Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 28/04/2024, 19:45:36

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Lapsellisen RT-lesken voimavarat  (Luettu 20591 kertaa)

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #30 : 18/06/2008, 09:03:51 »
Eilen en ehtinyt kummoisia vastata kun piti lähteä kotiin töistä (niin minä vietän työpäiväni täällä foorumilla ;D). Mutta asiaan, Marraskuussa vaihtuu porukka kosovossa, mm. oma rakkaani kotiutuu :jipii:.
Meillä ainakin oli alku hankalaa, vaikka olimmekin lasten kanssa tottuneet (2v ja 4v lapset) siihen et isi on paljon poissa, mutta ei kuitenkaan näin pitkiä aikoja. Lasten ikävän kohtaaminen oli mulle vaikeaa ja on edelleenkin. Nyt on onneksi lapsetkin tottuneet isin poissa oloon ja aika vähän enää ikävöivät, onneksi. Mutta mitä omiin voimavaroihin tulee niin ne ovat kyllä välillä aivan lopussa. Tuntuu että välillä vaan sinnittelen ja räpiköin viimeisillä voimillani eteenpäin. Mun helpotus on ollut se että olen töissä, pääsen välillä ajattelemaan muutakin kuin kotia ja lapsia. Toki tähän joukkoon mahtuu paljon hyviäkin päiviä, on ihana huomata että selviän ilman miestäkin.
Ja kyllä tämä foorumi on ollut iso apu, ainakin tuolla henkisellä puolella. Täällä kaikki ovat/olleet samassa tilanteessa ja siksi ymmärtävät hyvin.


Johanna T.

  • Vieras
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #31 : 18/06/2008, 20:39:46 »
Kiitoksia vastauksista! Niin tosiaan, meilläkin lapset on 2 v ja 4 v eikä ihan rauhallisemmasta päästä... ::) On niin vaikea kuvitella sitä aikaa, jolloin ois itse yksin vastuussa ihan kaikesta. Onhan mies toki joskus päiviä työmatkalla tvs., mutta puoli vuotta nyt on eri asia. Vaikkakin toisaalta puoli vuotta on lyhyt aika (kai?).

Meillä lastenhoitoapua ei ole koskaan liiemmin ollut, paitsi nyt olemme löytäneet yhden hyvän lastenhoitajatytön - ja viikottainen lastenhoitoapu oli mun ainoa vaatimus miehellekin, jotta matkaan pääsisi. Muuten sitten varmaan pitäis aktivoitua pitämään aktiivisemmin yhteyttä ystäviin, ettei ihan erakkoidu kotiin. Vaikka onneksi minä käyn päivisin töissä, joten aikuisseuraakin löytyy...

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #32 : 18/06/2008, 20:45:11 »
Muuten sitten varmaan pitäis aktivoitua pitämään aktiivisemmin yhteyttä ystäviin, ettei ihan erakkoidu kotiin. Vaikka onneksi minä käyn päivisin töissä, joten aikuisseuraakin löytyy...
Juu suosittelen. :) Ainakin alussa kannattaa keksiä, vierailuja aktiviteettiä, puistoreissuja ja virikkeitä, niin se alun tahmeus menee niin itsellä kuin lapsillakin kuin huomaamatta. :) Siinä mielessä n vähän hankala ikä (tai meillä ainakin oli) että kun ajan käsite ei ole vielä ihan kohdillaan, eli ei tiedä että mitä tarkoittaa 6 viikon lomaväli, ja se voi pienestä tuntua ikuisuudelta. Meillä ja muillakin lapsia omaavilla on ollut käytössä kyllä isi kalenterit jotka helpottaa asiaa. Meillä askarreltiin aina heti seuraavana päivänä kun isis lähti niin isi kalenteri ja joka ilta siitä sai sen päivän ruksia yli. Näin ollen hahmottu vähän aina se aikakin.

Se lapsen ikävä tosiaan ottaa joskus koville, mutta kannattaa muistaa, että se ikävä tarkoittaa vaan, että sitä toista rakastaa ja saa sitä välillä ikävöidäkkin. :)

Hyvin se ihan varmasti menee, peukut pystyyn vaan. :)

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #33 : 18/06/2008, 21:08:49 »
ja näin vanhana ko mie uskallan sannoo jotta puol vuotta männöö yhes hujjaukses ja vuosi vähä ku siivilä  ;D
Välillä hitaammin välillä nopeemmin, mutta kyllä se aika kuitenkin menee  ;)  ;D

Poissa justiina

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4994
  • KFOR 05/08-05/09
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #34 : 18/06/2008, 23:33:20 »
Joo toi ajan kuluminen on kyl hauska homma. Nyt tuntuu, et aika ei juurikaan vois enää mennä hitaammin, mut heti tos ekalla lomalla kerkesin jo miettii, et onpas neljä viikkoa menny yhessä hujauksessa.. En ees kerinny tekee kaikkea, mitä olin suunnitellu. Eli en tiiä lohduttaako (ei varmaankaan), mut eiköhän vuoden päästä tai millon ikinä ne ukot kotiutuukaan tunnu siltä, et hups keikkaa menipäs nopsaan!  ;)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #35 : 12/08/2008, 12:19:02 »
Nostetaanpa tätäkin. Miten on sujunut lasten kanssa? Mikä auttaa jaksamaan?
-memento vivere-

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #36 : 12/08/2008, 13:21:45 »
Fionellan kirjoituksesta tuli vähän surullinen mieli, ei sillä, etteikö reissusta selviäisi lasten kanssa. Mutta onkohan miehesi nyt ihan oikeasti tajunnut, että minkälainen olo sinulla on. Minun on ihan pakko kyllä nyt sanoa, että tulee varmasti olemaan raskaampaa kuin miehesi kuvittelee, jos nyt jo hehkuttelee, eikä ota huomioon sitä miltä se sinusta tuntuu. Olen itse jäänyt leskeksi vähän samanlaiseen tilanteeseen, mutta lapset olivat isompia, eikä minulla ollut alun alkaen kovin surulliset fiilikset, mutta jossain vaiheessa talvella väsytti aika paljon henkisesti ja jopa fyysisesti. Mutta se auttaa kumman paljon, että mies ymmärtää tunteen ja nöyrästi arvostaa ja tukee myös kotona olijaa. Koska ei sinusta ole häntä tukemaan reissun aikana, jollei sinulla itsellään ole hyvä olla. Joten nyt mies pöydän ääreen juttu tuokioon. Tiputat heti alkajaisiksi hänet maan pinnalle, niin reissusta tulee paljon helpompi.

Ja tämä foorumi on yksi iso voimavara, joten tänne kannattaa turvata, täällä on monta ihmistä, jotka ymmärtää ja kuuntelee.
« Viimeksi muokattu: 12/08/2008, 13:26:37 kirjoittanut lonely »

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #37 : 12/08/2008, 13:32:30 »
Meilläkin mies oli kovin innoissaan lähdössä, mutta on kuitenkin koko ajan tajunnut sen kuinka vaikeaa on minulla on. Toki aina välillä sanoo että hyvinhän te ootte pärjenneet mutta sitten kun avaan taas sanaisen arkkuni niin tajuaa kuinka pohjalla välillä menen. Asioista kannattaa puhua...

Kattelin tuolla aiemmin kirjoittamiani juttuja ja aika samoilla linjoilla mennään edelleen.

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Vs: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #38 : 29/12/2008, 21:44:25 »
Miten lie lapsellisilla rt-leskillä sujunut viime aikoina? ???
-memento vivere-

Poissa Kati

  • Koditar
  • Mega-Koditar
  • ****
  • Viestejä: 558
Vs: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #39 : 29/12/2008, 21:59:36 »
Minä olen ottanut tämän yhtenä elämänvaiheena. Miehen ekalla reissulla ei ollut vielä lasta. Lapsenhoitoapuna on ollu kaks lukiolaistyttöä. Sukulaisista ei ole apua. Omia menoja on tietenkin joutunut karsimaan. Kyllä välillä tuntuu, että pää hajoaa, kun työpäivän jälkeen laps vaati oman huomionsa. Mutta eipä auta kun huokasta, ja jaksaa taas. Äiti välillä vähän kiree ja laps kiukkunen, mutta kyllä tämä tästä. Yli puolenvälin ollaa jo, jos ei jatkoille jää.