Yleiset > Asian vierestä

Museot, taidenäyttelyt yms.

<< < (3/9) > >>

minttukoo:
Suomessa ei tule käytyä museoissa. Voi laskea varmaan yhden käden sormin ne kerrat kun olen käynyt.
Münchenissä ollessani pari kuukautta kymmenisen vuotta sitten tuli käytyä PALJON museoissa ja taidenäyttelyissä.
Edellinen kertani museossa taitaa olla kotiutumis-automatkalla (Kosovosta) Dachaussa.

zatu:
Mun "muutaman kerran vuodessa" on varmaan keskimäärin kerran kuukaudessa. :) Eräänä vuonna taidemuseoilin suorastaan viisi päivää viikossa, kun olin sellaisessa työharjoittelussa. ;)

Anki:

--- Lainaus käyttäjältä: zatu - 18/05/2008, 19:32:14 ---Tykkäättekö käydä museoissa? Miksi/miksi ette? Missä kannattaa käydä, mitkä kannattaa kiertää kaukaa? Kuinka usein tulee käytyä?

--- Lainaus päättyy ---
Tykkään hyvinkin paljon!! :D :D :D   Matkoilla on aina "pakko" käydä tutustumassa paikallishistoriaan ja täällä kotiseudullakin tulee kyllä joka kesä vierailtua näissä paikallisissa museoissa-ainahan sitä havaitsee jotain uutta mitä ei ennen oo tullut nähtyä :D

kasu:
 :hello: Museo-friikki ilmoittautuu!

Koluan melkeen kaikki vastaantulevat museot aina kun se vaan on mahdollista -  myös lapsien kanssa. Muutama kesä sitten kierrettiin kaikki maholliset linnat kesälomareissun aikana: Olavinlinna, Hämeenlinna, Suomenlinna, Raasepori, Turunlinna, Kasteholma ja Bomarsund. Hyvin saatiin sovitettua ne ajoreitin varrelle, ja lapset tykkäs paljon. Samalla koluttiin myös maholliset muut näyttelyt ja jos aikaa jäi vielä muita museoita jotka löyty.

Viimekesänä matkaal Santiagoon anopin kans käytiin kaikki kirkot ja museot/näyttelyt jotka sattu reitin (780km) varrelle sopivasti - mahtavasti niistä löytyy infoa ja kulttuurinjanoiselle nautintoa. Tosin parin viikon taivastelun jälkeen jopa minä saatoin ohittaa mueson oven jos se ei just sillä hetkellä ollu auki  ;D

Ja suuntana tulevaisuudessa: Lontoon British Museum, Luonnonhistoriallinen museo, Stonehenge, Louvre, Kairon egyptiläinen museo, Kuninkaiden laakso, Petra, jajaja. Rooma on jo nähty, Vatikaanista tosin vain Pietarin kirkko eli pakkohan ne taidekokoelmat on lähteä vielä joskus kattomaan.

Noista "kulttuurikierroksistataas suunitteilla on Inka-trail...

zatu:
Mä kävin Wäinö Aaltosen museossa katsomassa valokuvanäyttelyn Maailman ihanin tyttö. Aivan mielettömän hienoja kuvia noin jo itsessään, mutta tarinoidensa kanssa vielä hienompia. :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta