Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 11:06:33

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?  (Luettu 25239 kertaa)

Poissa Kinttunen

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5964
  • Unifil II 1/07-10/07
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #60 : 03/07/2007, 22:42:55 »
Ja et kaikilla on pirunnyrkki.  ;D






Ota riski, rakastu rauhanturvaajaan!

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #61 : 17/11/2007, 13:48:05 »
Uudet hei! :) Kuinka vieraalta tuntuu koko rauhanturvaamismaailma?
-memento vivere-

piude81

  • Vieras
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #62 : 17/11/2007, 21:51:04 »
Ei se vieraalta ainakaan musta tunnu ku mulla on yks kaveri ollu Kosovossa 5v sitten. Ja silloin se kertoili paljonki kaikkia juttuja ja näytti kuvia ym. Eli tiesin kyl paljonki ennen ku J lähti. Ja positiivinen kuva ollu aina ja kunnioitus. Kun J tapasin ja se keroi rt-hommista ja et oli ollu ennemmin ja aikoo toistekkin niin jollain tapaa se lisäsi kiinnostusta ;)

jaanako

  • Vieras
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #63 : 18/11/2007, 14:07:53 »
En juurikaan rt-asioista aikaisemmin tiennyt. Serkku oli Kosovossa jokunen vuosi sitten, mutta en silloinkaan asiaan tarkemmin tutustunut. Eikä tietysti sen alueen uutisiakaan tullut juurikaan seurattua.
Silloin kun mies ensimmäisen kerran haki, katselin jotain perusjuttuja netistä, mutta vasta nyt kun tilanne oli tosiasia, olen tutustunut enemmän mm. Kosovon poliittiseen tilanteeseen.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #64 : 29/12/2008, 15:00:40 »
Mitenkäs uudemmat lesket: oletteko tutustuneet rauhanturva-aiheeseen ennalta? :)
-memento vivere-

aurora

  • Vieras
Vs: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #65 : 10/12/2009, 07:35:32 »
En tiennyt yhtään mitään, enkä osannut huolehtia enkä pelätä mitään. Oltiin juuri kesällä tavattu ja alettu seurustelemaan. Muutin hänen asuntoon silloin, kun elokuussa lähti. Olihan se rankkaa, mutta siitä selvittiin. Myöhemmin vielä toisesta reissusta ja kukaties vielä kolmannestakin.

merikki

  • Vieras
Vs: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #66 : 02/01/2010, 22:31:47 »
Appi oli aikanaan Kyproksella.

Olen kuitenkin insinööriupseerin vaimo, joten minun näkökulmastani tämä vastaa pitkälti tuttujen työkomennuksia - tosin ei voinut lähteä mukaan. Ja toisaalta tuntuu satunnaista komennusta mielekkäämmältä.

Uutisia olen toki seurannut pitempään kuin useimmat täällä (aikuisikää yli 20 vuotta) ja aina ollut kiinnostunut maailmantilanteesta, joten näitäkin uutisia on seurattu jo aika kauan ja sikäli tuttua juttua. (Niin ja opetan maatiedettä, joten kriisit ovat ammatillista osaamista.)

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Vs: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #67 : 04/01/2010, 18:16:19 »
Appi oli aikanaan Kyproksella.

Olen kuitenkin insinööriupseerin vaimo, joten minun näkökulmastani tämä vastaa pitkälti tuttujen työkomennuksia - tosin ei voinut lähteä mukaan. Ja toisaalta tuntuu satunnaista komennusta mielekkäämmältä.

Uutisia olen toki seurannut pitempään kuin useimmat täällä (aikuisikää yli 20 vuotta) ja aina ollut kiinnostunut maailmantilanteesta, joten näitäkin uutisia on seurattu jo aika kauan ja sikäli tuttua juttua. (Niin ja opetan maatiedettä, joten kriisit ovat ammatillista osaamista.)
Saatkos paremmin tietoa kun olet "PV" leski?
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

merikki

  • Vieras
Vs: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #68 : 10/01/2010, 13:48:03 »
Paha sanoa, kun ei ole vertailukohtaa. Mies on sitä sorttia, että löytää kaiken julkisen tiedon ja suodattaa sen minulle lähes aiheesta riippumatta, että ehkä siksi sitä tietoa on varmaan paremmin kuin ihmisillä keskimäärin.

Vai kuinka moni on lukenut aihetta koskevat lait, jotka ovat melkein paras julkinen lähde tuohon Tshad-operaatioon? Mies myös linkkaa minulle hyvän valikoiman julkisia lähteitä, joihin töittensä puolesta törmää. Ja koska puhelin toimii hyvin, niin periaatteessa kai tiedän kaiken, mitä saan tietää. Ei liity varmaan mitenkään pv-leskeyteen vaan lähinnä tuohon mieheen.

Niin ja ei minulla siis mitään erityistä tietokanavaa ole.
« Viimeksi muokattu: 10/01/2010, 13:50:23 kirjoittanut merikki »

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Vs: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #69 : 10/01/2010, 14:05:21 »
Paha sanoa, kun ei ole vertailukohtaa. Mies on sitä sorttia, että löytää kaiken julkisen tiedon ja suodattaa sen minulle lähes aiheesta riippumatta, että ehkä siksi sitä tietoa on varmaan paremmin kuin ihmisillä keskimäärin.

Vai kuinka moni on lukenut aihetta koskevat lait, jotka ovat melkein paras julkinen lähde tuohon Tshad-operaatioon? Mies myös linkkaa minulle hyvän valikoiman julkisia lähteitä, joihin töittensä puolesta törmää. Ja koska puhelin toimii hyvin, niin periaatteessa kai tiedän kaiken, mitä saan tietää. Ei liity varmaan mitenkään pv-leskeyteen vaan lähinnä tuohon mieheen.

Niin ja ei minulla siis mitään erityistä tietokanavaa ole.
kiitoksia tätä juuri meinasin.Olet sitten muita paremmin tiedolla olennaisesta etkä kuule yleensä liioiteltuja mutu huhuja
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla