Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 17/04/2024, 01:05:16

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

No lähtisittekö? (Jos olisi mahdollista.)

Joo.
2 (22.2%)
En.
4 (44.4%)
Ehkä.
3 (33.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 9

Kirjoittaja Aihe: Lähtisittekö itse?  (Luettu 56513 kertaa)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Lähtisittekö itse?
« : 16/05/2004, 20:52:41 »
Joskus silloin tällöin on tullut mietittyä, ihan hypoteettisesti, että jos vain mahdollisuus olisi, niin hakisiko sitä itsekin rt-hommiin. Ei ole varusnaispalvelusta suoritettuna, että on helppo miettiä, kun ei ne kuitenkaan sinne huolisi. ;) Mutta JOS olisi käynyt armeijan... (Onko muuten kukaan täällä käynyt?)

Ihan mielenkiintoinen ja varteenotettava mahdollisuus työskennellä ulkomailla, ja säästöjäkin saisi kertymään..:D Joskus on vain melkein harmittanut, ( kun ei tullut opiskelijavaihtoonkaan lähdettyä), että "kaikki muut" tarttuu tilaisuuksiin ja minä en koskaan. ;) Että ymmärrän kyllä halun lähteä rauhanturvaajaksi (ainakin siinä tapauksessa, että tämä hinku ei ohita/ylitä sitten kaikkea muuta ;D)
 
Toisaalta, käsittääkseni suhtautuminen rauhanturvaajanaisiin ei ainakaan aivan aina ole kovin positiivista. Olen kuullut, että jotkut miehet pitävät kauniimpaa sukupuolta häiritsevänä tekijänä, miehet saattavat vaikka hankkia itselleen ongelmia ruikuttamalla parin kaljan jälkeen naisten ovien takana.. (Mutta eikö silloin juuri mies ole se, joka aiheuttaa niitä ongelmia?!!  >:()

Niin, että lähtisittekö itse? Tai riittäisikö kiinnostusta lähteä miehen mukaan? (Niin kuin Pike on tehnyt.:))
-memento vivere-

Kisu

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #1 : 16/05/2004, 21:40:30 »
hmmm... vähän kaksipiippuinen juttu...

Yhteen aikaan (siis ennenkuin naisilla oli pakollinen tuo asepalvelus) olin kovastikin lähdössä, mutta sitten se jäi. Lisäksi (niinkuin monet vanhoista rt-leskistä muistavatkin varmaan) oli miehen reissun alkuaikoina minulla todella palavana halu myös samankaltaisiin hommiin..

Kuitenkin nykyään tiedän, että jos lähtisin (ja ehkäpä joskus todellakin lähden), lähtisin SPR delegaattina sh:ksi kenttäsairaalaan oikealle katastrofialueelle.

Se ehkä on vain turha ja toteutumaton haave, mutta kun jokaisella ihmisellä niitä haaveita täytyy olla.

Haaveen toteuttamiseksi teen kuitenkin tällä hetkellä koko ajan töitä hankkien mahdollisimman laajaa ammatillista osaamista ja yritän siinä sivussa kasvaa hieman ihmisenäkin fiksummaksi ja kypsemmäksi. hakupaperit koulutukseenkin olisi tulostettuna ja jopa osittain täytettynäkin. Miehen tuki on myös 100%, vaikka nuo ei niin rahakkaita hommia olekaan. Hän on kuitenkin sitä mieltä, että koska hän sai toteuttaa omia unelmiaan, saan minäkin toteuttaa omiani. Varsinkin kun elämäntilannekin sen vielä sallisi.

Eli vaikeamman jäleksi taisi tulla vastaus: Lähtisin, mutta en miksikään rauhanturvaajaksi, vaan oikeaksi sairaanhoitajaksi.

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #2 : 16/05/2004, 22:21:07 »
Noh tuota... kehtaako myöntää... ;D

Pikkusiskon kanssa tehtiin tuossa muutama viikko sitten päätös, että vuonna 2006 lähdetään yhdessä armeijaan... tai jos mulla kunto piisaa jo 2005 niin silloin jo haen...

Ja valmareihin... eli sitten rt-hommiin jos läpi pääsen... ja mähän meen vaikka läpi harmaan kiven, eli jos pääsen armeijaan niin sitten kans meen armeijan läpi ja lähden rt-hommiin.
Ad astra per aspera!




Poissa BB

  • Koditar
  • "Toivo meni, jännetupen tulehdus tuli" - koditar
  • ********
  • Viestejä: 3522
  • EUFOR14
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #3 : 16/05/2004, 23:19:44 »
En VARMASTI ikinä lähtis johonkin Kosovoon  :P
Joskus tosin ammatinvalintatesti suositteli mulle ensisijaisesti upseerin uraa, mutta ei noi armeijahommat oikeen oo se "juttu"(ja tuskinpa minua edes huolittaiskaan sinne, nyyh...). En kyllä ole ajatellut että naiset olis huonommin soveltuvia armeijahommaan, päin vastoin, uskon että kyllä naiset hoitaa hommat paljon professionaalisemmin kun suurin osa miehistä ever! (niin että IceQueenille tsemppiä unelmien saavuttamiseen!!! ;))
Mutta ehkä enemmin toi minun negatiivisuus johtuu just tuosta kohteesta, ulkomailla oon nimittäin asunu pariinkin otteeseen, työskennellen ja opiskellen. Elättelen yhä tosin toivetta että pääsisin asumaan kanadaan...huoh... toivottavasti vielä toteutuu!

taituu

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #4 : 17/05/2004, 11:04:17 »
tjoo siis mie edelleen mietin sitä armeijaan menoa mutta kun kunto on todella huono...
Ja valmareihinhan sitä sitten tottakai tulis lähdettyy ja siitä sitten rt-hommiin :P
Senpä takia toisaalta oli niin helppo sulattaa tuo miehen reissu kun ittekin hinkuun ulkomaille....
Ja jotenki tän vuoden aikana se halu lähtee vielä kasvoi... Mutta en oo edelleenkää poissulkenu vaihtoehtoo.. ja siinähän sais mies olla koti-isänä :P mitähän siitäkin sitten tulis...
Mut toisaalta luulen että pää sekois sielllä satojen miesten keskellä ;D ;D ;D
Mut pitäs kyllä aika raaka kuntokuuri alottaa äkkiä niin sitten ehkä jo kevään kutsuntoihin vois mennä....
Laitetaan harkintaan ;)

Poissa Karlis

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1277
    • KFOR 10/03-10/04
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #5 : 17/05/2004, 11:20:23 »
Lainaus
(ja tuskinpa minua edes huolittaiskaan sinne, nyyh...).


Sama juttu... tosin rehellisesti sanottuna lähden mielummin ulkomaille opiskelemaan omaa alaa. Ja sen aion myös toteuttaa (ja ottaa miehen mukaan  ;))

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #6 : 17/05/2004, 11:26:32 »
Lainaus
tjoo siis mie edelleen mietin sitä armeijaan menoa mutta kun kunto on todella huono...
Ja valmareihinhan sitä sitten tottakai tulis lähdettyy ja siitä sitten rt-hommiin :P
Senpä takia toisaalta oli niin helppo sulattaa tuo miehen reissu kun ittekin hinkuun ulkomaille....
Ja jotenki tän vuoden aikana se halu lähtee vielä kasvoi... Mutta en oo edelleenkää poissulkenu vaihtoehtoo.. ja siinähän sais mies olla koti-isänä :P mitähän siitäkin sitten tulis...
Mut toisaalta luulen että pää sekois sielllä satojen miesten keskellä ;D ;D ;D
Mut pitäs kyllä aika raaka kuntokuuri alottaa äkkiä niin sitten ehkä jo kevään kutsuntoihin vois mennä....
Laitetaan harkintaan ;)

taituu: sulle tulee pian kiire... alkaa ikä tuleen vastaan... Ens vuonna viel kerkiit. 1.2. menessä pitää olla hakemukset jätettynä.

Mullakin ottais tällä hetkellä kunto vastaan, siks oonkin aatellu ruveta kuntoileen! ;) On tässä viel melkein pari vuotta aika tuohon 2006 vuoteen! ;)
« Viimeksi muokattu: 17/05/2004, 11:48:55 kirjoittanut IceQueen »
Ad astra per aspera!




taituu

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #7 : 17/05/2004, 11:54:38 »
hmm eiks ikäraja hakiessa oo 28 :P
elikkäs ku miulla se tulee vasta sillo marraskuussa ;) elikkäs kerkeen vielä syksyn lähtöön elikkäs heinäkuun kutsuntoihin :D
tai sitten jos jätän paperit jo nyt syksyllä ja niihin kevään kutsuntoihin ;)
Ei tässä mikää kiire vielä oo....  8)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #8 : 17/05/2004, 11:57:46 »
Lainaus
hmm eiks ikäraja hakiessa oo 28 :P
elikkäs ku miulla se tulee vasta sillo marraskuussa ;) elikkäs kerkeen vielä syksyn lähtöön elikkäs heinäkuun kutsuntoihin :D
tai sitten jos jätän paperit jo nyt syksyllä ja niihin kevään kutsuntoihin ;)
Ei tässä mikää kiire vielä oo....  8)

Nyt siis puhun valmareihin hakemisesta... Sorpa, ei oo kutsuntoja! :) Sä haet valmareihin, eli pitää se hakemus jättää 1.2. mennessä, ja sitten ne kutsuu testeihin joskus huhtikuussa... Valmarit alkaa aina heinäkuussa...

Mut enivei, kerkeet juu viel 2006.
Ad astra per aspera!




Sundancer

  • Vieras
Re: Lähtisittekö itse?
« Vastaus #9 : 17/05/2004, 12:45:17 »
Mulle asia ei oo enää ajankohtaista (iän puolesta).
Aikanaan nuorna likkana jos naiset ois päässy armeijaan niin olisin menny. Ihan uhmalla. 8) Tosin sittemmin kun tutustuin tuliaseiden voimaan ja vaikutukseen (pistooliammuntaa ja pari hutia...) niin aloin miettiä vähän tarkemmin. Silti oisin luultavasti menny.
Näin jälkikäteen aatellen, jos inttiin olisin menny niin todennäköisesti oisin löytäny itseni jostain Libanonista tai vastaavasta paikasta rauhanturvaajana. (ehkä samalla keikalla nykyisen kullan kanssa ;D)