Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 13:23:18

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Kotisivuaineksia  (Luettu 25699 kertaa)

Poissa yama

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 6119
  • KFOR 11/05 - 05/06
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #30 : 21/02/2006, 13:20:00 »
Html-koodaus olis kyllä ihan kiva oppia..  :-\
Se on tosi helppoa. :)

Aikaa se tietty vaatii, muttei siinä paljon tietoa tarvita, että saa jo jonkunlaiset sivut aikaiseksi. :)


Miekin tein jollain kurssilla vuosia sitten koodaamalla kotisivut. :) Aika helppoa se oli, kun pääsi jyvälle. Mutta eipä taida enää muistuu mieleen. :-\

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #31 : 21/02/2006, 13:26:45 »
Sillä kirotulla PowerPointilla...  ;)

minpä satun tykkäämään siitä  ;D
Joo, ei siinä muuten mitään vikaa oo, mutta valitettavasti sillä ei kovin käyttäjäystävällisiä sivuja saa aikaiseksi... :-\

onko mun sivuilla nyt jotain näkyvyys tms ongelmia?

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #32 : 21/02/2006, 13:38:00 »
onko mun sivuilla nyt jotain näkyvyys tms ongelmia?
Okei, mä oon sit prkleenmoinen pilkun viilaaja, mitä tulee kotisivuihin... :) Joten tässä puutteet joita huomasin:


- Fontit ei näy oikein, näkyy sameina (ei johdu näytöstä)
- Sivujen latautuminen hitaammalla nettiliittymällä (256) kestää harmittavan kauan
- Sivulla näkyy aina kursori semmosena kätenä, vaikkei sivulla oo linkkiä
- Osa sivuista ei aukee niihin kehyksiin, vaan ihan erilaisena sivuna, esim Koulutus-sivu, ja näiltä sivuilta ei pääse suoraan pääsivuille takaisin, kuin klikkaamalla taakse päin namiskaa selaimesta.
- Kuvagallerian kuvassa oleva teksti ei näy kunnolla
- Esim. perustottelevaisuus sivulta ei pääse takaisin pääsivuille lainkaan, siis ei linkkiä takaisin, vaan joutuu klikkaamaan taakse päin namiskaa selaimesta

Ja sit mun mielestä kotisivuille ei kuulu nää PowePoint slideshown selausnapit. :)

Ad astra per aspera!




Kisu

  • Vieras
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #33 : 21/02/2006, 13:44:49 »
Miusta ne oli ihan hienot sivut, mut en olekaan mikää suuri asiantuntija :D

Kisu

  • Vieras
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #34 : 21/02/2006, 13:49:08 »
Ai niin.. Miulla ei kyul ole mikään huippunopea yhteys,. Mut silti avas nopeesti. Tosin miulla sillo aikoinaa avas nää fooruminki sivut nopeasti, vaikka joillaki oli siinä ongelmaa.  ::)

Poissa myy79

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13143
    • 04/04-05/05 Kosovo
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #35 : 21/02/2006, 13:58:44 »
mun mielestä hyvä sivut Susakarolla..  :D
ei sitä tarttekkaan mitään krumeluureja tms. pistellä, taitojen ja osaamisen mukaan, ei kaikki ole seppiä syntyessään ja kaiken osaavia.
Selkeät ja yksinkertaiset sivut. Virheitä varmaan löytyy, mutta niitä ei tavallinen katsoja katso. minun silmiini hienoa työtä ja varmasti on vaatinut aikaa. Sivut avautui hyvin  (tosin nopeuttakin on iha kiitettävästi  :P) Fontti oli sellanen, joka olis voinu olla selkeämpi, mutta selvää sain..  :D (sama pätee varmaan lehden teossakin, että tietyt fontit ovat parempia kuin toiset ja niitä suositaan..)

jos vaan jaksamista ja aikaa olisi, niin yrittäisin värkätä omat sivut.. ehkä ens kesänä! hatun nosto kaikille sivut jo tehneille!!  :D





Jooppoliini

  • Vieras
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #36 : 21/02/2006, 13:58:56 »
Mulla myös aukes nopeesti ja kaikki näky ihan hyvin. Mun mielestä ihan selkeet ja hyvät sivut. Itse en olis koskaan saanut tollasia aikaan.

Hyvä susakaro! :thumbsup: :respekt:

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #37 : 21/02/2006, 14:58:35 »
Kiitos vain kehuista, arvostan niitäkin, mutta vain kriittisyydellä kaikki voidaan saada vieläkin paremmaksi, joten kiitos IQ!

- Osa sivuista ei aukee niihin kehyksiin, vaan ihan erilaisena sivuna, esim Koulutus-sivu, ja näiltä sivuilta ei pääse suoraan pääsivuille takaisin, kuin klikkaamalla taakse päin namiskaa selaimesta.

Tää johtunee siitä, että osa sivuista on tehty wordillä ja niistä on sit linkkejä toisiinsa. Lähinnä sen vuoksi, että wordin sivulle saan helpommin enemmän tekstiä, kun nuo powerin kehykset ei anna myöten.

- Kuvagallerian kuvassa oleva teksti ei näy kunnolla

osa teksteistä on sijoitettu kuviin sisään ja eivät siksi näy hyvin. tuossa kuvagallerian tekstissä näyttäisi olevan muutakin vikkaa  >:(

- Esim. perustottelevaisuus sivulta ei pääse takaisin pääsivuille lainkaan, siis ei linkkiä takaisin, vaan joutuu klikkaamaan taakse päin namiskaa selaimesta. Ja sit mun mielestä kotisivuille ei kuulu nää PowePoint slideshown selausnapit. :)

Tämä on prob josta ei pääse eroon, jos tekee pp:llä tavallaan slideshown kautta, kuten mä olen tehnyt sivuilleni "peruspohjan", josta taas sit lähtee linkkejä muille erillisille sivuille

Okei, täytyy myöntää, että on monta asiaa, minkä vois saada paremmin, mut mä en ainakaan osaa ja ei ehkä pp:llä pystykään tekeen  ;D

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #38 : 21/02/2006, 22:40:55 »
No mä tosiaan olin HYVIN kriittinen! ;)

Hyvät sivuthan noi sinänsä on, ja näkee selvästi, että susakaro on lehdessä töissä, kuvien ammattimaisesta asettelusta ja teksteistä!  :D Ite ne pystyis vastaavaan! :)

Mä vaan kannatan perus html-koodausta ja pelkistettyjä sivuja, sillä ne toimii taatusti kaikilla, kaikissa koneissa. :)
Ad astra per aspera!




taamaa

  • Vieras
Re: Kotisivuaineksia
« Vastaus #39 : 29/01/2007, 13:37:41 »
Mikä olisi sellainen yksinkertainen ja ilmainen keino tehdä omat kotisivut?
Mulla olisi nyt aikaa.... :) ja niistä näkyy olevan hyötyä...