Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 14:49:04

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Kirjoittaja Aihe: Jälkipuinnin ja -hoidon tarpeellisuus  (Luettu 82847 kertaa)

Poissa Tintsu

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1438
  • KFOR 5/07 -5/08 -Oli ja meni!
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #140 : 18/05/2008, 19:14:22 »
Mitä apua on saatavilla, ja löytääkö apu avun tarvitsijan? Pitäisikö jonkinlaista "kotiuttamista"  olla enemmän?
Minusta kotiuttamisapua tai valmentautumista pitäisi olla. Valmennetaahan turvaajat operaatioita varten. Myös kotiin paluu pitäisi ottaa huomioon, jottei turvaajat jäis ihan tyhjän päälle kotiin tullessaan.
PV taitaa olla vähän toista mieltä

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2008/05/647449
-Kyllä se siitä!

Poissa Lilian

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 14913
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #141 : 18/05/2008, 19:25:56 »
Hui kamala, mä en tiennytkään että se oli kosovosta kotiutunut. Mun mielestä sais olla jonkinlainen valmentautuminen, vuodessa ehtii tottumaan kuitenkin siihen elämään ja paluu arkeen voi olla tosi vaikea.

Poissa miranda

  • Koditar
  • "Ehkä mulla on vielä hieman toivoa"- koditar
  • *******
  • Viestejä: 2327
    • unifil 04/99-05/00,kfor 05/07-11/08
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #142 : 18/05/2008, 20:20:02 »
Todella ikävä! Itse olen enimmäkseen yllättänyt että ne ei voudessa kosovossa huomannut jos miehellä on noin vakavia mielenterveysongelmia?  ??? Aika tiivisti siellä kuitenkin asutaan...

Poissa pumpkin

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12133
  • KFOR 05/06 - 05/07, KFOR 07/08 - 05/09
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #143 : 18/05/2008, 20:35:20 »
Ei kai siellä tosiaan mitään voi tehdä. Ja juttelemaan kuraattorin, tukihenkilöiden tai papin kanssa täytyy itse hakeutua, ei hekään voi mennä tuputtaan apuaan, joka toteutuessaankin on rajallista, aika lyhyt aika se vuosi kuiteskin on apuun hakemisen hiljaiseen painostamiseen, jos ei itse siihen ole valmis. Ja kuten Pikekin sanoi, niin miehet on aika huonoja puuttumaan toisten asioihin, jos on naisetkin.

Poissa Sini

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 4409
    • EUFOR 10/04-12/05 ISAF 2/07-2/08 ISAF 9/09-8/10
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #144 : 18/05/2008, 20:41:25 »
Mä oo jostain saanu päähäni, että eniten rauhanturvaajia surmaa just itsemurhat? Olipas typerä lause. ;)
Mun miehellä olis ollu jonkun näköinen purkuviikonloppu Afgoista, mut ei päässy sinne koska oli pojan ristiäiset samaan aikaan.

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #145 : 18/05/2008, 21:27:21 »
Todella ikävä! Itse olen enimmäkseen yllättänyt että ne ei voudessa kosovossa huomannut jos miehellä on noin vakavia mielenterveysongelmia?  ??? Aika tiivisti siellä kuitenkin asutaan...
Ja paskat!Muija ei oo antanu
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #146 : 18/05/2008, 21:40:12 »
Todella ikävä! Itse olen enimmäkseen yllättänyt että ne ei voudessa kosovossa huomannut jos miehellä on noin vakavia mielenterveysongelmia?  ??? Aika tiivisti siellä kuitenkin asutaan...
jJa paskat!Muija ei oo antanu
Ai Kosovossa? Tää tyyppihän oli jo alhaalla ollessa "oireillut". Ja nyt Rumin pidät turpas kiinni, jos sulla ei ole parempaa sanottavaa. Ei tollanen ihan kaikkeen sovi.  >:( (Ja jospa syynä olikin se, ettei sillä seisonut!)
Jos se on huomattu jo toimialueella,niin ei oo esimiehet tehneet sitä mitä pitäs.Kyllä meiltä(1988) pantiin mies kotiin syyllä.Henk. koht syyt.
Myönnän että jälkipuintia ei oo tarpeeks
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Krisse

  • Vieras
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #147 : 18/05/2008, 22:00:41 »
Todella ikävä! Itse olen enimmäkseen yllättänyt että ne ei voudessa kosovossa huomannut jos miehellä on noin vakavia mielenterveysongelmia?  ??? Aika tiivisti siellä kuitenkin asutaan...
Kyllähän se siellä varmaan oli huomattukin, mutta miten muka kukaan ulkopuolinen pystyisi käytännössä mitään tekemään asian eteen. Ihmisestä itsestään se avunhakeminen loppujen lopuksi lähtee. Eikä kukaan pysty tietämään toisen mielenliikkeitä niin, että tällaiset tapahtumat pystyttäisiin estämään.

Ja kyllä tälläkin ihmisellä on varmasti alunperin asiat olleet niin huonosti, kun tällaista on joutunut tekemään, että tuskin rt-reissu on tässä se päätekijä ollut. Iso elämänmuutos vaan on antanut lähtölaukauksen kaiken purkautumiseen.

Poissa PMP

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1315
  • KFOR 11/07-11/08
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #148 : 18/05/2008, 23:03:44 »
Todella ikävä! Itse olen enimmäkseen yllättänyt että ne ei voudessa kosovossa huomannut jos miehellä on noin vakavia mielenterveysongelmia?  ??? Aika tiivisti siellä kuitenkin asutaan...
Kyllähän se siellä varmaan oli huomattukin, mutta miten muka kukaan ulkopuolinen pystyisi käytännössä mitään tekemään asian eteen. Ihmisestä itsestään se avunhakeminen loppujen lopuksi lähtee. Eikä kukaan pysty tietämään toisen mielenliikkeitä niin, että tällaiset tapahtumat pystyttäisiin estämään.

Ja kyllä tälläkin ihmisellä on varmasti alunperin asiat olleet niin huonosti, kun tällaista on joutunut tekemään, että tuskin rt-reissu on tässä se päätekijä ollut. Iso elämänmuutos vaan on antanut lähtölaukauksen kaiken purkautumiseen.

Kyllähän tämä on aika järkyttävä juttu.. Eräs kaverini oli ollut kyseisessä yökerhossa myöskin ja lähtenyt vain puolisen tuntia aikaisemmin sieltä pois.. Onneksi... Saa vain tosiaan ihmetellä, että eikö tyypin ongelmia ole noteerattu Kosovossa olo aikana, niin kuin tuossa jo puhetta olikn. On sen täytynyt jo siellä jotenkin oirehtia..

Poissa Marge

  • Koditar
  • Get-me-a-life-koditar
  • **********
  • Viestejä: 12620
    • KFOR 4/04-5/05
Re: Jälkipuinnin tarpeellisuus
« Vastaus #149 : 19/05/2008, 19:35:31 »

Kyllähän tämä on aika järkyttävä juttu.. Eräs kaverini oli ollut kyseisessä yökerhossa myöskin ja lähtenyt vain puolisen tuntia aikaisemmin sieltä pois.. Onneksi... Saa vain tosiaan ihmetellä, että eikö tyypin ongelmia ole noteerattu Kosovossa olo aikana, niin kuin tuossa jo puhetta olikn. On sen täytynyt jo siellä jotenkin oirehtia..

Ei välttämättä. Kai jokainen on kuullut termin "varttihullu"?
Fear never fixed anything.