Uutiset: Tervetuloa Camp Kodin foorumille!

  • 29/03/2024, 11:39:05

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

Äänestys

Omasta näkökulmastani muutosta on tapahtunut:

Parempaan suuntaan.
0 (0%)
Huonompaan suuntaan.
5 (45.5%)
Johonkin suuntaan kyllä, mutten osaa sanoa, mihin.
1 (9.1%)
En ole huomannut merkittävää muutosta.
5 (45.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 11

Kirjoittaja Aihe: Muuttuuko rauhanturvaaja?  (Luettu 34561 kertaa)

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Muuttuuko rauhanturvaaja?
« : 01/03/2008, 14:32:51 »
No kotijoukot!Muuttuuko toinen osapuoli reissussa ja miten?
Itselläni muuttui käsitys eräistä ihmisryhmistä.
Ehkä kotijoukot huomaa muutoksen paremmin kuin itse?
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #1 : 01/03/2008, 15:37:47 »
Hyvä kysymys ruminilta. :)

Ei mies siellä reissussa minun näkökulmastani ole mitenkään merkittävästi muuttunut. Varmaan on tullut lisää perspektiiviä moniinkin asioihin, mutta mitään sellaista arkielämässä havaittavaa muutosta ei ole tainnut tapahtua. No Kosovosta palattuaan hän muistaakseni siivosi normaalia enemmän, mutta se meni ohi. ;)
-memento vivere-

Jartsa

  • Vieras
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #2 : 01/03/2008, 15:46:43 »
Kyllä mulla on ainakin käsitys, että me hiukkasen fiksumpina tullaan takaisin.  8)

Tiedä sitten mikä käsitys muilla on.

 ;)

Poissa rumin,mies syvästä etelästä

  • Hang-around-jäsen
  • Addikti-Koditar
  • *
  • Viestejä: 1908
  • UNIFIL 1987-1988 2Jk 9-51 Voimakone
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #3 : 01/03/2008, 16:01:16 »
Kyllä mulla on ainakin käsitys, että me hiukkasen fiksumpina tullaan takaisin.  8)

Tiedä sitten mikä käsitys muilla on.

 ;)
Jartsa!Se on kokeneempana,ei fiksumpana ;D
Voi olla että asia on niin.sillä harvoin asia ei ole millään lailla

Poissa Tintsu

  • Koditar
  • Paatunut Koditar
  • *****
  • Viestejä: 1438
  • KFOR 5/07 -5/08 -Oli ja meni!
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #4 : 01/03/2008, 17:10:51 »
No mies ei oo vielä tullut, mutta mä toivon kovasti, että hänelle tulis vähän laajempi elämänkatsomus.

Kovasti hän on topakoitunut kun selostaa mulle autossa, että miten autoa pitäis ajaa ja minne... Siis henkilöautoissa on ikkunat toisin kuin paseissa. Ja tätä ollaankin vitsailtu, että jos pään laittaa ulos, niin saa toimia apukuskina
-Kyllä se siitä!

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #5 : 01/03/2008, 22:23:48 »
No kotijoukot!Muuttuuko toinen osapuoli reissussa ja miten?
Itselläni muuttui käsitys eräistä ihmisryhmistä.
Ehkä kotijoukot huomaa muutoksen paremmin kuin itse?
Meillä muuttui hetkellisesti hyvinkni rajusti. Kaikki suomessa oli mukamas niin hirveen kallista ja vaikeeta, mistään ei tullut mitään... ::) Mies oli huomattavasti itsekkäämpi, kun ei paljon ollut muuta kuin omaa napaa tarvinnut vuoden aikana miettiä. Monesti lauseet alkoi: "Kun me Kosovossa tehdään tää juttu näin..." tms... eli puhui yhä preensensissä, vaikkei Kosovossa hetkeen ollut enää ollut...

Mut vuosien aikana palautui se suht sama heppu, kuin sinne lähtikin. Toki hieman pysyviäkin muutoksia tuli, mutta onneks vähemmän radikaaleja, kuin heti alussa oli huomattavissa. Puol vuotta oli meillä se pahin aika, vuoden sisällä alkoi jo selvää tasaantumista tapahtua.

Ja mielenkiinnolla jään odottamaan, millanen heppu tältä 5kk missiolta kotiutuu... ::)
Ad astra per aspera!




Jartsa

  • Vieras
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #6 : 01/03/2008, 22:51:44 »
No tuo kuulostaa kyllä jo vähän siltä, että on jäänyt ikään kuin levy päälle. Mutta kokemus ja ikä tasoittelee varmaan seuraavaa kotiutumista. Jos ei, niin tee selväksi että kotona ollaan ihan toisessa operaatiossa ja kaiken maailman Kosovot voi tunkea sinne minne aurinko ei Kosovossakaan paista...  ;)

Poissa IceQueen

  • Ylläpito
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 31594
    • KFOR 02-03, EUBG 06-07, EUFOR TCHAD/RCA 02-06/08
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #7 : 01/03/2008, 22:56:06 »
No tuo kuulostaa kyllä jo vähän siltä, että on jäänyt ikään kuin levy päälle. Mutta kokemus ja ikä tasoittelee varmaan seuraavaa kotiutumista. Jos ei, niin tee selväksi että kotona ollaan ihan toisessa operaatiossa ja kaiken maailman Kosovot voi tunkea sinne minne aurinko ei Kosovossakaan paista...  ;)
Sit saa kyllä sen mitä jo viimeks tilas... ::) Minen oikeesti enää jaksa/i] toista samanlaista rulianssia... ::)

Se oli oikeesti niin kuin jostain naurettavasta farssista... Kaupassakin kun oltiin ja otit jauhelihapaketin (jotain sikanautaa) käteen ja tää kiekuu korvan juuressa, et ei me jumalauta voida noin kallista ruokaa ostaa ja makso jotain 6.90€/kilo... Siinä oli sit hyvä kattoo et mitä helvettiä sä luulet et me syödään?? ::)

Olihan siinä toki itsessänikin vikaa, aina kaikkeen on kaks osapuolta, kun kyse on parisuhteen ongelmista, mut kyllä mieskin sai ihan kunnian ottaa monestakin päättömästä asiasta, mitään suustaan silloin päästeli...
Ad astra per aspera!




Jansku

  • Vieras
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #8 : 02/03/2008, 11:28:30 »
Kyllä meillä ukko tuli kokeneempana takasin, ½-vuoden shokkipalautumisen se tarvis reissun jälkeen, mutta sen jälkeen asiat  on ihan tasapainossa ollu.

Mä oon huomannut lähinnä sitä, että ukon itsevarmuus reissaamiseen kasvoi. Siis, että jos reissuun lähetään, niin ei tarvi mihkään pakettimatkalle lähteä. Ja reissuhimo myös kasvoi, mä en oo enää ainoo joka janoaa reissuun ja näkemään muitakin maita ja mantuja.

Viime kesäkuussa olin kyllä tasan sitä mieltä, että kotiin tuli joku ihan toinen ukko kun mitä sinne lähti. En mä sitä monsteria tuntenut enää.  ::)

Poissa zatu

  • Valvoja
  • Get-me-a-life-koditar
  • *****
  • Viestejä: 24666
    • SFOR 98-99, KFOR 05/04-11/04, ISAF 02/06-08/06
Re: Muuttuuko rauhanturvaaja?
« Vastaus #9 : 02/03/2008, 13:07:20 »
Mies tuossa juuri sanoi, että tekstiviestien kirjoitusnopeus on reissujen ansiosta huomattavasti kasvanut. ;)
-memento vivere-