Yleiset > RT-jutut

Läheisten päivä

(1/7) > >>

zatu:
Osaisiko joku kertoa meille rauhanturvaajien läheisille järjestetyistä läheisten päivistä?
Koetteko sellaisen tilaisuuden tarpeelliseksi?
Mitä odottaisitte läheisten päivältä?

Muutama linkki aiheesta:
Rauhanturvaajaliitto mukana Läheisten päivässä
Läheisten päivän tieto vähensi pelkoja
Rauhanturvaajien läheisten tukea kehitetään
Rauhanturvaajien läheisten päivä Tampereella (Viimevuotinen juttu, mutta haitanneko tuo.)

Huomasinkin, että "omaistenpäivä" tuottaa hakutuloksina juttuja varusmiesten omaisille tarkoitetusta päivästä ja että rauhanturvaajien läheisten tilaisuus onkin Läheisten päivä, jolla aiheesta saa myös googlattua tietoa.

Taria:
Seuraava on marraskuun loppupuolella. Ei mitään käsitystä millainen se on koska tää on ensimmäinen minne olen menossa.... Odotan tapaavani muita samassa elämätilanteessa olevia ja koen sen tarpeelliseksi.
Itsehän kuulun semmoseen marginaaliporukkaan siellä, että "meidän" operaatiosta tuskin on paljonkaan puhetta, mutta kuitenkin kaikilla siellä olevilla joku läheinen on jossain alhaalla.

Se, että PV tämmösiä järjestää osoittaa mun mielestä sitä, että hekin on alkaneet huomaamaan meidän läheisten tärkeyden turvaajille ja ovat kiinnostuneita siitä mitä meille kuuluu :)

Parannusehdotuksena ja pikkukritiikkinä:
Mä oon tienny tuon päivämäärän jo jonkun aikaa, mutta jos joku ei siitä tiedä ennen kutsua niin se virallinen kutsu vois alkaa jo tulla. Ihmisten täytyy kuitenkin saada töistä vapaata, mahd lastenhoito yms järjestettyä... Ainakin mulla menis työvuorojen kanssa sumplimiseksi jos en olis osannu ennakoida tuota viikonloppua vapaaksi jo aikoja sitten kun listoja tehtiin.

Sama "ongelma" oli sillon kun meille oli se "kurssi" Säkylässä. Moni puoliso oli joutunu jäämään pois koska käsky tuli aika myöhään. Mä jouduin itse ottaan ne vapaat palkattomina. Onneksi työnantaja jousti ja mutsi on eläkkeellä, että pääsi meille oleen lasten kans.

IceQueen:

--- Lainaus käyttäjältä: Nappis - 12/10/2012, 05:44:24 ---Seuraava on marraskuun loppupuolella. Ei mitään käsitystä millainen se on koska tää on ensimmäinen minne olen menossa.... Odotan tapaavani muita samassa elämätilanteessa olevia ja koen sen tarpeelliseksi.
Itsehän kuulun semmoseen marginaaliporukkaan siellä, että "meidän" operaatiosta tuskin on paljonkaan puhetta, mutta kuitenkin kaikilla siellä olevilla joku läheinen on jossain alhaalla.

Se, että PV tämmösiä järjestää osoittaa mun mielestä sitä, että hekin on alkaneet huomaamaan meidän läheisten tärkeyden turvaajille ja ovat kiinnostuneita siitä mitä meille kuuluu :)

Parannusehdotuksena ja pikkukritiikkinä:
Mä oon tienny tuon päivämäärän jo jonkun aikaa, mutta jos joku ei siitä tiedä ennen kutsua niin se virallinen kutsu vois alkaa jo tulla. Ihmisten täytyy kuitenkin saada töistä vapaata, mahd lastenhoito yms järjestettyä... Ainakin mulla menis työvuorojen kanssa sumplimiseksi jos en olis osannu ennakoida tuota viikonloppua vapaaksi jo aikoja sitten kun listoja tehtiin.

Sama "ongelma" oli sillon kun meille oli se "kurssi" Säkylässä. Moni puoliso oli joutunu jäämään pois koska käsky tuli aika myöhään. Mä jouduin itse ottaan ne vapaat palkattomina. Onneksi työnantaja jousti ja mutsi on eläkkeellä, että pääsi meille oleen lasten kans.

--- Lainaus päättyy ---
Mua häiritsee, kun mulla ois semmonen muistikuva, et mä oisin omaistenpäivässä ollut, mut ei oo mitään hajua, et minkä reissun...

Voi olla, et sekoitan EUBG:n omaistenpäivään, jossa esiteltiin heidän toimintaansa...

Ja toi on kyl aiheellinen kritiikki, et vois siitä omaistenpäivästä kutsun pistää ajoissa menemään, eikä ihan viime tipassa. Se vähentää osallistujamäärää heti, kun välttämättä ei keritä saamaan vaipaita.

pumpkin:
Ja sitten kehittämistä olisi myös siinä, että ei sen pitäisi olla välttämättä mikään lapseton päivä, joku voi jäädä pois senkin vuoksi. Sen pitäisi olla jotain kivaa ja rentouttavaa, jossa saa infoa aiheista, joista haluaa ja matskua tai yhteystietoja, joista voi saada lisää tietoa. Sitten voisi olla myös jotain pienimuotoisia ympäri Suomea ainakin isoimmissa kaupungeissa, jotta voisi saada ihan konkreettista vertaistukea jne.

zatu:
^Niin, luulisi, että lapsetkin lasketaan läheisiin.

Lisäsin ensimmäiseen viestiin muutaman linkin aiheesta. Tämä on itsellenikin ihan uusi juttu, koska ei vaan silloin ennen tällaisia järjestetty.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta