pitäny nojata, kun kauppa sijaitsi Kosovon maakunnassa (jonka "omistuksesta" kiistellään), joka kuuluu kai Serbiaan mutta on YK:n hallinnossa, ja kaiken kukkuraksi kauppa oli sotilasleirin sisällä jonka maaperän USAn hallitus on vuokrannut ties keneltä seuraavaksi 100 vuodeksi???

Niin että tässä tapauksessa takuu oli ainoa kouriintuntuva hömpänpömppä joka tuli mieleen. 

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #17 : 26/05/2007, 10:55:43 »
Takuullahan ei sinällään ole mitään arvoa, ellei se satu ylittämään kulloisessakin valtiossa noudatettavan irtaimen esineen kauppaa koskevaa virheellisen tuotteen korjaus- ym.vastuuta.

Minkähän valtion alueella noudatettavaan virheellisen tuotteen korjaus- ym. vastuuseen mun olis pitäny nojata, kun kauppa sijaitsi Kosovon maakunnassa (jonka "omistuksesta" kiistellään), joka kuuluu kai Serbiaan mutta on YK:n hallinnossa, ja kaiken kukkuraksi kauppa oli sotilasleirin sisällä jonka maaperän USAn hallitus on vuokrannut ties keneltä seuraavaksi 100 vuodeksi???

Niin että tässä tapauksessa takuu oli ainoa kouriintuntuva hömpänpömppä joka tuli mieleen. 

Kunhan kiusasin!  ;D Mutta siis oikeasti suhtaudun negatiivisesti tuohon takuu-ideologiaan, sillä usein se harhaanjohtaa kuluttajia. Todellisuudessahan valmistajan vastuu ei välttämättä pääty takuun loppumiseen, tai ole kiinni takuun olemassaolosta. Lisäksi mainonnassa takuuta käytetään olevinaan tuomaan lisähyötyä kuluttajalle, vaikka lisähyöty olisikin oikeasti imaginaarista. Oh well...

Mutta palatakseni kysymykseesi, kameran valmistaja on vastuussa tuotteestaan, joten tällaisessa tapauksessa itse ottaisin yhteyttä valmistajaan - esim. suomalaisenkin jälleenmyyjän kautta ensin. Aika vahvasti veikkaisin valmistajan (oliks se usa:sta?) lex domicilea tässä tapauksessa (ainakin vahvimmat liittymät).  :)

Jos tuote on ostettu luottokortilla, voi luotonantajakin mahdollisesti vastata viallisesta tuotteeesta (toissijaisesti ainakin).

« Viimeksi muokattu: 26/05/2007, 10:57:15 kirjoittanut BB »

Annukka

  • Vieras
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #18 : 26/05/2007, 10:58:59 »
Takuullahan ei sinällään ole mitään arvoa, ellei se satu ylittämään kulloisessakin valtiossa noudatettavan irtaimen esineen kauppaa koskevaa virheellisen tuotteen korjaus- ym.vastuuta.

Minkähän valtion alueella noudatettavaan virheellisen tuotteen korjaus- ym. vastuuseen mun olis pitäny nojata, kun kauppa sijaitsi Kosovon maakunnassa (jonka "omistuksesta" kiistellään), joka kuuluu kai Serbiaan mutta on YK:n hallinnossa, ja kaiken kukkuraksi kauppa oli sotilasleirin sisällä jonka maaperän USAn hallitus on vuokrannut ties keneltä seuraavaksi 100 vuodeksi???

Niin että tässä tapauksessa takuu oli ainoa kouriintuntuva hömpänpömppä joka tuli mieleen. 

Kunhan kiusasin!  ;D Mutta siis oikeasti suhtaudun negatiivisesti tuohon takuu-ideologiaan, sillä usein se harhaanjohtaa kuluttajia. Todellisuudessahan valmistajan vastuu ei välttämättä pääty takuun loppumiseen, tai ole kiinni takuun olemassaolosta. Lisäksi mainonnassa takuuta käytetään olevinaan tuomaan lisähyötyä kuluttajalle, vaikka lisähyöty olisikin oikeasti imaginaarista. Oh well...

Mutta palatakseni kysymykseesi, kameran valmistaja on vastuussa tuotteestaan, joten tällaisessa tapauksessa itse ottaisin yhteyttä valmistajaan - esim. suomalaisenkin jälleenmyyjän kautta ensin. Aika vahvasti veikkaisin valmistajan (oliks se usa:sta?) lex domicilea tässä tapauksessa (ainakin vahvimmat liittymät).  :)

Jos tuote on ostettu luottokortilla, voi luotonantajakin mahdollisesti vastata viallisesta tuotteeesta (toissijaisesti ainakin).



No tässä mun kameran tapauksessa lienee viisainta kuitenkin kääntyä kotivakuutuksen puoleen ja viedä kamera korjuuseen. Tuskin se takuu korvaa kahden karvakäpälän urakointia laitteen kimpussa ;D

Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Kamerat, videot, ipodit ym härvelit
« Vastaus #19 : 26/05/2007, 11:03:26 »
Takuullahan ei sinällään ole mitään arvoa, ellei se satu ylittämään kulloisessakin valtiossa noudatettavan irtaimen esineen kauppaa koskevaa virheellisen tuotteen korjaus- ym.vastuuta.

Minkähän valtion alueella noudatettavaan virheellisen tuotteen korjaus- ym. vastuuseen mun olis pitäny nojata, kun kauppa sijaitsi Kosovon maakunnassa (jonka "omistuksesta" kiistellään), joka kuuluu kai Serbiaan mutta on YK:n hallinnossa, ja kaiken kukkuraksi kauppa oli sotilasleirin sisällä jonka maaperän USAn hallitus on vuokrannut ties keneltä seuraavaksi 100 vuodeksi???

Niin että tässä tapauksessa takuu oli ainoa kouriintuntuva hömpänpömppä joka tuli mieleen. 

Kunhan kiusasin!  ;D Mutta siis oikeasti suhtaudun negatiivisesti tuohon takuu-ideologiaan, sillä usein se harhaanjohtaa kuluttajia. Todellisuudessahan valmistajan vastuu ei välttämättä pääty takuun loppumiseen, tai ole kiinni takuun olemassaolosta. Lisäksi mainonnassa takuuta käytetään olevinaan tuomaan lisähyötyä kuluttajalle, vaikka lisähyöty olisikin oikeasti imaginaarista. Oh well...

Mutta palatakseni kysymykseesi, kameran valmistaja on vastuussa tuotteestaan, joten tällaisessa tapauksessa itse ottaisin yhteyttä valmistajaan - esim. suomalaisenkin jälleenmyyjän kautta ensin. Aika vahvasti veikkaisin valmistajan (oliks se usa:sta?) lex domicilea tässä tapauksessa (ainakin vahvimmat liittymät).  :)

Jos tuote on ostettu luottokortilla, voi luotonantajakin mahdollisesti vastata viallisesta tuotteeesta (toissijaisesti ainakin).



No tässä mun kameran tapauksessa lienee viisainta kuitenkin kääntyä kotivakuutuksen puoleen ja viedä kamera korjuuseen. Tuskin se takuu korvaa kahden karvakäpälän urakointia laitteen kimpussa ;D


No jos itse (tms) hajoitat kameran, niin valmistajan vastuuhan ei luonnollisesti sellaiseen yleensä ylläkään. :)