Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 27/04/2024, 23:35:55

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?  (Luettu 25272 kertaa)

Poissa Hansu

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 5565
  • KFOR oli ja meni ;)
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #30 : 20/05/2006, 11:59:37 »
Jonkin verran. Serkkuni oli Libanonissa joskun -90-luvun taitteessa ja hänen juttujensa perusteella jotain. Nyt vuoden jälkeen on paljon enemmän perillä koko touhusta.

Maijis

  • Vieras
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #31 : 20/05/2006, 12:21:46 »

Ala-asteella parhaan ystäväni eno oli Libanonissa ja se oli ihan mielettömän hienoa! Oltiin ihan ihastuneita siihen kun se tuli lomalle sieltä ja sillä oli paljon valokuvia, jänniä tuliaisia ja se upea uniformu ;D Hmm, tästä voisi päätellä ehkä sen, että olen pienestäpitäen tuntenut vetoa rauhanturvaajiin!!! ;)

Poissa Ville

  • Hang-around-jäsen
  • Paatunut Koditar
  • *
  • Viestejä: 940
  • järjestöpäällikkö
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #32 : 20/05/2006, 12:43:50 »
Varusmiespalvelun aikana kävi yksi samasta komppaniasta YK-miehenä palveleva kapiainen pitämässä esityksen YK-miesten työstä.
Eipä siitä nyt aivan hirveän kattavaa kuvaa saanut mutta aika moni silloin sanoi hakevansa heti YK-mieheksi varusmiespalveluksen jälkeen. No minä taisin olla ainoa joka haki.
Tai mistä minä tiedän kuinka moni haki mutta taisin kuitenkin olla ainoa joka pääsi reissuun supailemaan vuodeksi ah, niin ihmisystävälliseen Lähi-Itään.
Rauha tarvitsee tekijänsä - Suomen Rauhanturvaajaliitto ry

Poissa Heidi82

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4109
  • KFOR 05/05-05/06
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #33 : 21/05/2006, 14:38:09 »
Ennen viime vuotta ei minulla kyllä ollut oikeastaan mitään tietoa koko rauhanturvaamishommasta,mutta kummasti tietoa on vuoden aikan tullut lisää :)



KooKoo

  • Vieras
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #34 : 11/06/2006, 11:30:00 »
Enpä juuri mitään...Yksi tuttuni oli ollut pari kuukautta Kosovossa, mutta tuli pois kun ei pää kestänyt...

Enkä voi vieläkään sanoa tietäväni mitenkään kamalasti, kun ei tuo mies saa kauheasti niiden hommista kertoa. Tai siis päällisin puolin tiedän kyllä mitä siellä tekee eikä ne yksityiskohdat mua oikeastaan pahemmin kiinnostakaan.

Ja paljon olen kyllä netistä etsinyt tietoa sen jälkeen, kun mies lähti koulutukseen! Välillä on mieskin ihmeissään, kun tiedän jotain ihan ihme asioita ??? Mutta mä olenkin luonteeltani sellanen, että kun joku asia sivuaa mun elämää niin hankin siitä kyllä käsiini mahdollisimman paljon tietoa. Esimerkkinä raskaus...Oli mies silloinkin ihmeissään, kun olin koko ajan nenä kiinni kirjoissa tai istuin koneella...No joo vähän OT, mutta kuitenkin!

Ansku

  • Vieras
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #35 : 11/06/2006, 17:30:48 »
Sen verran, että baretit päässä ne sielä hilluu ja autoja tuovat ja tienaavat. Enkä juuri sen enempää tiedä tälläkään hetkellä (vielä  ;D)

Lisäys: nii joo ja ne pirunnyrkit meinas unohtua tyystin  :o
« Viimeksi muokattu: 11/06/2006, 18:30:54 kirjoittanut Ansku »

KooKoo

  • Vieras
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #36 : 11/06/2006, 17:55:22 »
Sen verran, että baretit päässä ne sielä hilluu ja autoja tuovat ja tienaavat. Enkä juuri sen enempää tiedä tälläkään hetkellä (vielä  ;D)

Niin joo tiesinhän mäkin ton, että verovapaita autoja ne sieltä aina tuo ;D Ja pirunnyrkkejä kotijoukoille ;)

Poissa susakaro

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 13668
  • Muinaisjäännös
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #37 : 11/06/2006, 19:35:01 »
Sen verran, että baretit päässä ne sielä hilluu ja autoja tuovat ja tienaavat. Enkä juuri sen enempää tiedä tälläkään hetkellä (vielä  ;D)

Niin joo tiesinhän mäkin ton, että verovapaita autoja ne sieltä aina tuo ;D Ja pirunnyrkkejä kotijoukoille ;)

Eli kaikki oleellinen  ;D

Poissa Paso

  • Hang-around-jäsen
  • Mega-Koditar
  • *
  • Viestejä: 715
  • Kuormasta ei syödä!!
    • HOW
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #38 : 12/06/2006, 14:08:59 »
Enpä juuri mitään...Yksi tuttuni oli ollut pari kuukautta Kosovossa, mutta tuli pois kun ei pää kestänyt...

Onpa ollu tiukka paikka se Kosovo sit jos parissa kuukaudessa pää hajoaa.... oisko ollu ensimmäinen reissu?
UNTAG1989-90, UNPROFOR1992-93, UNPROFOR1993-96, IFOR1996, SFOR1997, ECMM1999, UNMIK2000-04, ONUB2005-07, UNIFIL2007-08, EUMM2008-

KooKoo

  • Vieras
Re: Mitä tiesit rt-asioista ennen omakohtaista kokemusta?
« Vastaus #39 : 12/06/2006, 17:17:21 »
Enpä juuri mitään...Yksi tuttuni oli ollut pari kuukautta Kosovossa, mutta tuli pois kun ei pää kestänyt...

Onpa ollu tiukka paikka se Kosovo sit jos parissa kuukaudessa pää hajoaa.... oisko ollu ensimmäinen reissu?

Oli ensimmäinen ja viiminen reissu enkä yhtään ihmettele, että kyseinen henkilö tuli sieltä pois...Enemmänkin ihmettelen, että miksi ylipäätään lähti ??? Eikä tainnut tyttöystäväkään olla silloin lähdöstä kovin mielissään, sekin varmaan vaikeutti siellä olemista...