Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 14:01:06

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Lahjavinkkejä  (Luettu 71061 kertaa)

minttukoo

  • Vieras
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #10 : 09/05/2004, 23:43:28 »

Kiitos vinkistä Karlis!
Huomasin tuossa, että mulla on yksi ristipistotyö, jonka aattelin tehä. Semmonen kiva taulu, joka passaa hyvin tätilleni.
« Viimeksi muokattu: 09/05/2004, 23:43:44 kirjoittanut minttukoo »

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #11 : 10/05/2004, 11:51:56 »
Huomenna on Kirjan ja ruusun päivä! Olettekos lähettäneet jo kirjat miehillenne?  ;) Vielä ehtii, kun postikin lähtee vasta keskiviikkoaamuna...

Janica

  • Vieras
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #12 : 11/05/2004, 15:10:22 »
Jos Turun ja Porin välimaastossa joskus liikutte, niin kannattaapa käydä Mynämäellä sellaisessa liikkeessä kuin Matlena.

Lahjatavaroina mm. Finlayson pyyhkeitä, joihin saa painettua kauniin koristekuvan ja nimen (eri kuva-aiheita kuten "rakastuneet puput", "kissankello", "kissa", "kaksi vanhaa varista"...) Tosi mukavia lahjoja esim. häälahjaksi ja itselläni on kys. pyyhe ollut jatkuvassa käytössä 4 vuotta, eikä painettu kuva ole haalistunut yhtään! Tehdään kankaanpainoväreillä.
Lisäksi erilaisia saunatuotteita, tyynyliinoja joihin saa painatukset kuten pyyhkeisiin...

On äitini yritys, joten jos käytte niin kertokaapa että tunnette minut...  ;)

http://www.matlena.com
« Viimeksi muokattu: 11/05/2004, 15:11:01 kirjoittanut Janica »

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #13 : 11/05/2004, 16:13:59 »
Mites sä Nica Mynämäelle oot eksynyt  :o? Mun isovanhemmat on asuneet siellä vuosia! Tekivät tosin sukutilasta eilen kaupat, joten ei varmaankaan sinne päin enää tule mentyä kovin usein. Mun vanhemmat on menneet naimisiin Mynämäen kirkossa!  ;)
« Viimeksi muokattu: 11/05/2004, 16:14:24 kirjoittanut ktoiviai »

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #14 : 11/05/2004, 16:16:10 »
Lainaus
On äitini yritys, joten jos käytte niin kertokaapa että tunnette minut...  ;)

http://www.matlena.com


Jos ois taas lukenut koko viestin... oletko Mynämäeltä lähtöisin??


Janica

  • Vieras
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #15 : 13/05/2004, 07:14:56 »
Ehei, kun Tamperelainen, joka on ala-asteen käynyt Siilinjärvellä ja yläasteen ja suurimman osan lukiosta Mynämäellä...  ;D

Sieltähän minä tuon J:n perässä Hämeenlinnaan muutin...  ::)

Äiti ja nuoremmat sisarukset sekä mummo ja varavaari (=mummon uusi mies) ja tietenkin mun koirat edelleen siellä asuvat. Pitäisi päästä käymään piakkoin, mutta kun on aina joko töissä tai sitten muuttohommissa niin aika loppuu kesken... Viimeksi maaliskuussa kävin siellä.  :-/

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #16 : 13/05/2004, 09:51:06 »
Ollaan menossa la 22.5 Mynämäelle (tarkemmin sanottuna Kivikylälle) isovanhempien luo valkkaamaan, jos halutaan sieltä siskoni kanssa jotain kalusteita ym. Muuttavat tänne etelämmäs 80 neliöiseen rivariin, joten ison maatilan kaikki tavarat ei oikein mahdu matkaan  ;)

Täytyy katsoa, jos vaikka ehtis käydä kylällä moikkaamassa sun äitiäsi  :)
« Viimeksi muokattu: 13/05/2004, 09:51:24 kirjoittanut ktoiviai »

Janica

  • Vieras
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #17 : 13/05/2004, 11:43:54 »
No käyppä moikkaamassa ihmeessä! Pitäisikin äiteelle vihjaista, että suutarin lapsella ei ole kenkiä eikä t-paitojen ja trikootuotteiden erikoismyymälän omistajan tyttärellä ole T-paitoja...  ;)

Äidin talo on asemanseudulla ja mummo asuu Tarvaisissa, joten ei ihan sun sukulaiset saata tuttuja olla. Toisaalta, jos koko ikänsä ovat siellä asuneet, saattaisivat mummon ja vaarin tuntea.  :)

Helatorstaina olisi ollut mukava lähteä käymään siellä, kun perjantain olen vapaalla, mutta ongelmana vain on se, etten saa autoa mistään lainaan. Kuitenkin olisi paljon tuomisia sieltä päästä.  :'(

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #18 : 13/05/2004, 15:53:51 »
Lainaus
Äidin talo on asemanseudulla ja mummo asuu Tarvaisissa, joten ei ihan sun sukulaiset saata tuttuja olla. Toisaalta, jos koko ikänsä ovat siellä asuneet, saattaisivat mummon ja vaarin tuntea.  :)


Itseasiassa isän suku on tullut evakkona Karjalasta. Isän isoisä osti Mynämäen tilan joskus 50-60-lukujen taitteessa. Omat isovanhempani muuttivat maatilalle pysyvästi 80-luvulla. Isoisäni, Toivo "Topi" Lankinen, toimi Kalannissa kanttorina eläkkeelle jäämiseen asti. On toiminut sen jälkeen lähiseutujen seurakunnissa sijaisena. Hän johti viime kevääseen asti myös perustamaansa Mynämäen nuorisosoittokuntaa. Eli aika tunnettu persoona siellä

Janica

  • Vieras
Re: Lahjavinkkejä
« Vastaus #19 : 13/05/2004, 20:56:11 »
Lainaus

Itseasiassa isän suku on tullut evakkona Karjalasta. Isän isoisä osti Mynämäen tilan joskus 50-60-lukujen taitteessa. Omat isovanhempani muuttivat maatilalle pysyvästi 80-luvulla. Isoisäni, Toivo "Topi" Lankinen, toimi Kalannissa kanttorina eläkkeelle jäämiseen asti. On toiminut sen jälkeen lähiseutujen seurakunnissa sijaisena. Hän johti viime kevääseen asti myös perustamaansa Mynämäen nuorisosoittokuntaa. Eli aika tunnettu persoona siellä

No on todella tunnettu persoona, kun minäkin olen siinä nuorisosoittokunnassa ollut mukana poikkihuilua, klarinettia ja alttosaksofonia soittamassa!  :D
Ja eräs parhaista ystävistäni on mukana vieläkin, vaikka onkin jo nuoriso-nimikkeestä mennyt hieman ohi...  ;)

Mun varavaarinihan on koko ikänsä siellä asunut, mummo on ollut mukana reilut 10 vuotta. Taitaa 16 vuotta olla aika tarkka arvio, mitä Mynämäellä on asunut. Naimisissa ovat hieman yli 10 vuotta olleet.
Kyllä maailma on pieni... Ja on Kotijoukot -listalla eräs mun Mynämäen aikaisen rinnakkaisluokkalaisen pojan tyttöystäväkin. Nimeä en viitsi ihan näin julkisesti sanoa. Tosin ei taida olla enää maisemissa, kun kaveri kotiutui huhtikuussa...  ::)

BTW. Sain järkättyä asioita sen verran, että menenkin ensi viikolla ke-pe väliseksi ajaksi Mynämäelle. Ihan ei taideta osua paikalle samaan aikaan.  :-/
« Viimeksi muokattu: 14/02/2010, 20:24:29 kirjoittanut Janica »