Yleiset > RT-jutut

Naiset turvaajina

(1/35) > >>

zatu:
Ihan pakko oli avata aihe tänne, kun luin "Hölkkäri kysyy" -osion tuloksia. Siellä 29,1% kysymykseen "Mitä mieltä olet naisrauhanturvaajista" vastanneista oli sitä mieltä, että "naiset pysyköön kotona".  >:( Liekö tosissaan vastattu, mutta silti.  ;) ???

Mitä mieltä olette, onko nainen parempi, yhtä hyvä tai huonompi rauhanturvaajana kuin mies? Vai onko sukupuolella mitään tekemistä minkään paremmuuden kanssa näissä asioissa? Entä mitä mieltä olette moisesta naisten väheksymisestä rauhanturvatehtävissä... ??? ???

BB:
Yhtään naisrauhanturvaajaa en kyllä tiedä, mutta yksi hyvä ystävä on (ammatti)sotilas.
Tämä ystävä kyllä vahvistaa minun käsitystä siitä, että naiset on ihan yhtä päteviä sotilaan (rauhanturvaajan) hommiin kuin miehetkin. Tietysti motiivien täytyy olla kunnossa....
Ihan typerää edes ainainen jauhaminen sukupuolirooleista, plaah pllaah...

zatu:

--- Lainaus ---Ihan just samaa mieltä kyselyn kanssa; Naiset pysykööt kotona!  ;D alhaalla ollessa useimpien vaan pitäs saada helpompia tehtäviä jne, vaikka ovat ite sinne tahtoneet... ::)
--- Lainaus päättyy ---


Riippuu kai varmaan naisesta - ja tehtävästä. :) Joissain tehtävissä naiset voisi olla parempiakin, eikös niin väitetä, että kauniimmalla sukupuolella on paremmat ihmissuhdetaidot ja "asenneongelmiakin" (esim. rasismia) vähemmän...

Cat:
Yks miun tuttu nainen on kans ollu siellä jossain hommissa, ja jotain tekemistä sillä on edelleenkin sinibarettiliitossa.. sen ex -mies taitaa olla vara pj. , jos en ihan väärin muista..

Oon myös sitä mieltä, että naisesta se on itestään kiinni, ollako vai eikö. Luulenpa myös, että naisilla on kattavammat sosiaaliset taidot... :)

Marge:
Mä oon sitä mieltä, että miehissäkin on sellasia, joille vois mekko sopia  ;) Yritän siis sanoa, että varmaan turvaajista löytyy sellasia sekä naisia että miehiä, joiden olis ollu parempi pysyä kotona. Uskon, että "hyvä rauhanturvaaja" on sellainen yksilö, jolla on realistinen kuva itsestään ja siitä työstä, mitä alhaalla tehdään. Ei siis niinkään sukupuolesta kiinni, vaan yksilön ominaisuuksista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta