Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 20/04/2024, 14:31:01

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Lapsellisen RT-lesken voimavarat  (Luettu 20233 kertaa)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Rt-leskeksi lasten kanssa?
« Vastaus #20 : 25/11/2007, 20:28:38 »
Minäpä paukautin kysymyksen ilmaan. ;D
Ad astra per aspera!




Jartsa

  • Vieras
Re: Rt-leskeksi lasten kanssa?
« Vastaus #21 : 26/11/2007, 16:59:12 »
Lainaus
Meillähän on näitä faittereita Rt-leskissä vain murto-osa ja heistä suurin osa lapsettomia.
Mun mielestä taas me ollaan ihan lapsellisia...  ;D

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Rt-leskeksi lasten kanssa?
« Vastaus #22 : 22/02/2008, 14:33:22 »
Välillä tuntuu, että täällä on enemmän niitä joilla ON lapsia, kun niitä joilla ei ole...
No niin just :)! Pitäiskö järjestää asiasta joku kysely.

Ovatkos kaikki jo vastanneet kysymykseen täällä? :)

Entä löytyykö uutta sanottavaa aiheesta? Tai ihan vain kuulumisia, miten on lasten kanssa kotona sujunut?
-memento vivere-

Poissa miranda

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2327
    • unifil 04/99-05/00,kfor 05/07-11/08
Re: Rt-leskeksi lasten kanssa?
« Vastaus #23 : 22/02/2008, 17:49:04 »
Meillä lapset ovat aika isoja jo, ja olen ennenkin elännyt yksin lasten kanssa. Nyt sujuu parempi juuri sen takia että he auttavat minut eikä päin vastoin. On ollut kivä nähdä miten he alusta asti otti itse vastuunsa. He on hyvin ymmärtänyt tilanteen, kirjoittanut S:lle kirjeet y.m. Itse tekee ja olen aina tehnyt pitkiä työpäiviä, ja pakolla he ovat oppineet pärjätä yksinkin... Pistäisi myöntää että olen todella ylpeä lapsistani   :icon_thumright:

anneaiti

  • Vieras
Re: Rt-leskeksi lasten kanssa?
« Vastaus #24 : 23/02/2008, 14:50:06 »
Meidän lapset on aika pieniä 3-v ja 4-v. Hyvin kuitenkin menee. Onhan noilla isiä ikävä ja välillä purkautuu kiukutteluna, mutta normaaliahan tuo on. Toisaalta tietysti vaikuttaa sekin, että miehen rt-hommissa olo on minulle ok. Minun hyvinvointi heijastuu lapsiin..

Olen tässä miettinyt eroa lapsellisten ja lapsettomien leskien välillä.. Eron kokeminen on varmasti yksilöllistä, mutta minulla on varmasti helpompaa näin. Jos minulla olisi enemmän aikaa ikävöidä, tekisin niin.. Ja lapsista saan paljon iloa ja seuraakin. Onhan arjen pyöritys välillä rankkaa, mutta ihan hyvin menee silti.

Meistä on lasten kanssa tullut nyt hyvä tiimi. Mutta kun isi on lomalla, ei äiti kelpaa mihinkään. On se isi vaan ihana.  ;D


Poissa Malla

  • Koditar
  • Super-Koditar
  • ***
  • Viestejä: 314
  • KFOR EUFOR
Re: Rt-leskeksi lasten kanssa?
« Vastaus #25 : 23/02/2008, 15:28:44 »
Jos minulla olisi enemmän aikaa ikävöidä, tekisin niin.. Ja lapsista saan paljon iloa ja seuraakin. Onhan arjen pyöritys välillä rankkaa, mutta ihan hyvin menee silti.

Meistä on lasten kanssa tullut nyt hyvä tiimi. Mutta kun isi on lomalla, ei äiti kelpaa mihinkään. On se isi vaan ihana.  ;D


No näinhän se menee.Meilläkin on loman pari ekaa päivää äiti unohduksissa kokonaan mutta löytyy sitten aina loppulomaksi takaisin. ;D
Kokemusta kertyy siten ettei lue käyttöohjetta ensin.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Rt-leskeksi lasten kanssa?
« Vastaus #26 : 24/02/2008, 22:04:11 »
Mulla kokemusta lapsettomasta rt-reissusta ja nyt muutaman päivän verran tästä lapsellisesta (meidän pojat siis 1 vee ja kohta 3 vee).

Nämä muutamat ekat päivät on kyllä vierähtäneet niin, ettei paljon puolisoa ole kerinnyt kaipaamaan... Ja uskonpa, että kevät ainakin menee sellaisella vauhdilla, ettei paljon miestä kerkee miettimään, kun koulussa painaa päivät ja sit hoitaa penskoja kotona.

Tiedä sit, kumpi reissuna parempi, et kerkee miettimään puoliskoa vaiko ei, se jää nähtäväks...
Ad astra per aspera!




Johanna T.

  • Vieras
Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #27 : 17/06/2008, 15:44:23 »
Moi,

Nyt miehelle sitten tuli päätös siitä, että on valittu valmiuteen 1.7. lähtien. Eli odotellaan, koska kutsu vois tulla. (Kuulin, että marraskuussa tulee jotain porukoita pois ja uudet lähtis?!)

Mutta näin etukäteen mietin, että mihin asioihin kannattaa panostaa näin kahden pienen lapsen äitinä, kun rt-leskeksi joutuu. Minkä asioiden ansiosta te rt-lesket olette miehen palvelusajan jaksaneet?

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #28 : 17/06/2008, 15:55:31 »
Jaa-a. Välillä mennään jaksamisen äärirajoilla. Mutta jos suinkin on tukiverkosto niin sitä kannattaa käyttää hyväksi. Meillä ikävä kyllä isovanhemmat on kaukana ja aika harvoin apua saatavilla. Mutta välillä kuitenkin.

Poissa Maya

  • Koditar
  • "Tää yks viesti vielä..." - koditar
  • *********
  • Viestejä: 7390
  • KFOR 11/05-11/06
Re: Lapsellisen RT-lesken voimavarat
« Vastaus #29 : 17/06/2008, 20:02:43 »
No tää foorumi oli mulle ainakin iso apu. Kun täällä on kaikki jo saman läpikäynyt (osa lapsien kanssa ja osa ilman) niin täältä kyllä sai ymmärrystä/neuvoa ja apua aina kun sitä tarvitsi.

Ja kuten Liliankin sanoi, jos on tukiverkko olemassa niin sitä kannattaa hyödyntää.

Päreitä tarvii vähän ylimääräisiä. Ja aina voi sanoa miehelle, että nyt tarttee vähän ylimääräistä, kun lähdetään lasten kanssa tekeen jotain extra kivaa!! :)

Varmasti riippuu siitäkin minkä ikäisiä lapset on, että miten sen ikävän kanssa tulee asioita eteen jne, mutta hyvin se varmasti menee  :)

Muoks. niin ja marraskuussa Kosovossa vaihtuu porukka.
« Viimeksi muokattu: 17/06/2008, 20:05:32 kirjoittanut Maya »