Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 01:05:42

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Opiskelu ja ammatinvalinta II  (Luettu 44970 kertaa)

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #20 : 11/05/2009, 11:18:55 »
Aivan randomina kyselen, kun en tänään pysty soittelemaan rauhassa  ::) että onko kellään kokemusta kuinka vaikeaa opiskelun aloitusta on siirtää vuodella (ammatillinen koulutus)?
En ole enää vanhempainvapaalla vaan kotihoidontuella. Aion kyllä jokatapauksessa laittaa haun, mutta pienintä en missään nimessä halua vielä hoitoon /mies voi onneksi jonkinverran joustaa työajoissa.
Ei ole vaikeaa. Ilmoitat, että otat opiskelupaikan vastaan, mutta olet poissaoleva ajalla XXX XXX ja ilmoitat itsesi läsnäolevaksi alkaen XXXX joillakin kouluilla ilmoitetaan läsnäolo per lukukausi, joillakin voi suoraa ilmoittaa, että olen koko lukuvuoden poissaoleva, mutta selviää varmasti käytäntö koulussa kun käy/ soittaa opinto-ohjaajalle
« Viimeksi muokattu: 11/05/2009, 11:58:38 kirjoittanut Maya »

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #21 : 11/05/2009, 11:22:56 »
Mäkin oon tota miettinyt, jos/kun haen amk:hon tässä joskus niin voinko sit siirtää aloitusta... Eli ilmeisesti se käy suht jouheesti.

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #22 : 11/05/2009, 11:24:13 »
Mäkin oon tota miettinyt, jos/kun haen amk:hon tässä joskus niin voinko sit siirtää aloitusta... Eli ilmeisesti se käy suht jouheesti.
Juu kyllä käy :) Minähän olin ensimmäisen lukukauden äitiyslomalla ja poissaolevana siis, otin opiskelu paikan vastaan vasta tammikuussa 2008 :) 

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #23 : 11/05/2009, 11:31:28 »
Mäkin oon tota miettinyt, jos/kun haen amk:hon tässä joskus niin voinko sit siirtää aloitusta... Eli ilmeisesti se käy suht jouheesti.
Juu kyllä käy :) Minähän olin ensimmäisen lukukauden äitiyslomalla ja poissaolevana siis, otin opiskelu paikan vastaan vasta tammikuussa 2008 :) 

Ok, niinhän sulla olikin.  :) Hyvä tietää.

Oon tässä mietiskellyt, että mitenköhän sellaiset järjestelyt toimii, et jos aloitan opiskelun esim. hoitovapaalla (saanko sen kotihoidontuen perusosan?) ja sit aloitan jossain vaiheessa työt (pakko on joka tapauksessa opiskella työn ohessa). Niin kai se onnistuu opintosuunnitelman suhteen, et olen ensin hoitovapaalla oleva opiskelija ja sit työssäkäyvä opiskelija... Tarttis soittaa Treelle kouluun ja kysellä vastasen varalle.

Poissa Jensku

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2251
  • KFOR 10/02-10/03
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #24 : 11/05/2009, 11:51:33 »
Kiitos Maya  :)
Ystäväni, ne jotka etsivät yhtaikaa 
myrskyä ja rauhaa
eivät löydä perille
kulkematta käsi kädessä
miten kaukana toisistaan
kulkevatkaan
- Tommy T.

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #25 : 11/05/2009, 11:55:04 »
Mäkin oon tota miettinyt, jos/kun haen amk:hon tässä joskus niin voinko sit siirtää aloitusta... Eli ilmeisesti se käy suht jouheesti.
Juu kyllä käy :) Minähän olin ensimmäisen lukukauden äitiyslomalla ja poissaolevana siis, otin opiskelu paikan vastaan vasta tammikuussa 2008 :) 

Ok, niinhän sulla olikin.  :) Hyvä tietää.

Oon tässä mietiskellyt, että mitenköhän sellaiset järjestelyt toimii, et jos aloitan opiskelun esim. hoitovapaalla (saanko sen kotihoidontuen perusosan?) ja sit aloitan jossain vaiheessa työt (pakko on joka tapauksessa opiskella työn ohessa). Niin kai se onnistuu opintosuunnitelman suhteen, et olen ensin hoitovapaalla oleva opiskelija ja sit työssäkäyvä opiskelija... Tarttis soittaa Treelle kouluun ja kysellä vastasen varalle.
Ilta ja monimuoto opiskeluna tuo varmasti sujuu ihan hyvin :) Mun kaverihan opiskeli just sillä tavalla, että ne ei vienyt koko aikana lapsia hoitoon, kun mies oli päivätyössä käyvä vaan kaverini opiskeli iltaisin ja sain näin ollen kotihoidotuen ja sitten opintotuen. :)

Poissa Ulpu

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 16129
    • KFOR 00-01 EUFOR 05-06 MINURCAT 06-11/09 ISAF 09/13-
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #26 : 11/05/2009, 13:36:10 »
^ Ok, kiitos!  :)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #27 : 11/05/2009, 18:25:51 »
Mäkin oon tota miettinyt, jos/kun haen amk:hon tässä joskus niin voinko sit siirtää aloitusta... Eli ilmeisesti se käy suht jouheesti.
Juu kyllä käy :) Minähän olin ensimmäisen lukukauden äitiyslomalla ja poissaolevana siis, otin opiskelu paikan vastaan vasta tammikuussa 2008 :) 
Mäkin lykkäsin vuodella kun kuulin just ennen pääsykokeita että odotan Casperia. :)

Ei ne ees tarvi AMK:ssa mitään syytä, ammattikoulun kanssa voi joutua antamaan jotain syytä...
Ad astra per aspera!




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #28 : 11/05/2009, 18:27:31 »
Ilmottauduin just 3:lle opintojaksolle kesäksi. Toivottavasti toteutuisivat. Ovat ns. turhia opintojaksoja, eli ruotsia, fysiikkaa ja projektin ohjausta. 2 verkkokurssia, ruotsi on lähiopetuksena, mut koitan sumplia jotenkin töiden kanssa sit niin, että pääsen kouluun ainakin suurimmalla osaalla kerroista ja koitan jotenkin hoitaa loput kerrat opettajan kanssa niin, et saan sen suoritettua.

Jos sais tiivistettyä opintojensa loput kurssit 2 vuoteen, oikeesti pitäis mennä vielä 3v...
Ad astra per aspera!




Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Vs: Opiskelu ja ammatinvalinta II
« Vastaus #29 : 16/06/2009, 20:56:56 »
Äääh... Tyhmä kun menin ottamaan kesäks kursseja... Tai no, yks on tosi mielenkiintonen, Projektin ohjaus. Tehdään mielenkiintoinen projektisuunnitelma siinä.

Mut ruotsin jouduin heti jättämään väliin, oli sellaiseen kellon aikaan etten pääse lainkaan tunneille. Ja fysiikka... ei vaan tuu laskettua niitä tehtäviä iltaisin vaikka niin kovasti päätinkin niitä tekeväni. Jos sit syksyllä menis sen käymään lähiopetuksessa...
Ad astra per aspera!