Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/03/2024, 12:49:43

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Jännittää vaikka koettu ennenkin  (Luettu 9422 kertaa)

Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #30 : 04/01/2017, 17:42:52 »
Onko kellään sattunut niin että on joku sukulainen kuollut täällä sillä aikaa kun toinen on ollut pois tällä kertaa ihan minun suvustani ja olin viime viikonloppuna hautajaisissa mutta nyt näytää siltä että on tulossa toiset hautajaiset perään melkein... Ja että tämä on nyt se hetki kun todella kaipaa sitä toista vierelleen vaikka eihän se toinen niinkään mitään tehdä voi muuta kuin olla läsnä ja lähellä ja juuri sitä nyt kaipaan...

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #31 : 04/01/2017, 22:07:01 »
Osanotto sinulle. Ja jaksamista, menetykset on aina vaikeita, saatika, että ei ole sitä toista siinä tukemassa. Ja jos niitä vielä tulee kaksin kappalein. Ihan se läsnäolokin (ja kainalo) on tosi tärkeää vaikeissa tilanteissa, vaikkei varsinaisesti muuta tekisikään.

Minulta kuoli isä miehen ollessa kolme vuotta sitten Afganistanissa. Miehen lähtiessä oli jo tiedossa, että isä ei elä pitkään (oli saattohoidossa), mutta olihan se silti aika raskasta, kun isä sitten kuoli ja olin yksin. Mies toki ajatuksissa mukana, mutta fyysisesti kaukana. Ja mulla oli tilanne muutenkin sellainen, että hoidin kaikki kuolemanjälkeiset asiat yksin, joten kyllä siinä olisi olkapäätä tarvittu. Mies pääsi hautajaisiin, koska oli tulossa lomille niin, että lykättiin hautajaisia ja odotettiin. Se oli tosi tärkeää mulle, ettei tarvinnut saattaa isää ilman miestä.

Vaikeita juttuja, mutta siitä(kin) selvittiin. Iso ja tärkeä tuki silloin (kuin muutenkin) oli naiset täällä. ♡

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #32 : 05/01/2017, 08:47:31 »
Onko kellään sattunut niin että on joku sukulainen kuollut täällä sillä aikaa kun toinen on ollut pois tällä kertaa ihan minun suvustani ja olin viime viikonloppuna hautajaisissa mutta nyt näytää siltä että on tulossa toiset hautajaiset perään melkein... Ja että tämä on nyt se hetki kun todella kaipaa sitä toista vierelleen vaikka eihän se toinen niinkään mitään tehdä voi muuta kuin olla läsnä ja lähellä ja juuri sitä nyt kaipaan...
Osanotot suruusi!

Mun kuoli isoisä miehen ollessa Kosovossa. Pahinta oli se, kun toista ei saanut edes langanpäähän sillon kun olisi tarvinnut... Meni varmaan toista päivää ennen kuin soitti takaisin, siihen mennessä olin viestillä kyllä jo laittanut et mitä oli tapahtunut... Hautajaisiin sentään pääsi.

Kyllä se ikävää oli, kun toinen ei ollut tukena täällä ja kun oli kaukana, ei hän osannut yhtään suhtautua mun suruuni... Ensin ei meinannut anoa edes lomaa hautajaisiksi, kun oli sitä mieltä et mitä häntä siellä tarvitaan... :-\ Mut se nyt on hänen luonteenvikansa, ettei ole koskaan osannut suhtautua siihen et joku häntä tarvitsee ja hänen tukeaan tarvitsee.

Ad astra per aspera!




Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #33 : 04/02/2017, 19:30:02 »
Mitenkäs teilllä on lomat yleensä sujunu? Meillä meni tosi mukavasti se 6 päivää vaikka tosi lyhyt aikahan se oli. Lapset sai aikaa isänsä kanssa ja minä sit iltaisin kun lapset meni nukkumaan. Joitakin kotihommiakin ehti jopa hoitaan siinä ajassa ja viimeisenä lomapäivänä käytiin kaupungissa (Porissa) syömässä ja vähän ostoksilla. Ihan kuin rakastuis enemmän vaan tohon mieheen jonka kanssa pian 13 vuotta oltu yhdessä  ;D

Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #34 : 19/06/2017, 10:55:14 »
Nyt on menny parikkukautta vähän usvassa. Miehen viimelomalla mun isä kuoli isä oli siis vasta 63 vee. Heti ekana päivänä kun mies tuli lomalle ja se loma meni sit siinä että järjestettiin mun äidin ja miehen kans hautajaiset kauheella kiiruulla.
Mies ei saanu yhtään lisää lomaa vaik koki että olis halunnu olla vielä hetken hautajaisten jälkeen mun tukena mut ei onnistunu... Monta viikkoo skypes kyseli vielä perään että pärjäätkö nyt varmaan ja miten sä jaksat. Tuunko kotiin täältä... Kielsin tulemasta.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #35 : 19/06/2017, 12:21:09 »
Nyt on menny parikkukautta vähän usvassa. Miehen viimelomalla mun isä kuoli isä oli siis vasta 63 vee. Heti ekana päivänä kun mies tuli lomalle ja se loma meni sit siinä että järjestettiin mun äidin ja miehen kans hautajaiset kauheella kiiruulla.
Mies ei saanu yhtään lisää lomaa vaik koki että olis halunnu olla vielä hetken hautajaisten jälkeen mun tukena mut ei onnistunu... Monta viikkoo skypes kyseli vielä perään että pärjäätkö nyt varmaan ja miten sä jaksat. Tuunko kotiin täältä... Kielsin tulemasta.
Osanotot isäsi poismenon johdosta! :( Noi on ikäviä tapauksia kun toinen on kaukana, onneks mies oli kuitenkin paikalla auttamassa järjestelyissä ja sun tukena. :-*
Ad astra per aspera!




Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #36 : 19/06/2017, 13:19:08 »
Osanotto Evi. Yksin sureminen on raskasta, onneksi sulla tosiaan oli mies kuitenkin hetken tukena ja apuna. Tuli ihan mun miehen vika reissu mieleen.  :(

Poissa minni

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6618
  • UNIFIL 04/01 - KFOR 05/02
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #37 : 20/06/2017, 13:11:07 »
Otan osaa, Evi.

Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #38 : 25/06/2017, 00:44:39 »
Kiitos teille kaikille. Pääosin menee ihan ok. Sit on taas päiviä ku tuntee olevansa niin yksin.

Poissa Evi

  • Koditar
  • Leskirukka
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Jännittää vaikka koettu ennenkin
« Vastaus #39 : 25/06/2017, 22:38:20 »
Tänään on ollu jotenkin super yksinäinen olo vaikka lapsetkin on ollu suurimman osan päivästä kotona. Ärsyttää ja ahdistaa ei niinkään se miehen poissaolo vaan se ettei kukaan oikeastaan käy ja huomaan pyöritteleväni kaiken maailman asioita päässäni.
ittekseni istuin tänään tuolla varastossa ja kuuntelin musiikkia ja yritin saada järjesteltyä paikkoja. Niin yksinäinen olo. Haluisin jutella jonkun kans puhelimessa mut kun en voi odottaa että kahdesta sukulaisesta aina jompikumpi ehtii turiseen mun kans.... ja ymmärtäähän sen ihmisillä jatkuu normaali arki oli mun olo mikä hyvänsä.